רקטה נורתה לעבר שדרות ויורטה, 36 רקטות נורו מעזה בליל שבת

התרעה נשמעה גם במוצ"ש: רקטה שוגרה לאזור שדרות ויורטה באמצעות כיפת ברזל • במהלך ליל שבת זוהו 36 שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל: לוחמי ההגנה האווירית יירטו שישה שיגורים • גנץ איים: "אם השקט לא יישמר, עזה תיפגע קשות" • הרמטכ״ל דחה את נסיעתו לארה"ב
דוד ליבוביץ
י"ב אייר התשפ"א / 24.04.2021 20:35

לא שקט בדרום: אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (מוצאי שבת) בעיר שדרות וביישובים הסמוכים לה, וגם באזור התעשייה הדרומי של העיר אשקלון.

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מדובר צה”ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

בשלב זה לא דווח על נפגעים או נזק.

במהלך הלילה תקף צה”ל מטרות טרור ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות אתמול.

מדובר בלילה שני של ירי משטח הרצועה לעבר ישראל, לאחר שבארגוני הטרור החליטו לירות בהזדהות עם המהומות בירושלים.

דובר צה”ל אישר הבוקר כי במהלך ליל שבת זוהו 36 שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, כאשר לוחמי ההגנה האווירית יירטו שישה שיגורים.

אחת מהרקטות ששוגרה במהלך השבת לעבר הדרום התפוצצה סמוך לכביש ביישוב במועצה האזורית אשכול, נגרם נזק לכביש.

בכיר בארגון הטרור, אחמד אל-מודלל, הבהיר: “לא נשב בחיבוק ידיים אל מול ההתקפות המתמשכות של ישראל בירושלים”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס בצהריים דיון הערכת מצב בקריה שבו השתתפו שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, הרמטכ”ל אביב כוכבי, ראש שב”כ נדב ארגמן, ראש המל”ל מאיר בן שבת, מפכ”ל המשטרה קובי שבתאי ובכירים נוספים.

“הנחיתי להיערך לכל תרחיש”, אמר נתניהו בתום הדיון. גורם מדיני הזהיר: “ישראל תגיב בחומרה על ירי רקטות מעזה”.

בני גנץ: “כרגע שקט בדרום, אבל אם השקט לא יישמר, עזה תיפגע קשות, אזרחית, כלכלית וביטחונית, ומי שיישא באחריות הם ראשי חמאס. המשוואה ידועה להם וברורה מאוד. צה”ל ערוך לאפשרות של הסלמה, ונעשה את מה שנדרש כדי שהשקט יישמר”.

בהערכת המצב הנחה הרמטכ״ל על שורת צעדים ותגובות אפשריות והערכות להסלמה.

לאור האירועים וההתפתחויות הצפויות, החליט הרמטכ״ל לדחות בשלב זה את נסיעתו לארצות הברית.

תושבי העוטף קיבלו בצאת השבת הודעה: “בסיום הערכת מצב נוספת הערב עם הצבא על רקע אירועי הלילה והבוקר, אין שינוי בהנחיות והשגרה באזורנו נמשכת. הלימודים בכל מוסדות החינוך יתקיימו מחר כרגיל”.

לא צפויה החמרה

ההערכה במערכת הביטחון היא שאת הירי הראשון מהרצועה אמש ביצעו מחבלים בג’יהאד האיסלאמי, ולאחר מכן הצטרפו לירי גורמי טרור שונים ברצועה. המסרים שעברו ביממה האחרונה לרצועת עזה ולחמאס, בין השאר גם באמצעות המצרים, הוא כזה שמבהיר לצד בעזה שישראל לא מעוניינת בהסלמה ברצועה – אבל אם יימשך הירי יהיו תגובות נוספות.

צה”ל מתכוון לתגבר את המשטרה בירושלים וסביבותיה במשימות תחת פיקוד משטרה ובנוסף יהיה תגבור כוחות קטן בשלב הזה גם בעוטף עזה, במידה ותהיינה התפתחויות ביטחוניות נוספות.

יו״ר ימינה נפתלי בנט אמר הערב בתגובה לירי מעזה ולהתפרעויות בירושלים: ״מחבלי עזה משתוללים בירי נגד תושבי הדרום. פורעים ערבים מבצעים פוגרום ביהודים בלב בירתנו ירושלים.

“לא בשביל זה הקמנו מדינה.

“על ממשלת ישראל לפעול מיד בכל הכלים בכדי להעניק ביטחון לאזרחי המדינה״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות