פגיעה ישירה בגן ילדים של חב”ד בשדרות; חיסול בכיר של הג’יהאד

צה"ל חיסל את מפקד החטיבה הצפונית בג'יהאד האסלאמי • צה״ל סיכל פיגוע ימי של חמאס באמצעות צוללת אוטונומית • נתניהו: "ההנחיה היא להמשיך ולהכות במטרות הטרור. צה״ל עושה זאת היטב"
חיים טוויל
ז' סיון התשפ"א / 17.05.2021 23:34

מבצע ‘שומר החומות’ נמשך: צה”ל חיסל היום (שני) את מפקד החטיבה הצפונית של הג’יהאד האסלאמי, לאחר שלאורך ליל שבועות תקף כ-35 יעדי טרור של חמאס, זאת במסגרת גל תקיפות נרחב נגד ה’מטרו’ של עזה.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

תקיפת ה’מטרו’ בצפון רצועת עזה בוצעה על ידי 54 מטוסי קרב במשך כ-20 דקות, תוך שימוש בכ-110 חימושים מדויקים.

במסגרת התקיפה, הותקפו כ-15 קילומטרים של מנהרות טרור. מדובר במתקפה שהיא חלק מהמבצע של צה”ל לפגיעה משמעותית במערך התת-קרקעי של ארגוני הטרור השונים ברצועה.

23:08: צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה.

22:47: חמושים רעולי פנים הסתובבו ברחובות רמאללה, הכריזו על הפעלה מחדש של ארגון הטרור “גדודי חללי אל-אקצא” ואיימו על ישראל.

22:00: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי סיים הערכת מצב ואישור התוכניות המבצעיות עם שר הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המוסד וראש המל”ל. “ההנחיה היא להמשיך ולהכות במטרות הטרור. צה״ל עושה זאת היטב, היום הוא חיסל עוד מפקד בכיר של הג׳יהאד האסלאמי”, אמר נתניהו.

לדבריו, “פגענו ביחידה הימית של החמאס, וגם ממשיכים להכות בתווך התת קרקעי – המטרו של החמאס, ויש עוד מטרות. אנחנו נמשיך לפעול ככל שיידרש כדי להשיב את השקט והביטחון לכל תושבי ישראל”.

21:55: נפילות בשדרות: פגיעה במבנה גן ילדים של חב”ד. אין נפגעים. לוחמי האש ביצעו פעולות סריקה לאיתור לכודים וניתוק מקורות אנרגיה. צוותים נוספים בדרכם לזירה. פגיעה אחרת זוהתה במפעל אוסם בעיר.

21:31: משרד הבריאות בעזה: מאז תחילת המבצע יש 212 הרוגים ו-1,400 פצועים ברצועת עזה.

21:13: אזעקות בנתיבות ובעוטף עזה.

21:00: ועדת השיקום הקטארית בעזה התחילה הבוקר לחלק “סיוע כספי דחוף” למאות משפחות הרוגים ונפגעים במבצע “שומר החומות” ברצועה. השליח מוחמד אל-עמאדי הסביר שהסיוע מקודם לקרובי הרוגים בכל הרצועה, בעלי בתים שנחרבו ובתים שניזוקו ברמה שאי אפשר לגור בהם. לדברי אל-עמאדי, הסיוע ניתן למשפחות כדי שיוכלו לרכוש מוצרים בסיסיים, לספק צרכים דחופים או לשלם שכר דירה במגורים זמניים.

20:25: לוחם צה”ל נפצע באורח קל עד בינוני מפגיעת פצמ”ר.

20:15: צה”ל תקף חמישה בתים של בכירים בחמאס ששימשו כתשתיות טרור. בין היתר הופצץ ביתו של עז אל-דין חדאד, בכיר במטכ״ל הזרוע הצבאית וראש הסיוע הקרבי הכלל רצועתי בסבב האחרון. הושמד גם ביתו של אמג’ד אבו נג’א, מפקד גדוד נוח’בה ברצועה, שניהל מביתו לחימה בסבבים השונים.

הופצץ ביתו של אברהים מחמד מוסטפא כוארע, מפקד גדוד דרום ח’אן יונס, שלקח חלק בפיגועי ירי לעבר כוחות צה”ל משנת 2008 והיה אחראי על הירי הרקטי לעבר ישראל.

בנוסף הותקף ביתו של אחמד שמאלי, מפקד גדוד נוח’בה בסג’עיה. בביתו התקיימה תשתית תקשורת צבאית ותשתית לאכסון אמצעי לחימה. כמו כן הושמד ביתו של נסים אבו עג’ונה, מפקד גדוד בית לאהיא, שבביתו קיימת תשתית צבאית לניהול לחימה.

20:15: בפעם השלישית בשבוע האחרון ארה”ב בלמה גינוי של מועצת הביטחון לישראל.

במהלך היום צה”ל תקף את החמ”ל הראשי של ביטחון הפנים בחמאס שבשכונת רימאל, בצפון רצועת עזה. החמ”ל היווה תשתית טרור מרכזית של החמאס, ממנו פועלים פעילי המודיעין הצבאי של הארגון.

ארגוני הטרור ברצועת עזה ירו מטח רקטות נוסף לעבר אשקלון ויישובי הדרום.

דובר חמאס איים כי אם ישראל לא תפסיק את התקיפות על בתים ברצועת עזה, ארגון הטרור יחזור לירות מטחים לעבר תל אביב.

צה”ל סיכל פיגוע ימי של חמאס: כלי צולל בלתי מאויש הושמד, כמה מפעילי הארגון נהרגו.

בניין מגורים באשדוד ספג פגיעה ישירה. שלושה פצועים במצב קל אותרו בזירה.

חוסאם אבו-הרביד, מפקד החטיבה הצפונית בזרוע הצבאית של הג’יהאד האסלאמי, חוסל על ידי צה”ל ושב”כ בתקיפה אווירית של מטוסי קרב.

אבו-הרביד היה מפקד בארגון יותר מ- 15 שנים, והיה אחראי על מספר פיגועי נ”ט, בהם הפיגוע שבוצע ביום הראשון של שומר החומות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות