הכה את המומחה: כללים לשמירה וניקוי של וילונות רומאים

יש וילון רומאי בבית?  שאלנו את המומחים של 'מכבסת ימין' לגבי שגרת הניקיונות של וילונות רומאים - מה מותר, איך נשמור על הווילונות ומה מחייב ניקוי יבש •  התשובות לוקחות אותנו למסע עד לימי האימפריה הרומית
תוכן שיווקי
ו' אייר התשפ"א / 18.04.2021 14:01

אם גם לכם יש וילון רומאי בבית, הכתבה הזו היא בשבילכם!  שאלנו את המומחים של מכבסת ימין לגבי שגרת הניקיונות של וילונות רומאים – מה מותר, איך נשמור על הווילונות ומה מחייב ניקוי יבש.  והתשובות, לוקחות אותנו למסע עד לימי האימפריה הרומית.

וילונות רומאיים הם בין הווילונות הפופולריים ביותר בקרב הקהל הישראלי ויש לכך לא מעט סיבות טובות, החל מהבדים האיכותיים עד שלל העיצובים המאפשרים לכם להתאים אותם לכמעט כל חלל בבית.

אך האתגר האמיתי מגיע בשלב השמירה על הווילונות הרומאיים, כי במקרה כזה צריך לפנות למומחים האמיתיים כאלו שפעולת ניקוי יבש וילונות רומיים זו המומחיות שלהם – אלה הם המומחים של מכבסת ימין.

חוזרים למקורות

קצת הסבר על המקור של הווילון הרומאי. ובכן, הווילון הרומאי הומצא בתקופת האימפריה הרומית כשהרומאים, בדיוק כמונו היום, השתגעו מהחום ומהאבק שנכנס אליהם הביתה והפתרון היה פשוט לכסות את החלונות בבדים לחים, כך שגם ישמרו על הבית קריר ונעים. בהתחלה, היו אלו רצועות בד פשוטות ובסיסיות, אך מהר מאוד התגלה הפוטנציאל של אותן רצועות, ומהר מאוד הן הפכו לאלמנט עיצובי לבית.

כיום, אפשר למצוא וילונות רומאים במגוון בדים, גדלים, מנגנונים ועיצובים מותאמים ללקוחות ולחללים השונים. לצד כל היתרונות, הווילונות הללו הם גם מורכבים יותר בתהליך הפירוק, ההרכבה והניקיון.

לכן, חשוב שתדעו כי השיטה הטובה והמומלצת ביותר לניקוי וילונות רומיים היא רק במכבסה המומחית לבצע ניקוי יבש וילונות רומאים, בדיוק כפי שתתייחסו לשטיח שמצריך ניקוי או ניקוי יבש שמלות לאירוע וכדומה.

ניקיון שגרתי

בהמשך לניקוי יבש וילונות רומאים ישנן דרכים ופעולות שיסייעו לכם לטפל ולשמור על הווילונות שלכם ובכך ליהנות מהם לטווח הארוך.

הפעולה הראשונה להגנה על הווילונות היא כמובן ניקוי באמצעות שואב אבק. פעולה בסיסית וחשובה, שכן בהמשך לשימוש המקורי של הווילון, עוד מימי רומא, הווילון הינו המקור הראשון לקבלת רסיסי אבק ומזיקים מבחוץ.

לכן, בדיוק כפי שאתם שואבים את הריצפה או מכבסים את הבגדים, כך גם הטיפול בווילונות, שאיבה כחלק משגרת הנקיונות שלכם. ההמלצה היא לבצע את השאיבה על בסיס שבועי קבוע ולהשתמש בראש היניקה הצר ביותר על מנת שהפעולה תהיה היעילה ביותר.

 התאמה מושלמת

טיפ נוסף מביא אתכם לשלב הראשוני בו אתם רוכשים את הווילונות שלכם, אז חשוב להתאים אותם לחלל, והכוונה היא מעבר לבחינה העיצובית, אלא מבחינת הבד של הווילון. כך למשל, במידה והווילון מיועד לחדר רחצה, יש לחשוב על הלחות וכמובן שהבד יהיה עמיד בפני מים.

כך גם בווילונות רומאים המיועדים למטבח, אנו לא פעם מקבלים בקשות של ניקוי יבש וילונות רומאים עם כתמי בישול, כך שהעדיפות עבורכם היא שהווילון במטבח יהיה מבד שקל לניקוי של כתמים קטנים באמצעות העברת מטלית לחה, למרות שחשוב לזכור כי כתמי שמן ודומיהם מתנקים בצורה המיטבית והנכונה אך ורק בניקוי יבש.

 חצי מילה על ניקוי יבש וילונות רומאים

לצד הפעולות השגרתיות שלכם לשמירה על הווילונות הרומאים, מומלץ לשלוח את הווילונות הרומאים שלכם לניקוי יבש לפחות פעמיים בשנה במכבסה המומחית ומנוסה בניקיון וילונות מסוג זה.

מכבסת ימין, פועלת משנת 1969 ובמהלך השנים צברו ניסיון רב בפעולות של ניקוי יבש שמלות, שטיחים, וילונות רומאים וכו’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות