עתירה לבג”צ: נפתלי בנט אינו יכול לכהן ראשון כראש ממשלה

עו"ד יוסי פוקס הגיש עתירה לבג"ץ בדרישה להוציא צו על תנאי לביטול הודעת לפיד לנשיא - משום שח"כ שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה, חייב לעמוד בראשה • מבקש להורות כי "לא עלה בידו" - וכי מנין 21 הימים להטלת הרכבת הממשלה על ידי כלל הח"כים כבר החל אמש בחצות
חרדים 10
כ"ג סיון התשפ"א / 03.06.2021 11:21

ימנע הקמת ממשלה? עו”ד יוסי פוקס הגיש הבוקר (חמישי) עתירה לבג”ץ בדרישה להוציא צו על תנאי לביטול הודעתו של ח”כ יאיר לפיד, מי שאחז במנדט להרכבת הממשלה – לנשיא כי “עלה בידו להרכיב ממשלה”, בראשות ח”כ נפתלי בנט. כך דווח לראשונה בערוץ 20.

עו”ד פוקס מבקש להורות כי “לא עלה בידו להרכיב ממשלה” – וכי מנין 21 הימים להטלת הרכבת הממשלה על ידי כלל חברי הכנסת, כבר החל מאמש בחצות.

לטענת פוקס, הודעת לפיד סותרת את סעיף 13ג לחוק יסוד הממשלה שאף פורש בדברי ההסבר, כי ח”כ שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה, חייב לעמוד בראשה במועד הרכבתה ולפיכך, אין לקבל את עמדת יועמ”שית בית הנשיא ויועמ”שית הכנסת שאינה מתיישבת עם לשון החוק, דברי ההסבר שלו או תכליתו.

עו”ד פוקס מדגיש כי בהתאם לתיקון האחרון בחוק יסוד הממשלה, סעיף זה חל גם בממשלת חילופים – רוטציה.

בנוסף, דורשת העתירה מיו”ר הכנסת, שלא לכנס את המליאה להשבעת הממשלה, שהקמתה בלתי חוקתית.

עו”ד יוסי פוקס: “מדובר בסעיף בסיסי שקיים בחוק יסוד הממשלה מזה למעלה מיובל שנים, לא שונה ולא בוטל והפרתו משמעה, שלפיד מקים ממשלה שלא כדין.
תפקידו של בג”ץ איננו לתקן חוקי יסוד או לעקוף אותם, אלא להתערב כאשר נבחרי הציבור מפרים אותם ובמקרה זה, מדובר על הפרת סעיף מפורש בחוק יסוד הממשלה.

בתגובה לעתירה, בג”צ קבע כי יו”ר יש עתיד ח”כ לפיד, היועמ”ש ויתר המשיבים יגישו תגובה עד ליום ראשון הקרוב.

לעתירה המלאה – לחצו כאן

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרי ביבי היה ראשון ברוטציה כאשר גנץ קיבל את המנדט?
    03/06/2021 11:27
    רק אני שמתי לב לבעיה בעתירה בזאת?
  1. הרי ביבי היה ראשון ברוטציה כאשר גנץ קיבל את המנדט?

  2. יוסי פוקס הוא נודניק משפטי ידוע
    03/06/2021 11:43
    דני
  3. שולח עתירות דווקאיות שנדחות על הסף, ובכך משיג לו מעט פרסומת