האב הפצוע שוחרר להלווית בנו: בשישי הגופה הוחלפה בגופה אחרת

הרב אביגדור חיות נפצע קל-בינוני באסון, ובנו ידידיה ז"ל, שהיה עימו - נספה • בבית החולים החליטו לשחרר את האב מוקדם כדי שישתתף בלוויית בנו • ההלוויה הייתה אמורה להתקיים ביום שישי - אך הגופה שהגיעה לבית הלוויות לא הייתה של בנו • כעת הוא מגולל את רגעי האימה
חרדים 10
כ' אייר התשפ"א / 01.05.2021 21:30

ידידיה חיות ז”ל, בן 13 מבני ברק, נהרג בזמן שניסה לצאת יחד עם אביו, הרב אביגדור חיות, מלמד בתלמוד תורה ‘אמרי דוד’ בקרית הרצוג, ממתחם ההדלקה של תולדות אהרן. הלוויתו תתקיים הערב – מוצאי שבת.

הגיע הזמן להתעורר: לחלום שלכם יש בית – והוא עומד להתגשם. איך?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

האב נפצע באורח קל-בינוני והצוות הרפואי בבית החולים זיו בצפת החליט לאפשר לו לצאת אל לוויית בנו.

מלבד ידידיה, שהה במקום האסון האב יחד עם בן נוסף בן 10 שנפצע גם הוא באירוע.

אתמול שוחח הרב אביגדור חיות עם חדשות 12, מחדר האשפוז בבית החולים זיו  – וסיפר על רגעי האימה: “היינו בהדלקת המדורה של חסידות תולדות אהרון, וברגע שראיתי שמתחיל להיות דחוס, פשוט התחלנו להתפנות מהאזור. הגענו לרמפה שמיועדת להליכה, ברגע שהגענו לקראת סוף הרמפה פשוט הגיע נהר שוטף של אנשים.

“נפלנו אני והבן שלי בן ה-10, ומרגע לרגע התווספו עוד אנשים, ואתה קולט שאין סיכוי לזוז. הבן שלי צורח לי וצועק: ‘שמע ישראל’. אני מנסה לעודד אותו, כשגם אני לא מרגיש דבר מהחזה ומטה. הגיע שוטר וצורח עליי: ‘תן לי את הידיים’. התחננתי שיוציא את הילד. השוטר התחיל לבכות ולהקיא. הבנתי מה הוא רואה”.

“כשאני הייתי על הרצפה – 20 שניות הפרידו בין זה שאהיה איתו ביחד כבר הייתי במצב של חוסר תחושה בכל הגוף. הראיה שלי התערפלה, ידעתי שהסוף שלי קרוב. אני הייתי על הרצפה כשכל המסה שכל האנשים שנפלו נמצאת עליי ועל הבן שלי. ברגע האחרון הצליחו להוציא אותי ואת בני בן ה-10 חי וקיים תודה לקב״ה. היינו בתקווה כל יום שישי שידידיה נעדר, שאולי הוא הלך לאיזה מקום והוא בטראומה”.

חיות סיפר על מקרה מצער שאירע בצל כל האסון:  “ביום שישי פניתי והתחננתי לאבו כביר שישחררו את הגופה, כדי שייקבר כבר בשישי. הם שיחררו את הגופה, הגיעו לבית ההלוויות סגולה בפתח תקווה, ושם למרבה הצער התברר שהחליפו את הגופה – זו לא הייתה הגופה של הבן שלי. פשוט כתוצאה מבלבול, אני לא דן ולא פונה בטענות לאף אחד.

“מכאן ביקשתי שחרור מוקדם כדי לצאת להלוויה של הבן הבכור שלי הערב. זו הפעם הראשונה שאנחנו נמצאים במירון בל”ג בעומר, הגענו לארץ לפני כשנה וחצי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות