עיתון ‘יתד נאמן’ בקריקטורה נגד סמוטריץ’: מזניח את ספר התורה

קריקטורה בביטאון 'דגל התורה' מאשימה את בצלאל סמוטריץ' בהעדפת ארץ ישראל על פני עולם התורה • יו"ר הציונות הדתית הגיב בחריפות: "מבין שיתד נאמן הוא הישראל ביתנו של החרדים. מה שעצוב זה שעורכי הפרבדה הזה מזלזלים בציבור החרדי וחושבים שהוא טיפש. מוחל מחילה גמורה"
אבי כץ
כ"ז ניסן התשפ"א / 09.04.2021 10:48

‘יתד נאמן’, ביטאון ‘דגל התורה’, פרסם הבוקר (שישי) קריקטורה משתלחת ביו”ר מפלגת הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’ –  זאת על רקע התנגדות סמוטריץ’ להקמת ממשלת ימין בעזרת מפלגת רע”מ של מנסור עבאס.

מחירים של פעם בשנה ביריד הספרים השנתי: בכל יום יש הגרלה בה אחד זוכה בהחזר מלא

בקריקטורה נראה סמוטריץ’ מחזיק בארץ ישראל ונמלט מבית כנסת בוער. בתוך בית הכנסת נראים ספרי התורה עולים באש.

כתב ‘קול ברמה’, ישראל כהן, כתב בטוויטר על הקריטורה: “שריפה בבית הכנסת ובצלאל סמוטריץ׳ מעדיף להציל את ערכי הציונות מאשר את ספר התורה שנשאר בפנים ועולה באש”.

יו”ר מפלגת הציונות הדתית לא נותר חייב והגיב בחריפות: ”מבין שיתד נאמן הוא הישראל ביתנו של החרדים. ואם לשפוט לפי השבוע האחרון אז ישראל כהן שינה את שמו לאיווט ליברמן. שנאה, הסתה, ושקרים. מה שבעיקר עצוב זה שעורכי הפרבדה הזה מזלזלים בציבור החרדי וחושבים שהוא טיפש ואפשר לשטוף לו את המוח בקמפיין הסתה מלא שנאה”.

הוא הוסיף: ”אני משוכנע שהציבור החרדי חכם ובריא הרבה יותר, והוא מבין מצוין ששיתוף פעולה עם תומכי טרור ומחבקי מחבלים שידיהם מגואלות בדם יהודים הוא בזוי ומקולקל, וגם אם יביא עוד קצת ‘דמים’ ללימוד תורה זה יהיה ‘אתנן זונה ומחיר כלב’.

”מה גם שההתנגדות שלי להקמת ממשלה שתסתמך על תומכי טרור היא מה שתציל את עולם התורה מממשלת שמאל-ערבים שתקום חלילה בשל קוצר הרואי הזה ותחריב אותו חלילה. ואם כבר בערכי התורה עסקינן, אז בתורה שלי כתוב שמוטב לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים. העיקר שליתד נאמן יש ‘ועדה רוחנית’… עורכי הבטאון הזה הם לא אנשים חרדים, לא אנשים דתיים ולא אנשי תורה”.

סמוטריץ’ הבטיח: ”אמשיך לשאת בגאון וללא מורא את ערכי התורה כולם, כשלמות אחת כוללת ואינה סותרת חלילה. בין אדם למקום ובין אדם לחברו. לימוד התורה ומצוות ישוב הארץ. תורת ישראל וארץ ישראל ועם ישראל. ומי להשם והחרדים לדברו באמת אלי.

”והריני להודיע כי אני מוחל מחילה גמורה לעורכי יתד נאמן ולכל מפיצי ההסתה נגדי, ולא יענש שום אדם בסיבתי חלילה. והשם הטוב יכפר וישיבם בתשובה שלמה”.

ישראל כהן הגיב לביקורת האישית שהטיח בו סמוטריץ’ – וצייץ: ”בצלאל היקר, אני לא חושב שכתבתי אישית נגדך חלילה. התווכחתי עם אחיך טוביה באופן עקרוני לחדד הבדלים אבל לא ירדתי למישור האישי וחלילה לא כיניתי אותך בכינויי גנאי. ההשוואה לפוליטיקאי אנטישמי ומסית לא ראויה לדעתי”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יתד נאמן
    09/04/2021 15:11
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. עיתון פח זבל.
    נוסד על מחלוקת ושנאה וזה כל כוחו.
    אם לעורכי העיתון הנ”ל היה רבע מהיראת שמים והמסירות נפש של בצלאל סמוטריץ הם היו סוגרים את העיתון המיותר הזה לאלתר

  2. בדיחה
    10/04/2021 22:18
    שמעון
  3. אני באמת לא מאמין שיש אנשים שקונים את הדמגוגיה בשקל וחצי של יתד. מצוות ישוב ארץ ישראל היא מצווה ככל המצוות, אין כאן ולו קשר קלוש לציונות. במקום לטעון טיעונים עניינים ולדבר לגופו של עניין, תוקפים את סמוטריץ בצורה שמזכירה מריבה בכיתה ג’

  4. קריקטורה דוחה
    11/04/2021 03:53
    .