הפרדה? ישראבלוף: שבים ממדינות אדומות ויוצאים מטרמינל 1 חופשי

הנוסעים שנוחתים ממדינות אסורות בטרמינל 1 יוצאים בלי מסיכות ובלי בקרה - וחלקם עולים לרכבים פרטיים • אבל הכי גרוע: חלק מהנוסעים יצאו מטרמינל 1, עלו לאוטובוס שהוביל אותם לטרמינל 3 - שם אין עליהם כל פיקוח • ומכאן הכל חופשי: עולים לרכבת ולאוטובוסים ונוסעים לכל הארץ
חרדים 10
כ"ו תמוז התשפ"א / 06.07.2021 00:52

מי האחראי לשער הכניסה לישראל ולמחדל הגדול שמתרחש שם? במשרד הבריאות טוענים שמשרד התחבורה, אבל במשרדה של מרב מיכאלי טוענים כי מדובר בהחלטות של משרד הבריאות.

איך מוישה הפך לכלכלן שמרוויח כסף טוב בלי לצאת מהבית בכלל?

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

בפועל, לפי הדיווח של שמעון יעיש ב’ישראל היום’, יש ליקויים חמורים, ופרצות שמאפשרות לנוסעים כניסה ממדינות מסוכנות כמעט ללא בקרה.

בשבוע שעבר הגיעה שרת הפנים איילת שקד לנתב”ג והבטיחה: הנוסעים שחוזרים ממדינות מסוכנות ייצאו מטרמינל 1, שמופרד מטרמינל 3, ויוכלו לנסוע לבתיהם רק במוניות או ברכבים פרטיים.

אלא שבפועל, כפי שעולה מתחקיר של ‘ישראל היום’, המציאות העגומה שונה לגמרי: כך, למשל, נוסעים שנחתו מרוסיה, יצאו חלקם בלי מסיכות ובלי בקרה – וחלקם עלו לרכבים פרטיים של משפחותיהם, תוך כדי שהם מתחבקים ומתנשקים.

אבל הכי גרוע: חלקם מהנוסעים יצאו מטרמינל 1 עלו לאוטובוס שהוביל אותם לטרמינל 3, אותו טרמינל שהפרידו אותו מהם רק בשבוע שעבר. בטרמינל 3 אין עליהם כל פיקוח, הם עולים לרכבת ומתערבבים עם הנוסעים שחזרו ממדינות בטוחות, עולים לאוטובוסים לכל רחבי הארץ ועושים ככל העולה על רוחם.

נוסעים שחזרו מרוסיה סיפרו ל’ישראל היום’ על כך שישראלים רבים פשוט חוצים את הגבול לבלארוס – ומשם טסים לארץ, וכך בעצם לא שבים ממדינה אדומה.

“אין חותמת בדרכון, מי יודע שהם היו ברוסיה? החוזרים מבלארוס לא צריכים בידוד וכולם פשוט חוזרים משם. לחלקם יש דרכונים זרים אז בכלל פשוט להם, הם יכולים לטייל איפה שבא להם, להחתים הכל בדרכון הזר ולהיכנס לישראל עם הישראלי. אין שום דרך לעלות על זה”.

הנוסעים סיפרו גם, כי במקום הייעודי לביצוע בדיקות הקורונה היו רק שני דוגמים. “היו יותר ממאה אנשים על המטוס, כולם שם יושבים ומחכים לבדיקות כמו מסכנים, זה לא מסוכן? למה רק שני אנשים בודקים? הכל נראה כמו בדיחה”.

ממשרד התחבורה נמסר: “נוחתים ממדינות בסיכון מרבי נוחתים בטרמינל 1 ולא בנתב”ג. נוסעים אלה מחויבים על פי התקנות לשהות בבידוד וחל עליהם איסור לנסוע בתחבורה הציבורית. אכיפת האיסור באחריות משטרת ישראל.

“יצוין כי רשות האוכלוסין וההגירה פועלת לתחקר את השבים מחו”ל על המקומות שבהם שהו כדי למנוע מצבים שבהם נוסעים עוברים ממדינה למדינה וחומקים מחובת הבידוד”.

ממשרד הבריאות לא נמסרה תגובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות