ליברמן: אם נתניהו היה זז, הליכוד היה מקים ממשלת ימין בלי רוטציה

יו"ר ישראל ביתנו בכנס לשכת עורכי הדין באילת: "במדינת ישראל אין בחירות אישיות. הליכוד קיבלה מיליון קולות והם היו אמורים להרכיב ממשלה, לו נתניהו היה זז" • ״אני נגד פסקת ההתגברות - מסיבה אחת: מי שינצל את זה קודם כל יהיו ש״ס ויהדות התורה"
חרדים 10
כ"א סיון התשפ"א / 01.06.2021 13:19

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, המיועד לתפקיד שר האוצר בממשלת השמאל, סבור שכבר היום (שלישי) אפשר לסיים את המגעים הקואליציוניים.

בכנס לשכת עורכי הדין באילת אמר ליברמן: “אני סיימתי את ההסכם הקואליציוני מזמן, מבחינתי ההסכם סגור. אני יכול להגיד לך שתמיד ברגע האחרון לקראת הסגירה יש ניסיונות לתפוס עוד משהו, זה טבעי. אני מאמין שהיום עם קצת רצון טוב אפשר לסיים את זה ולהודיע לנשיא ׳עלה בידי׳.

לטענתו, נתניהו גרם נזק לישראל בכך שפורר את החברה הישראלית. “מעולם לא ראינו חזית פנימית תוך כדי מלחמה בישראל, כל מה שקורה בדרום עם הבדואים, כל מה שקורה עם המגזר הערבי בצפון, מה שקורה במגזר החרדי. זה למעשה ציבור אחד שמקבל את החוקים ומתנהל בהתאם לנורמות: חילוני, מסורתי, כיפות סרוגות כולם משרתים, עובדים ומשלמים מיסים – וכל השאר זו אוטונומיה”.

ליברמן הוסיף: ”נתניהו הטיף מוסר לכל העולם להשאיר שיקולים אישיים בצד. לו היה זז הצידה הליכוד היה מקים ממשלה מהר מאוד. אין שום סיבה לא להקים ממשלת ימין בלי רוטציה, לו נתניהו היה זז. במדינת ישראל אין בחירות אישיות, מפלגת הליכוד קיבלה מיליון קולות והם היו אמורים להרכיב ממשלה. גם בנט, גם סער, הנדל, האוזר – כולם עבדו לצידו של נתניהו, אבל אף אחד לא מוכן לשמוע ממנו ואף אחד לא מאמין לנתניהו. בנסיבות שנוצרו כולם הצליחו להתעלות מעל הפוליטיקה והמשקעים ולהתגבר על הכל”.

לגבי תפקידו המיועד כשר האוצר והמצב הכלכלי בישראל אמר: ״הגירעון שלנו 11.6% שזה סכום דמיוני והחוב הכללי טריליון שקל. אם היינו משלמים חובות היו מתפנים כספים לבריאות וחינוך ועוד. להגדיל את הגירעון זה טירוף מוחלט זה יוצר אינפלציה וימוטט את המשק. הדבר הכי חשוב ליצירת צמיחה והגדלת תעסוקה.

”אני אוהב אתגרים. אני מכיר את המשק הישראל, מכיר את המבנה הממשלתי ואני חושב שעם כל הניסיון שלי זה אתגר עבורי.״

על מערכת המשפט אמר ליברמן: ״אני נגד פסקת ההתגברות – מסיבה אחת: מי שינצל את זה קודם כל יהיו ש״ס ויהדות התורה. האג׳נדה שלי זה ממשלה מתפקדת, כל שר עוסק בתחום שהוא אמון עליו. אם גדעון סער יהיה שר המשפטים, אני מציע שאף אחד לא יתערב לו בעניינים״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות