הרשות להגנת הצרכן תקנוס את בזק בכ-7 מיליון ש”ח: הטעיית צרכנים

לפי חקירה שניהלה הרשות, היו צרכנים של חבילת "TOP100" שלא קיבלו אף את המהירות המינימלית המובטחת - בעוד בבזק יכלו לומר להם מבעוד מועד שלא יוכלו לספק אותה • "מדובר בהטעיה רחבה של ציבור הצרכנים באשר לשירות שהובטח להם"
חרדים 10
כ"ו ניסן התשפ"א / 08.04.2021 13:09

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה על כוונתה להטיל קנס בסך 6,750,000 שקלים על חברת בזק, בגין הטעיית צרכנים באשר למהירות הגלישה בשירותים שרכשו ממנה.

הכוונה להטיל את הקנס נשלחה למנכ”ל החברה, ובבזק יוכלו לטעון כנגד עצם הטלת הקנס וכן היקפו.

החקירה החלה בעקבות עבודת מודיעין על חבילת “TOP100” שנמכרה על ידי החברה לאלפי צרכנים במסגרת פעילותה כספקית רשת דרך בזק בינלאומי – והבטיחה מהירות מירבית של 100 מגה, בעוד מהירות ההורדה המינימלית היא 40 מגה.

אלה שלפי חקירה שניהלה הרשות, היו צרכנים שלא קיבלו אף את המהירות המינימלית המובטחת, בעוד בבזק יכלו לומר להם מבעוד מועד שלא יוכלו לספק אותה.

לפי הודעת הרשות, ההצטרפות לשירות נעשית לאחר בדיקת מהירות האינטרנט שיש ביכולת החברה לספק לכתובת הצרכן.

בדיקה זו נעשית באמצעות מערכת ייעודית אשר מודדת את המרחק בין כתובת הצרכן לנקודת תשתית האינטרנט הקיימת של החברה.

במידה ועל פי הבדיקה לא ניתן לספק לכתובת הצרכן את מהירות הגלישה שבחבילת TOP100, תוצע לצרכן חבילה אחרת – מה שלא הוצע על ידי בזק.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין: “מדובר בהטעיה רחבה של ציבור הצרכנים באשר לשירות שהובטח להם. לצרכנים רבים אין את הידע המספיק ו/או היכולת לאמוד את מהירות הגלישה המסופקת להם ובכך לעמוד על הפגיעה בהם.

“הרשות ממשיכה בפעילותה נגד חברות המפרות את החוק בכל התחומים. ותביא לדין כל עוסק אשר יפר את החוק ובמיוחד כאשר מדובר בהיקף פגיעה רחב של אלפי צרכנים כפי שהיה במקרה זה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות