נחמיה ז”ל, שנעלם בטיול עם חבריו – נמצא בקרקעית בור מים

בתום שעות של חיפושים: גופתו של נחמיה אהרוני ז"ל, בן 14, תושב בית שמש, נמצאה הלילה על ידי יחידת הצוללים של זק״א בקרקעית בור מים • הנער יצא לטיול עם הכיתה בפארק האקליפטוס סמוך לבית שמש - ונעלם • המשטרה עצרה הלילה לחקירה בחשד לרשלנות את המנהל והמורה
חיים טוויל
ט"ו תמוז התשפ"א / 25.06.2021 00:47

טרגדיה בבית שמש:  גופתו של נחמיה אהרוני ז”ל, נער בן 14, שיצא ביום חמישי בבוקר לטיול עם חבריו לכיתת הלימודים בפארק האקליפטוס, הממוקם סמוך לבית שמש, ונעלם במהלך הטיול – אותרה לקראת חצות הלילה (ליל שישי) בקרקעית אחד ממאגרי המים באיזור.

הגופה אותרה על ידי יחידת הצוללים של זק״א והועברה לידי צוותי מד״א שהמתינו בזירה – וקבעו את מותו.

חוקרי המשטרה פתחו בחקירת נסיבות המקרה ונבדק חשד לרשלנות.

במסגרת חקירת המקרה הטרגי, עצרה המשטרה הלילה את המנהל והמורה במוסד החינוכי והם הועברו לחקירה – שלאחריה נכלאו.

הבוקר, בתום חקירתם, הוחלט לשחררם בתנאים מגבילים של מעצר בית למשך 5 ימים.

ההלוויה תצא בשעה 13:30 בבית העלמין בבית שמש.

מחקירה ראשונית עולה, כי הקשר עם נחמיה אבד אתמול בשעות אחר הצהריים, והוא נראה לאחרונה מעט לאחר השעה 16:00.

מעדויות בזירה עולה, כי חבריו התריעו על היעדרותו רק כ-20 דקות אחרי שהאוטובוס שלהם כבר עזב את המקום, לאחר שהטיול נגמר. ככל הנראה הוא נקלע לאחד הבורות בכביש 38 וטבע.

פראמדיק מד”א, ניסים סלם, סיפר: “כשהגענו למקום הבחנו במאגר מים שממנו נמשה הנער. הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו”.

חיים אוטמזגין, מפקד יחידות המיוחדות בזק״א: “הערב סמוך לשעה 20:00 הוזנקו צוותי יחידת הצוללים ומתנדבי זק״א בחיפושים אחר נער כבן 14 שיצא עם בני כיתתו לטיול בפארק הקליפטוס הסמוך לבית שמש ונעדר.

“חבריו חיפשו אחריו במשך שעות ולא הצליחו לאתרו. בני המשפחה פונו לזק״א בבקשת סיוע כדי לאתרו, לאחר מאמצים וחיפושים נרחבים אותר הנער על ידי מתנדבי יחידת הצוללים של זק״א והועבר לטיפול צוותי מד״א במקום”.

גם כוחות כבאות והצלה ממחוז ירושלים הוזעקו הערב, קרוב לשעה 22:00 על ידי משטרת ישראל, כדי לסייע בחיפושים אחר הנער. למקום הוזנקו שני צוותי לוחמי אש מתחנת בית שמש, שני צוותי היחידה לחילוצים מיוחדים של תחנת בית שמש ולוחמים מיחידת להבה.

לאחר עבודה מאומצת של כל הכוחות הפועלים במקום אותרה, כאמור, גופת הנער ללא רוח חיים בתוך בור.

רשף יוסי אסרף, מפקד היחידה לחילוצים מיוחדים בית שמש, אשר פיקד על כוחות כב”ה: “בשעות הערב נתקבלה בקשה ממשטרת ישראל להצטרף לחיפושים אחר נער שנעדר משעות אחה”צ. במקום נמצאים מספר בורות מים מלאכותיים שהיה צורך לסרוק אותם. מיקמנו שם את החיפושים בסיוע כלים הנדסיים שפעלו בסמוך וכן בהשתתפות יחידת להבה.

“בשלב מסוים, לאחר מאמצים רבים, אותרה גופת הנער בקרקעית אחד הבורות”.

צילום: דוברות זק”א

ראש העיר ד”ר עליזה בלוך שהגיעה לזירה: “ערב קשה, טרגדיה נוראה. אני שולחת חיזוק גדול למשפחה. אנחנו אחרי שעות רבות של מאמצי חיפוש אדירים. קיווינו לנשום לרווחה בסיום הערב הזה, אך למרבה הצער אירע האסון הקשה. היה זה מחזה מרגש לראות גברים ונשים, מאות תושבים שגילו ערבות הדדית וסייעו במאמצי החיפוש.

תודה גדולה לכוחות הביטחון, שוטרי משטרת ישראל, כב”ה, מד”א וארגוני ההצלה והחסד, כמו גם למועצה האזורית מטה יהודה ששיגרה מתנדבים לסיוע. בית שמש הוכיחה הערב בשעתה הקשה אחווה הדדית, סולידריות ואכפתיות.

שוחחתי מקודם גם עם ח”כ משה אבוטבול וחבר מועצת העיר הרב יגאל חדד שמלווים יחד איתנו את המשפחה. עיריית בית שמש תסייע למשפחה ולקהילה בכל הנדרש ובכלל זה מנהלי החינוך והרווחה ילוו את הדרוש ליווי”.

החיפושים של כוחות משטרה, משמר הגבול ומתנדבי יחידת החילוץ עציון-יהודה אחר הנער החלו בשעות הערב, לאחר שבשעות אחר הצהרים התקבל דיווח ממורה בתלמוד תורה אודות הנער, שנראה לאחרונה מעט לאחר השעה 16:00 ביער האקליפטוס.

הנער, תושב בית שמש, לא היה מצויד בטלפון סוללרי. המחלצים חיפשו אחריו  בין היתר בבורות מים באזור.

מסוק היחידה האווירית של משטרת ישראל הוזעק אף הוא לזירה על מנת לסייע מהאוויר לכוחות הקרקע בסריקות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות