זורק לסל ומתגלח: תיעוד חדש של גלעד שליט ומסר מ’חייל שבוי’

בתכנית של רשת אל-ג'זירה שודרה הקלטה, בה נשמע לכאורה אחד השבויים מתחנן לשחרורו ואומר: "אני נתון בשבי, אני מקווה שמדינת ישראל עדיין קיימת" • במערכת הביטחון בודקים אם מדובר בקולו של אברה מנגיסטו • אימו: "חד-משמעי לא מדובר בבני" • ירון בלום: "מניפולציה זולה"
חיים טוויל
כ"ז סיון התשפ"א / 06.06.2021 23:28

רשת אל-ג’זירה חשפה הערב (ראשון) תיעוד שטרם פורסם מהתקופה שבה גלעד שליט הוחזק בשבי ארגון חמאס ברצועת עזה.

שליט, שנחטף לרצועה ב-2006 והושב לישראל בעסקת שבויים כחמש שנים לאחר מכן, נראה בתיעוד מתאמן, מתגלח וכותב מאחורי הסורגים.

שני פעילי הזרוע הצבאית של חמאס הופיעו בתוכנית עם מסכות, וסיפרו על מעורבותם בחטיפת שליט: “יום לפני החטיפה הגענו למקום בו הייתה המנהרה. היינו 300 מטרים מהמטרה. הודיעו לנו באותו יום על הפעילות והציגו לנו את המטרה. אימנו אותנו איך לתקוף טנק, ואז ירדנו למנהרות”.

אחד החוטפים מספר על רגע החטיפה: “התחלתי לירות ולזרוק רימונים על פנים הטנק. הגענו לטנק, וכשהיינו קרובים לסוף יצא מהצריח חייל מפחד שמסר עצמו. קיבלנו פקודה לקחת אותו”.

בתכנית  הוצגו תמונות של המנהרה שנעשה בה שימוש לחטיפת שליט.

ארגון הטרור חמאס פרסם גם הקלטה של “שבוי ישראלי”. במערכת הביטחון בודקים כעת את ההקלטה ששחרר חמאס, כדי לפענח אם מדובר בקולו של אברה מנגיסטו‎.

בהקלטה נאמר בעברית: “אני חייל ישראלי שנמצא בשבי גדודי אלקסאם. אני מקווה שמדינת ישראל עדיין קיימת. אני תוהה האם מנהיגי המדינה חושבים על החיילים השבויים, האם הם דואגים להם ולשחרורם” .

עוד אומר האדם הבלתי מזוהה, במבטא כבד: “אני מת כל יום מחדש, אני מרגיש שהתקווה להיות בקרוב בחיק המשפחה בוערת בליבי. נא הצילו”.

אגרנש מנגיסטו, אימו של אברה טוענת כי לא מדובר בקולו של בנה: “שמעתי את הקלטת כמו כולם, ואני יכולה לומר באופן חד משמעי שלא מדובר בבני, זה אינו הקול שלו. אני מחכה לבן שלי ומקווה לפגוש אותו בקרוב כמו שהבטיחו לי כל הזמן”.

מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום הגיב לתיעוד: ”חמאס נמצא במצוקה לאחר המכות הקשות שספג במבצע ‘שומר החומות’ ועושה כאן ניסיון למניפולציה זולה ושקופה.

“ישראל מודעת היטב למצבם של הבנים הדר גולדין ואורון שאול זכרם לברכה, ושל שני האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד שחצו את הגבול בעודם בחיים. מדינת ישראל תמשיך לפעול בנחישות ובאחריות להשבת הבנים והאזרחים”.

גלעד שליט נחטף בהיותו חייל צה”ל בשירות סדיר, באזור כרם שלום ב־25 ביוני 2006 על ידי מחבלי חמאס. הוא הוחזק בשבי ברצועת עזה במשך כחמש שנים וארבעה חודשים.

במסגרת עסקה בין ישראל לחמאס הוא שוחרר ב-18 באוקטובר 2011, תמורת שחרור 1,027 מחבלים, בהם מאות אסירי עולם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות