בשורה לתיירות: החל מ-1 ביולי תיירים מחוסנים יוכלו להיכנס לישראל

משרד הפנים הודיע כי ממועד זה זרים יורשו להגיע ארצה ללא צורך בהרשמה מוקדמת • טרם נקבעה רשימת המדינות וסוגי החיסונים שלגביהן ההוראה תהיה רלוונטית • כניסת ילדים שאינם מחוסנים מותרת עד גיל 6 במידה וההורים עומדים בקריטריונים
תמי גיל
י"א תמוז התשפ"א / 20.06.2021 23:26

משרד הפנים הודיע היום (ראשון) כי תיירים זרים ומחוסנים יוכלו להיכנס לישראל ללא צורך בהרשמה מוקדמת – החל מ-1 ביולי.

מי מחמיץ דבר כזה? גם מילגות, גם אפשרות לעבוד וגם תואר יוקרתי

למה זה חשוב? אלה הדברים הכי לא צפויים שקורים לרוחצים בחופי הים

למה ישנם חרדים שמחפשים דווקא יעדים כאלה מוזרים בחו”ל?

זאת בהמשך להודעותיהם של שר הפנים היוצא אריה דרעי ושל שרת התיירות היוצאת אורית פרקש הכהן.

“החל מ-1 ביולי, זרים שאינם אזרחים ומחוסנים – יוכלו להיכנס ללא צורך באישור מראש. פרטים בנושא – רשימת המדינות וסוגי החיסונים – מגובשים בימים אלה על ידי משרד הבריאות. כל הפרטים מתעדכנים באופן רצוף באתר האינטרנט. כל הכללים חלים גם על המעברים היבשתיים הפעילים היום ועל מעבר ערבה, שייפתח למעבר ישראלים ב-4 ביולי”, נכתב בהודעה של משרד הפנים.

כניסת ילדים שאינם מחוסנים מותרת עד גיל 6 במידה וההורים עומדים בקריטריונים.

טרם נקבעה רשימת המדינות שתיירים מחוסנים יוכלו להגיע מהן, אך בכל מקרה אותם התיירים לא יוכלו להגיע מהמדינות שנמצאות ברשימה השחורה וביניהן: ארגנטינה, ברזיל, מקסיקו, דרום אפריקה, רוסיה והודו.

אין הגבלות יציאה מהארץ לזרים, אך כניסתם לא תתאפשר מהמדינות השחורות למעט מקרים חריגים: הורים של חתן/כלה ועובדים זרים שחוסנו בישראל ויצאו לחופשה.

כמו כן, הורים של חתן או כלה ועובדים זרים שחוסנו במדינות השחורות יוכלו להגיע לארץ לאחר קבלת אישור חריג.

שרת הפנים איילת שקד: “לאחר ששנה שעברה בילינו בסגרים ובבידודים, אנחנו נכנסים כעת בהתרגשות רבה לחופשת הקיץ. משפחות רבות יטוסו לבלות בחו”ל, ובשובן יצטרכו לגלות אחריות ולפעול בהתאם להנחיות”.

שקד התייחסה גם לאירועי ההדבקה האחרונים, ובהם מקרי התחלואה בבתי הספר במודיעין ובבנימינה: “התפרצויות הקורונה האחרונות קרו בגלל חזרה לארץ של בני משפחה שטרם התחסנו ולא שמרו על בידוד.

“כדי לעבור את הקיץ בשלום ולחזור במהרה אל השגרה שכל כך חיכינו לה, שמירה על ההנחיות היא דבר הכרחי. אני מבקשת מאזרחי ישראל – זה בידיים שלנו. אנא קיימו את הוראת הבידוד למי שאינו מחוסן כדי שנצליח לשמור על יכולת הכניסה והיציאה מהארץ”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות