קצין הרחיק 3 אורחים מרמלה – וזו הסיבה שהשופט ביטל ההחלטה

עו''ד אריה ארבוס ושני תושבי שומרון נעצרו ללא סיבה בכניסה לעיר רמלה - והורחקו מהעיר "בשל מסוכנות לציבור" • השלושה עתרו לבית המשפט - והשופט נזף במשטרה
חיים טוויל
ז' סיון התשפ"א / 18.05.2021 20:03

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, טל ענר, ביטל את התנאים המגבילים שהוטלו על עו”ד אריה ארבוס ושני תושבי שומרון נוספים שנעצרו ללא סיבה בכניסה לעיר רמלה.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

השלושה ניסו להסביר את הגעתם לעיר, ואף הציעו לשוטרים לראות את העוגות שהכינו ילדיו של ארבוס, על מנת לשכנע אותו כי אין בכוונתם להשתתף בהתפרעות כלשהי.

אלא שהשוטרים התעלמו מההצעה.

בנוסף המשטרה החרימה את נשקיהם המוחזקים ברישיון ולאחר שעתיים של עיכוב, הודיעה המשטרה לשלושה כי הם חשודים בקשירת קשר לביצוע פשע.

השלושה שוחררו רק לאחר שחתמו על תנאים מגבילים, הכוללים הרחקה לשבועיים מהעיר רמלה בשל מסוכנות לציבור.

בעקבות המעצר וההרחקה, הגישו השלושה תלונה במח”ש נגד מפקד תחנת רמלה סנ”צ אופיר בינדר, בטענה למעצר שווא ושימוש לרעה בכוח המשרה.

במקביל, הגישו השלושה ערר על תנאי השחרור ובו טען עו”ד ארבוס כי בחוק המעצרים נקבע כי עילת מעצר מורכבת מכמה תנאים מצטברים ובראשם וכתנאי סף קימו של “חשד סביר שהאדם עבר עבירה”.

לטענתם, המשטרה נקטה בצעד של מעצר שווא לאור העדר כל חשד סביר לביצוע העבירה.

בדיון שהתקיים הבוקר, ביקשו עו”ד ארבוס וחבריו לבטל את תנאי ההרחקה שהוטלו עליהם, והתובע המשטרתי הודה כי הם נעצרו משום שהם אינם תושבי העיר רמלה ועל כן לא הייתה סיבה להימצאותם במקום.

התובע המשטרתי הודה עוד, כי לא הייתה למשטרה אינדיקציה ספציפית שקושרת אותם לחשדות.

השופט טל ענר קיבל את טענת המבקשים וביטל את תנאי השחרור שלהם. לדבריו, נראה אומנם שהמשטרה פעלה מתוך מניע ראוי להרגיע את הרוחות בעיר, אך לא הייתה לה סמכות או עילה למנוע מאזרחים להיכנס לרמלה.

לכן בהיעדר חשד קונקרטי כלשהו כלפיהם לא הייתה סיבה לעצור אותם וממילא שלא הייתה לה סמכות להתנות את שחרורם בתנאים. בנוסף חייב השופט את המשטרה ב-1000 שקלים הוצאות משפט.

עו”ד אריה ארבוס מסר בתגובה: “כבר בתחילה טענו כי הדברים מדברים בעד עצמם ולמשטרה לא היה כל חשד סביר שהצדיק את המעצר. לא ייתכן שבמדינת ישראל, תעשה המשטרה פרופיילינג נגד יהודים ותמנע את כניסתם לעיר ואם בישראל.

“אני מברך את השופט טל ענר שקיבל את טענותינו, קבע שהמשטרה ביצעה מעצר שלא כדין ובצעד נדיר אף קבע לה תשלום הוצאות משפט.

“דווקא בימים אלו כשהתוהו גובר צריך לחזק את שלטון החוק ולכן אנו קוראים למשטרה להתמקד בביריונות הלאומנית של ערביי ישראל ולא ביהודים שמגיעים מכל הארץ לסייע ליהודים בערים המעורבות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות