אבי מעוז אחרי התקיפה: “אין בי שנאה כלפי אותו אומלל, רק רחמים”

חבר הכנסת אבי מעוז שיגר מכתב ליו"ר הכנסת לאחר תקיפתו היום במשכן הכנסת: "למרות כל הגידופים אמשיך בדרך האהבה והנעם"
אריה ריבקינד
כ"ו ניסן התשפ"א / 08.04.2021 16:39

יו”ר מפלגת נעם, ח”כ אבי מעוז, פנה היום (חמישי) ליו”ר הכנסת ח”כ יריב לוין, לאחר תקיפתו בטקס “לכל איש יש שם” בכנסת, עת ניגש אליו אחד מאורחי הטקס, תקף אותו מילולית, ובין השאר קרא לעברו: “חבל שאתה חי, ושההורים שלך לא נשרפו…”.

בצמכתבו כתב מעוז: “הבוקר, בכניסתי לטקס ‘לכל איש יש שם’ במשכן הכנסת, ניגש אליי אחד מאורחי הכנסת, והטיח בי את המילים: ‘איך אתה לא מתבייש להיות באירוע הזה ביום השואה, חבל שאתה חי והוריך לא נשרפו שם'”.

מעוז ציין: “אין בי שנאה כלפי אותו אדם אומלל, אלא אך ורק רחמים, אני אוהב אותו כפי שאני אוהב כל אדם מישראל וכל אדם באשר הוא אדם”.

בהמשך הזכיר ח”כ מעוז את כל ההסתה נגדו בתקופה האחרונה “המשפט המזעזע הזה הינו המשך ישיר להסתה ולשנאה שמפיצים ארגונים שונים, שאך שלשום השוו ביני לבין עלי חמינאי”.

מעוז הבהיר כי ימשיך לפעול למען כל אחד מישראל: “למרות כל הגידופים, השנאה וההסתה, אמשיך בדרכי, דרך האהבה והנעם, דרך של שליחות ומסירות למען עם ישראל ולמען כל אחד ואחד מישראל”.

האירוע המביש הסתיים לאחר שח”כ מעוז קרא למשמר הכנסת, אשר הרחיקו את התוקף.

תלונה הוגשה לקצין הכנסת מיד עם האירוע.

לאחר האירוע, נשא מעוז דברים בטקס. תחילה פתח את דבריו באזכור אימו, ניצולת שואה כבת 93:

“מכובדי, אמי מורתי אסתר פישהיימר לבית באום שתחיה, ושתי אחיותיה – מרים ליניאל שתחיה ולאה בלדר ע”ה, נולדו בקוז’מיניק במחוז קאליש בפולין, והיו בגטו קוז’מיניק. בשנת 1942 למניינם הועברו עם משפחתן לגטו לודז’, בספטמבר 44 נשלחו משם לאושוויץ. לאחר חודש באושוויץ נשלחו על ידי מנגלה, ימח שמו וזכרו, לבית חרושת בקרפטים, ומשם לאחר המלחמה עלו לארץ ישראל”.

מעוז סיים באמירת שמות קרוביו שנספו באושוויץ: “ואלו שמות קרובי שהומתו, נשרפו ונחנקו באושוויץ: מרת הינדה קוט – סבתה של אימי. הוריה של אימי – אביגדור, שקרוי אני על שמו, ושרה באום. וילדיהם – יצחק מאיר באום, חיה רבקה באום, אברהם דוד באום וצירל צשה באום. והדודים – אברהם ויוכבד באום. ה’ יקום דמם”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות