חצי מליון ש”ח והסרת חסימה: איילה בן גביר תובעת את וואטסאפ

עורכי דין הגישו היום בשם איילה בן גביר כתב תביעה אזרחית נגד פייסבוק ווואטסאפ בעקבות חסימת חשבונה • בתביעה דורשים עורכי הדין: להסיר מיידית את החסימה ולשלם פיצוי של 500 אלף שקלים
חרדים 10
כ"א סיון התשפ"א / 01.06.2021 18:51

לפני יותר משבוע נחסמו חשבונות הוואטסאפ של כ-30 פעילי עוצמה יהודית ותומכי המפלגה, ובהם החשבונות של בנצי גופשטיין יו”ר ארגון להב”ה ושל איילה בן גביר, רעייתו שלח”כ איתמר בן גביר.

בעקבות חסימת החשבונות, הגישו עורכי הדין גיא אופיר ורועי בן דוד תביעה אזרחית נגד פייסבוק וחברת וואטסאפ בסך 500 אלף שקלים.

בכתב התביעה דרשו עורכי הדין מחברת פייסבוק, להסיר מיידית את חסימת שירותי הוואטסאפ מחשבונה של התובעת.

עורכי הדין תוקפים את טענת פייסבוק, לפיה היא ישות נפרדת מוואטסאפ – ופירטו: “כל ההפרדה בין הנתבעות הינה מלאכותית בלבד, ובפועל מי שמנהלת, שולטת, מתווה מדיניות ומקבלת החלטות בכל המתרחש בווטסאפ – הינה פייסבוק. בפועל, מי שמגייס עובדים לווטסאפ הינה פייסבוק, והעובדים נדרשים לחתום על הסכמי סודיות גם עם 2 החברות, למרות שעל הנייר אינם מועסקים על ידה”.

בנוסף ציינו בתביעה כי כתובת החברות פייסבוק ווטסאפ רשומה באותה הכתובת.

בכתב התביעה נטען: “שירות הוואטספ הינו שירות תקשורת חיוני ומהותי לאזרחי ישראל. יתר על כן, השירות כולל גם אחסנה ומהווה למעשה ‘כספת דיגטלית’ עבור משתמשיו – חברת פייסבוק הינה מספקת שירות הוואטאפ, והינה גוף האחסון של הכספת הדיגטלית”.

עורכי הדין מציינים כי הנחסמים, לא קיבלו הודעה טרם החסימה, או הסבר לסיבה בגללה נחסמו.

בתביעה צוינה הסיבה לחסימתה של בן גביר: “החסימה אינה אלא נסיון להשתיק את התובעת, ונסיון עקיף להטיל מורא ולחץ פסול על בעלה של התובעת, ח”כ איתמר בן גביר”.

בנוסף הזהירו בכתב התביעה: “מדובר בפגיעה קשה בפרטיותם של מרשינו, וייתכן כי הדברים עולים גם כדי האזנת סתר המנוגדת לחוק.”

בין היתר נטען בתביעה כי פייסבוק פעלו ברשלנות, הפרו זכויות יוצרים, יצרו חוזה מקפח, חדרו לחומר מחשב שלא כדין, ואף הפלו את התובעת על רקע פוליטי

ביחס לתובעת, אילה בן גביר, ציינו עורכי הדין: “הפגיעה הלא ממונית קשה אף יותר לנוכח העובדה שנחסמה בפניה האפשרות לגשת לשיחות וואטסאפ שנשמרו אצלה עם אחותה המנוחה, שהלכה לעולמה בדמי ימיה, ושיחות אלו בעלות ערך סנטימנטלי”.

בסיום המכתב דרשו עורכי הדין להסיר את החסימה מהתובעת לאלתר ולנמק מה הסיבה לחסימת החשבון ולהשיב את החשבון לאלתר.

אילה בן גביר מסרה: “לא ייתכן שבמדינת ישראל יפגעו באזרחים בצורה דורסנית ללא פיקוח ויגרמו לנו נזק ועוגמת נפש מבלי לתת את הדין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות