עבאס: רוצים שהמשותפת יצטרפו אך אי אפשר לסמוך על מילה שלהם

מנסור עבאס: "אנחנו לא נגד המשותפת, היינו שמחים אם הם היו חלק מהקואליציה. אבל בינתיים אי אפשר לסמוך על המילה שלהם, התקציב יעבור בקולות הקואליציה"‎ • יו"ר המשותפת תקף את יו"ר רע"ם: "מנסור בינתיים לא הביא שום דבר"
חרדים 10
ט' אב התשפ"א / 17.07.2021 22:27

יו”ר רע”מ מנסור עבאס העניק היום (שבת) ראיון ל’פגוש את העיתונות’ בחדשות 12 ועקץ את הרשימה המשותפת.

“אנחנו לא נגדם, היינו שמחים אם הם היו חלק מהקואליציה”, אמר על המושתפת. “אבל בינתיים אי אפשר לסמוך על המילה שלהם. לפעמים הם עושים טריקים וסוגרים דילים מתחת לשולחן עם הליכוד והחרדים. בסופו של דבר תקציב המדינה יעבור בקולותיהם של חברי הקואליציה ורק של חברי הקואליציה”

הוא הוסיף: “יש אנשים שמנסים לפגוע בקואליציה דרך התגרות ושיטה פופוליסטית. עודה משתמש בשיטה של עשרות שנים – היא לא שינתה את המציאות, לא פתרה את הפשיעה ולא הביאה לשגשוג כלכלי. אנחנו מביאים גישה חדשה – עובדים עם הממשלה ולאט לאט הדברים מתחילים להתקדם.

“בואו לא נהיה תמימים, הם רוצים לשחק את המשחק מהספסלים כפי שהם עושים כבר שנים, אנחנו לא בקטע הזה. אנחנו מעוניינים שהם יצטרפו לקו שלנו אבל צריך להתנהג בצורה מכובדת ולעשות את הדברים בצורה שקופה”.

על חוק אי הפללה לצורכי קנאביס, שהצבעתו נדחתה בשל בקשת רע”מ – אמר: “אנחנו ביחסים טובים עם מפלגות הקואליציה. הבקשה הייתה בהסכמה מלאה ובאווירה טובה”.

יו”ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, התייחס היום לפרסום של מוחמד מג’אדלה באולפן שישי בחדשות 12, לפיו כתב בקבוצת הוואטסאפ של חברי מפלגתו: “חברים, אין מצב שנצביע בעד התקציב”.

במהלך הריאיון עודה אישר את ההדלפה: “העמדה שלנו היא נגד תקציב שפוגע בחלשים, נצביע רק לפי הערכים שלנו”. בהמשך הדגיש: “אנחנו נגד התקציב שמנהיג איווט ליברמן, אדם ימני קיצוני שרוצה להעלות במצע הכלכלי שלו את גיל הפרישה”.

בחדשות 12 צוין, כי החלטת הרשימה המשותפת שלא להצביע בעד תקציב המדינה משרתת עבורה שתי מטרות עיקריות: הראשונה, להביך את הקואליציה הנוכחית מול האופוזיציה ובכך להדגיש את הצורך שלה ברשימה המשותפת בהצבעות כדי לשרוד. המטרה השנייה היא להביך את יו”ר רע”ם מנסור עבאס ולהאיר אותו באור שלילי כמי ש”לא מצליח לספק את הסחורה”.

“מנסור בינתיים לא הביא שום דבר”, טען עודה בריאיון. “אנחנו הבאנו תוכנית כלכלית של מיליארדים ויותר חשוב מזה – אנחנו, הרשימה המשותפת, הפלנו את חוק האזרחות. מה שמעניין את נתניהו זה להפיל את בנט – אותנו מעניין להביא את הערכים שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות