שיקלי: ‘ימינה שמה ל’קריימיניסטר’ ההזויה את זר הניצחון על הראש’

ח"כ עמיחי שיקלי לא חוסך, בראיון לערוץ 7, ביקורתו מחבריו למפלגה: "לא ראיתי את מנהיגי ימינה קוראים לסער להצטרף לימין. זה היה צעד מתבקש ואם הוא לא נעשה אי אפשר לומר שהכול נעשה" • "מה זו השלילה של הלגיטימיות של הצבעת הליכוד? בעיניי זה דבר מאוד רדיקאלי"
חרדים 10
כ"ב סיון התשפ"א / 02.06.2021 20:13

חבר הכנסת עמיחי שקלי אומר הערב (רביעי), בראיון שהעניק לערוץ 7, כי כאשר בחר להבהיר שלא יילך לממשלה משותפת עם השמאל, לא ציפה  לנהירה של חבריו  אחריו.

“רציתי לייצר מומנטום שאולי ישנה את המצב ויאפשר הקמת ממשלת ימין”, סיפר. “היה לי גם חשובה האמירה שלי לציבור שבחר בנו, שרצנו על דברים מאוד ברורים שנאמרו בתקיפות ובעצמה וצריך להיישיר מבט לציבור ולומר שאנחנו דבקים במה שהבטחנו”.

האם  נפתלי בנט עשה את  כל הניסיונות והמאמצים להקמת ממשלת ימין?

שיקלי: “אימוץ הפרדיגמה של ‘רק לא ביבי’ והחרם על שלושים מנדטים הוא נורא ומאוד קיצוני. אני לא מקבל את זה. למה שכחול לבן לא יצטרפו? מה זו השלילה של הלגיטימיות של הצבעת הליכוד? בעיניי זה דבר מאוד רדיקאלי. אני מחזיר את האחריות אליהם”.

שיקלי מדגיש כי לא הוא הגורר את ישראל לבחירות חמישיות: “התנועה ההזויה הזו שנקראת ‘לך’ וקריימיניסטר’, היא זו שמכניסה אותנו לסחרור הזה. יש המון ביקורת על נתניהו ואפשר לדפדף בפייסבוק שלי ולראות את כל הביקורת שכתבתי שם, זו ביקורת קשה, אבל צריך לקבל את הכרעת הציבור. זה חלק מהדמוקרטיה. הייתי מאוד רוצה שתקום ממשלה שיש בה את ימינה, הליכוד, כחול לבן, ש”ס, ציונות דתית, ממשלה שמייצגת את עם ישראל”.

האם משמעות הדברים היא שמפלגתו הצטרפה בפועל ל’קריימיניסטר’?

“דה פקטו היא זו ששמה להם את זר הניצחון על הראש”.

על המהלכים של ימינה אמר: “הייתה חסרה לי ביקורת פומבית כלפי גדעון סער. לא שמעתי ביקורת שלנו כלפי ‘תקווה חדשה’. לא שמעתי את מנהיגי ‘ימינה’ קוראים להם להתאפס ולהצטרף לממשלת ימין. אולי זה נאמר בחדרים סגורים אבל לא נאמר ציבורית. זה היה צעד מתבקש ואם הוא לא נעשה אי אפשר לומר שהכול נעשה”.

גם כעת, שעות טרם פקיעת המנדט, ממשיך שיקלי ומקווה לבלימת הרגע האחרון בדרך להקמתה של ממשלת שמאל.

“במעמד ההצבעה אצביע נגד ולאחר מכן אצביע לגופו של כל עניין. אני לא רואה ערך בהפרעה לתפקוד הממשלה”, הוא אומר.

עם זאת, לאור מה שצפויה רע”ם לקבל, נראה שיש הרבה עבודה כדי למנוע קלקולים ולקדם משילות בנגב ובגליל ופרמטרים נוספים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות