איש המיחשוב ריגל אחרי ה’רנטגן’: הצצה לתעשיית הכסף של הבאבות

בבית המשפט שבבאר שבע הואשם עובד המיחשוב של 'הרנטגן' במעקב אחרי כל תכתובותיו של הרב לרבות ענייניו האישיים • כמו כן התחזה הנאשם לרב איפרגן וחילץ מאיש עסקים שביקש ברכה 150 אלף דולרים
אליעזר היון
כ"ב אב התשע"ד / 18.08.2014 16:52

מעקב אחרי הרב: וילי גולובאטי, מי שעבד בשנים 2011-2005 כאחראי מחשוב בעמותות השייכות לרנטגן, רבי יעקב איפרגן, מואשם בבית משפט השלום בבאר שבע בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות לאחר בכוונה להונות, ובפגיעה בפרטיות הרב, עובדיו והאנשים שפנו אליו ושטחו בפניו את מצוקותיהם או ביקשו את ברכתו.

“הרב איפרגן נתן אמון מלא בנאשם” נכתב בכתב האישום. “לאחרון הייתה גישה למערכות המחשוב בביתו של הרב בנתיבות ובעמותות שבניהולו, למצלמות האבטחה, למכשירי הטלפון השונים וביניהם מכשירי הטלפון הניידים של הרב ומכשירים שסיפק הרב לעובדיו, וכן לתיבות הדואר האלקטרוני של כל אותם הגורמים”.

לפי הדיווח באתר ניוז 1, יגולובאטי עסק בגיבוי ממוחשב של מסמכים עסקיים ואישיים של הרב. כמו כן טיפל במצלמות אבטחה ובצפייה בחומר שהקולט בהן לפי בקשתו של הרב.

בכתב האישום מתוארת פגישה של הנאשם עם איש עסקים ממוצא רוסי שביקש לראות את הרב על מנת לקבל את ברכתו., גולובאטי טען בפניו כי הרב נמצא בחופשה. הוא הציג את עצמו כמנהלו האישי של הרב וכמנהל הכספים של העמותה, מתוך מטרה לחלץ ממנו כספים.

בכך לא תמה הפרשייה: השנים שוחחו בטלפון, והנאשם שהציג עצמו כרב איפרגן יצר מצג שווא לפיו הרב מברך אותו, ואף טען שהרב ממליץ על ביצוע עסקת הנדל”ן בחו”ל לגביה ביקש איש העסקים להתייעץ עימו.

לאחר הצלחת העסקה, ביקש איש העסקים להעביר מתת כספי לרב. הנאשם אמר, כי הרב נבוך מהכוונה להעניק לו מתנה, ולפיכך הציע כי הוא עצמו יטול את המתנה ויעבירנה לרב לאחר מכן. איש העסקים העביר לגולובאטי מזוודה ובתוכה סכום על סך 150 אלף דולרים, אותם המיר האיש לשקלים ורכש באמצעותם דירה באשדוד.

העתקות אלקטרוניות

הנאשם שמר את תוכן הטלפונים הניידים של הרב בהתקנים שהיו ברשותו. היה זה לאחר שהרב ביקש ממנו להעביר את תוכן המכשירים למחשב נייד.

כמו כן העתיק הנאשם להתקני האחסון שברשותו את תוכנן של תכתובות הדואר האלקטרוני של הרב ועובדיו, ואף גרם לכך שכל תכתובת הדואר האלקטרוני אשר הייתה ממוענת לרב בלבד, תיקלט במכשיר הטלפון הנייד שלו במקביל לקליטתה אצל הרב.

בכתב האישום מודגש כי במעשיו נחשף האיש לכל מכתבי האנשים שפנו אל הרב ושטחו בפניו את את מצוקותיהם או ביקשו את ברכתו, תוך פירוט ענייניהם האישיים והעסקיים, ואת תשובותיו של הרב.

גולובאטי נהג לקרא גם את כל המכתבים שכתב הרב בדואר האלקטרוני בענייני עבודתו ובענייניו האישים, לרבות בנושאים משפטיים הקשורים לרב ואף לבני משפחתו וכן את מכתבי התשובה שקיבל.

העתקותיו של הנאשם לא נעצרו רק אצל הרב מסתבר. גם את מכתביהם של עובדי העמותה הן בענייני עבודה והן בענייניהם האישיים נהג האיש לקרא.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכל שקר!!! איך אתם חורצים את דינו לפני שבכלל האשימו אותו?!!! תתביישו לכם!!!
    19/08/2014 02:01
    אחד שמכיר
  1. הכל שקר!!! הרנטגן מפיל אנשים כרצונו ויש לו קשרים בכל צמרת המשטרה ובית המשפט האמת עוד תצא לאור ובגדול!!!!!!

  2. אני כמישהו שמכיר את וילי ויודע כמה הוא אדם ישר וטוב הולך באופן אישי לברר
    24/08/2014 18:07
    יוחאי. ב.
  3. מי עומד מאחורי ההשמצה והוצאת הדיבה החמורה הזו ויפנה את זה אליו . חכה/ חכי לתביעה!!!!!!