ח”כ אבי מעוז מסכם את הקנדציה של ריבלין: ‘הפך ליקיר השמאל’

יו"ר מפלגת נעם נגד הנשיא היוצא: "מי שכיו"ר הכנסת דיבר על הצורך לפעול כדי למנוע התבוללות בקרב יהדות התפוצות, הביע תמיכה בנישואי התבוללות כאן בארץ"
אריה ריבקינד
כ"ו תמוז התשפ"א / 06.07.2021 00:20

יו”ר מפלגת נעם, וחבר סיעת הציונות הדתית, ח”כ אבי מעוז סיכם מעל בימת הכנסת את כהונתו של הנשיא ריבלין.

איך מוישה הפך לכלכלן שמרוויח כסף טוב בלי לצאת מהבית בכלל?

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

מעוז הזכיר בתחילת דבריו, כי מי שהיה ראש המטה של הנשיא היוצא ריבלין, בבחירות לנשיאות, הוא השר גדעון סער. בנוסף תיאר כי הנשיא שהחל את דרכו הפוליטית כאיש ימין, סיים כיקיר השמאל הפרוגרסיבי.

“השבוע מסיים ראובן ריבלין את כהונתו כנשיאה של מדינת ישראל, וזה הזמן המתאים לבחון לאור מספר דוגמאות כיצד ח”כ ויו”ר הכנסת לשעבר רובי ריבלין הפך בתור נשיא ליקיר השמאל הפרוגרסיבי”, פתח ח”כ מעוז.

לדברי מעוז, כהונת ריבלין לא מימשה את דרכי אבותיו: “הנשיא ריבלין הינו דור שמיני בארץ וצאצא של תלמידי הגאון מווילנא, אותם אנשי תורה ואמונה, אשר בעליותיהם ובהתיישבותם בגליל ובירושלים החלו את תהליך שיבת ציון ותחיית עם ישראל בארצו. לצערנו, כהונת הנשיאות של ריבלין לא הייתה מימוש של דרכי אבותיו אלו, ואפילו לא ביטוי נאמן של דרכו של המחנה הלאומי, עליו נמנה ריבלין לאורך השנים”.

מכאן עבר ח”כ מעוז, ופירט אמירות שונות ודעות בהם החזיק הנשיא היוצא בהיותו כח”כ בעבר, ומולם עמדות הפוכות שקידם ריבלין בהיותו נשיא: “מי שאמר לפני שנים רבות לאחר ביקור ב’טמפל’ רפורמי ‘הייתי כל כך מופתע, מדובר בעבודת אלילים, לא ביהדות. עד עכשיו חשבתי שהרפורמים הם זרם ביהדות, אבל אחרי ביקור בשניים מבתי הכנסת שלהם אני משוכנע שמדובר בדת חדשה לגמרי, בלי כל קשר ליהדות” – הפך להיות המחבק והמכיר המוביל בלגיטימיות של התנועה הרפורמית, כאילו היא אכן חלק מהיהדות.

“מי שדיבר רבות על מהותה של ישראל כמדינה יהודית, נשא את נאום ארבעת השבטים וקידם את תכנית ‘תקווה ישראלית’ יחד עם ארגוני שמאל קיצוניים, שחזונה הוא גיבוש זהות ישראלית משותפת ליהודים וערבים”.

ח”כ מעוז המשיך ופרט: “מי שכיו”ר הכנסת דיבר על הצורך לפעול כדי למנוע התבוללות בקרב יהדות התפוצות, הביע תמיכה בנישואי התבוללות כאן בארץ, ואיחל ליהודיה וערבי שהתחתנו ‘בריאות ושמחה’.

“מי שהאשים את ‘כנופיית שלטון החוק’ ב’הפיכה שלטונית המסכנת כיום, לדעתי, את יסודותיה המקודשים ביותר של הדמוקרטיה הישראלית’ –  אמר שהכנסת צריכה להעמיד את בית המשפט העליון במקום, וכן ש’הפנאטיות שבה מתנהל ‘שלטון החוק’, שבה הוא נלחם בחירוף נפש בכל ניסיון להגדיר (אפילו לא להגביל) את סמכויותיו, את מקורן ואת היקפן, מזכירה חצר חסידית קנאית. חייליה הפוליטיים של ‘מפלגת שלטון החוק’ מזכירים בהתנהגותם, בתגובותיהם האוטומטיות, חסידים קנאים, הוא אותו אחד שאמר במהלך כהונתו, ש”בית המשפט צריך להיות יותר נועז כדי להבטיח שלא נחיה במדינה שאיננה דמוקרטית”, והבטיח “אתייצב בכל הכוח נגד כל חוק לצמצום כוחו של בית המשפט העליון”.

לסיום איחל לנשיא הנכנס הרצוג כי יפעל לאחדות בקרב העם היהודי: “אני מאחל לעם היושב בציון ולמדינת ישראל, שהנשיא הנכנס יפעל לאחדות בקרב העם היהודי ולהתחשבות הוגנת במיעוט הערבי ובשאר המיעוטים החיים כאן ושכהונתו תהיה נאמנה יותר למדינת ישראל כמדינה יהודית, ולא לאג’נדה של מדינת כל אזרחיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות