צה”ל כופה על חיילים בני ישיבות לשמוע ‘שירת נשים’ ביום השואה

חיילים בפלוגת בני"ש במחנה 80 קיבלו פקודה להשתתף בטקס שבו ישירו זמרות • חלק מהחיילים מתכוונים לסרב פקודה: "אמרו לנו מקסימום להוריד את הראש אבל לא מאפשרים לצאת"
חרדים 10
כ"ו ניסן התשפ"א / 07.04.2021 22:43

חיילים דתיים במחנה 80 קיבלו פקודה ממפקדיהם להשתתף בטקס יום השואה שיערך מחר (חמישי) – חרף העובדה שבטקס יופיעו חיילות זמרות.

לפי דיווח בערוץ 7, מדובר בכ-170 חיילים בני ישיבות מפלוגת ‘דורס’, עליהם פקדו המפקדים להשתתף בכל הטקס בשלמותו, גם בהופעת החיילות.

“מחר טקס יום השואה ומכריחים אותנו לשמוע שירת נשים בהופעה של חיילות”, אמר אחד החיילים לערוץ 7. “מחייבים אותנו להישאר בטקס ואמרו לנו מקסימום להוריד את הראש אבל לא מאפשרים לצאת למי שרוצה”.

לדברי החייל, אם לא ימצא פתרון עד מחר – יש חיילים שבכוונתם לצאת בשלב זה מהטקס ויהי מה.

“אני יודע בוודאות שיש פה חיילים שמחר יפרו פקודה”, אמר. “חבל שהולכים אתנו ככה ראש בראש. ההרגשה של כולם פה היא שעושים לנו דווקא”.

יצוין,  כי בפקודת השירות המשותף ישנה פקודה המחייבת חיילים להשתתף בטקס רשמי מעין זה וללא חריגים.

לשכת הרבצ”ר מגבה את הפקודה ומסבירה: “ניתן לסמוך לכתחילה על מה שכתב בזמנו הרבצ”ר הנכנס הרב איל קרים, שכאשר השומע מסיט את עיניו, מסיח את דעתו מן השירה ואינו מתכון להנות ממנה, אין בכך כל איסור”.

מדובר צה”ל נמסר: “בהתאם לפקודת השירות המשותף, בטקסי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ויום הזיכרון לחללי מערכות ישראל מחוייבת השתתפות כלל חיילי היחידה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קשקוש
    08/04/2021 08:31
    רח"ל
  1. חיילי שח”ר מקבלים פטור מעל האירועים האלה, אין סיבה שלחיילי ביני”ש לא יעשו אירוע נפרד או לפחות שיוותרו על שירת נשים, אפשר גם שחיילים ישירו או להפעיל הקלטה.
    במיוחד שמדובר בכמות גדולה של חיילים, זו סתם אטימות.
    חבל שהרבצ”ר הנוכחי משתף פעולה עם ההחלנה החולנית הזו.
    חשבנו שאפשר לסמוך עליו, אבל נראה שהוא ממשיך את דרכו של רפי פרץ.