הרב ברלנד הגיע לדיון באלונקה, טען שחש ברע ופונה למיון • צפו

מנהיג קהילת 'שובו בנים' הגיע לדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים כשהוא שכוב על אלונקה - ובדיון טען שהוא חש ברע לאחר שחובש בדק אותו באולם, הוא פונה לחדר מיון בשל לחץ דם גבוה וכאבים בחזה • ראש התביעה: "לנאשם רקורד של תיאורים מופרזים ומניפולטיבים של מצבו הרפואי"
חיים טוויל
י"ג אייר התשפ"א / 25.04.2021 14:53

הרב אליעזר ברלנד פונה היום (ראשון) לבית החולים לאחר שטען כי הוא חש ברע במהלך דיון במשפטו שהתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים.

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מנהיג ‘שובו בנים’ פונה לאחר שחובש שהוזמן לאולם בית המשפט קבע כי יש לפנותו לחדר מיון – בשל כאבים בחזה ולחץ דם גבוה.

הדיון נמשך בלעדיו.

הרב ברלנד הגיע באמבלונס ממקום מעצר הבית שלו לדיון בבית המשפט המחוזי, כשהוא במלווה בחובשים ושכוב על אלונקה, למרות שלא הגיע מבית חולים.

לפי דיווח ב’וואלה’, במהלך הדיון ביקשה עורכת דינו שהוא לא יצטרך להגיע להמשך הדיונים בבית המשפט בשל “מצבו הבריאותו הקשה”, ובשל כך שהוא מתקשה לשבת.

עורכת הדין טענה כי הוא לא נמצא בהכרה מלאה. במהלך הדיון ניסתה השופטת לדובב את ברלנד, שהגיב אחרי דקות ארוכות.

בתום הדיון ביקשה השופטת לראות את דוח סיכום הטיפול מחדר המיון שאליו נשלח.

דיון ההוכחות הראשון בתיק ייערך ביום שני הבא.

ראש צוות התביעה בתיק, המשנה לפרקליט המחוז ארז פדן, אמר ל’וואלה’ בתום הדיון: “הבקשות של הרב ברלנד היו מוגזמות ומופרזות. אנחנו מקווים שבית המשפט יקבל את הבקשות שלנו וידרוש ממנו להופיע לבית המשפט”.

ל’כאן חדשות’ אמר הפרקליט: “נכנס נאשם ולא מכבד את בית המשפט אפילו לא קם ולא מזכה את בית המשפט בהסתכלות או בישיבה, בלי שיש לדבר הזה כיסוי במסמך רפואי. לנאשם יש רקורד של תיאורים מופרזים ומניפולטיבים של מצבו הרפואי”.

גם גורמים המתנגדים למנהיג ‘שובו בנים’ טוענים, כי הוא מתחזה לחולה.

מסמך מטעם הפרקליטות נכתב: “מאז שוחרר ממשמורת שירות בתי הסוהר ועבר למעצר באיזוק, לא התייצב ולו לדיון אחד שנקבע בעניינו. בכל פעם בו נקבע דיון בעניינו, טען כי הוא אינו מסוגל להתייצב למשפטו בשל מצבו הרפואי. בחלק מהמקרים פנה לבית החולים ביום הדיון או הזמין אמבולנס בסמוך לדיון על דעתו עצמו או מפקחיו, כאשר לעתים עוד באותו היום היה שב”.

עוד צוין במסמך: “באופן תמוה, דווקא בתקופת פגרת חג הפסח, כאשר לא נקבעו דיונים, לא נדרש לפנות לבית החולים ולא ביקש להזמין אמבולנס אל מקום מעצרו כלל”.

מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, שריצה בעבר מאסר בגין מעשים חמורים, עומד לדין בפרשת ‘עושק שחור’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות