הרבי בכה: חייבים להתחזק • גאב”ד מאקווא: הנשמות בהיכל של רשב”י

הרבי מויז'ניץ התייפח אחר ברכת המזון בסעודה שלישית: "רבי שמעון זה הלב של היהודים. זאת טרגדיה נוראה, אי אפשר להבין" • גאב"ד מאקווא לפני הקידוש בליל שבת: "הם היו מוזמנים להילולא שלו וזה על אחריותו של רשב"י! את המשפחות צריך לחזק ולנחם"
יוסף גרינבוים
כ' אייר התשפ"א / 02.05.2021 01:59

הרבי מויז’ניץ התייחס הערב, אחר ברכת המזון בסעודה שלישית שהתקיימה בבית המדרש בשיכון ויזניץ’ בבני ברק, ל’אסון מירון’ – תוך שהוא מתייפח ובוכה.

הגיע הזמן להתעורר: לחלום שלכם יש בית – והוא עומד להתגשם. איך?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

תחלואת הקורונה בירידה, אבל עדיין במקום סגור צריכים מסכה. זוכרים?

ואלה היו דבריו:

מאוד קשה לדבר עכשיו, מתו מוטל לפניו. ה’אהבת ישראל’, הסבא הקדוש, אמר לסבא הקדוש ה’אמרי חיים’: רבי שמעון זה הלב של היהודים. זאת טרגדיה נוראה, אי אפשר להבין.

דבר אחד ברור, כל אחד חייב לעשות לעצמו חשבון נפש. כל המשפחות מסתובבות עם טראומה נוראה, בלב של כלל ישראל קרה דבר כזה, לב טהור ברא לי אלוקים, ורוח נכון חדש בקרבי. אנחנו מבקשים מהקב”ה: אל תשליכנו מלפניך, אל תזרוק אותנו ממך, ורוח קדשך על תיקח ממני.

זה היה ערב יום כיפור בגרוסוורדיין (בהונגריה). האנשים חזרו שבורים ורצוצים אחרי המלחמה, עם מטען כבד, התחילו להתפלל ‘כל נדרי’. הסבא הקדוש אמר: רבותי, בואו נעשה עם הקב”ה הסכם, אתה תמחל לנו על הכל, ואנחנו נמחל לך על הכל, שיהיה לנו שנה טובה.

מה אנחנו יכולים להגיד להקב”ה? מה נאמר ומה נדבר. חייבים להתחזק, נסתרות דרכי ה’ באופן ברור. יהודים חשובים ויראי שמים שמחו וחגגו במירון. אתמול בשיעור הלכה על ברכת הגומל, דיברו גם על ‘ארבעה צריכים להודות’. אומר ‘האהבת ישראל’: מי חכם וישמור אלה ויתבוננו חסדי ה’. צריך להיות חכם כדי לשמור אותם. מי יכול לחיות עם חכמת יראת ה’. התורה מראה לנו את הדרך, ויתבוננו חסדי ה’.  יש לנו ניסיונות קשים וכבדים, אנחנו נתונים ביד ה’.

מאוד קשה לדבר עכשיו, מאוד קשה, רבי שמעון הרי נותן לנו חיים, כולם צריכים לדעת שחייבים לחזק את המשפחות, כל כלל ישראל שבור, לחזק את כולם, ולחזק אל עצמנו. אנחנו מאמינים בני מאמינים, מילות חיזוק, יש אנשים שיודעים איך לחזק. צריך לדעת שאנחנו יהודים, עם כל הצער, כל המתפלל על חברו נענה תחילה, כי הוא לוקח את הכאב של החבר.

מה נאמר ומה נדבר, חייבים לחזק את השני, חייבים לעשות בדק בית אצל כל אחד מה יש לתקן. ומי שאמר לעולמו די, יאמר לצרותנו די. נורא תהילות אדון הנפלאות.

ה’ יעזור שנוכל להתחזק, לקיים את השמחה בשלימות. עכשיו מתחיל 17 יום לחג השבועות, ימים חשובים, הלב עם התורה, השם יעזור לכולם, ונזכה לביאת משיח במהרה בימינו אמן”.

גאב”ד מאקווא, המתגורר בקריית אתא, אמר בליל שבת לפני הקידוש, על ‘אסון מירון’:  “הנשמות הטהורות נמצאות בהיכלו של הרשב”י. ואין לנו לדאוג מהם!  הם היו מוזמנים להילולא שלו וזה על אחריותו של רשב”י!

“את המשפחות צריך לחזק ולנחם. אין אנו מבינים הזה ואסור לחשוב ואפילו להרהר על מה ה’ עשה ככה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות