המטרה: ממשלת ימין שמאל • זו רשימת הדרישות של בנט מלפיד

מפלגת ימינה דורשים לקבל את הקול המכריע בממשלה, ולשמור בימין את התיקים האידיאולוגים החשובים למחנה הלאומי - כמו משרד המשפטים, משרד האוצר, המשרד לביטחון פנים ומשרד החינוך
אריה ריבקינד
כ"ג ניסן התשפ"א / 05.04.2021 20:46

יו”ר מפלגת ימינה נפתלי בנט בוחן אפשרות להקים ממשלה בראשותו עם יאיר לפיד, גדעון סער, אביגדור ליברמן ובני גנץ – במטרה למנוע בחירות חמישיות בישראל.

בחדשות 12 דווח הערב (שני), כי במפלגת ימינה דורשים לקבל את הקול המכריע בממשלה, כך שתהיה זו ממשלת ימין-מרכז בהתאם לתוצאות הבחירות.

בנט דורש מנגנון פריטטי ובנוסף סמכות להכריע, מעין קול נוסף, במידה שלא תהיה הסכמה על הנושאים שנמצאים במחלוקת, למרות שהימין יהיה במיעוט בממשלה כזו.

לטענת בנט, יש רוב בעם ולכן זה צריך להשתקף גם בהרכב הממשלה.

במפלגת ימינה גם מתעקשים להשאיר בימין את התיקים הרגישים האידיאולוגיים כמו משרד המשפטים, משרד האוצר, המשרד לביטחון פנים ומשרד החינוך – בנוסף כמובן לתפקיד ראש ממשלה שאותו יקבל נפתלי בנט.

מנגד, בנט מתקדם גם במסלול מול נתניהו – שם הקושי המרכזי הוא שבינתיים אין לנתניהו ממשלה, גם אם בנט מצטרף.

במידה ובכל זאת יימצא פתרון, נבחנת האפשרות לצרף את ימינה לליכוד עוד לפני הקמת הממשלה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אחוז החסימה צריך להיות בדיוק פי 2
    05/04/2021 23:30
    דן
  1. אחוז החסימה צריך להיות בדיוק פי 2 כ- 6.5 % ובזה נגמרו סיבובי הבחירות הבלתי נגמרים.

  2. הויתור הגדול של בנט ע"פ הכתבה
    06/04/2021 01:58
    אבוטבול
  3. תיק הדתות ללפיד ו/או ליברמן

  4. בתקווה שתגובה זו תובא לעיניים הרלוונטיות
    06/04/2021 03:58
    אברהם
  5. אני מקווה שהתגובה הזו תגיע לעיניים הנכונות: כיון שהמצב ברור כרגע שלפיד והשמאל יעשו הכל כדי לסלק את נתניהו בבזיון מבלפור, כולל לתת לבנט ממשלה פריטטית עם סער, וזאת במהירות האפשרית כדי לסגור, לפני שנתניהו יתן להם הצעה דומה, המפתח האמיתי להשפיע על בנט (אשר ברור שליבו בימין) הוא לחבר אותו חזרה באדיקות לגוש שזרק אותו, באותה אדיקות שהיה בה, לפני שנזרק. הדרך לעשות זאת היא לרפא את פצע הזריקה באופן עמוק ואמיתי. קשה. אבל התנצלות. קשה אבל הכרחי. הדרך הישירה והפשוטה. גם דרעי וגם נתניהו יודעים שנעשה לו עוול בהקמת הממשלה הקודמת. כמו שאמרה אז שקד “הגוש עשה את שלו, הגוש יכול ללכת”.. הפצע הזה עמוק וניתן לאיחוי על ידי בקשת סליחה אמיתית. פשוט. כולנו בני אדם. הדרך לתיקון הוא בקשת סליחה. גם דרעי וגם נתניהו יודעים שכל מה שבנט ביקש היה את משרד הבריאות לאחר שהיה צריך לפנות את משרד הביטחון לטובת גנץ. כל מה שבנט ביקש היה להמשיך שותפותו הפעילה והמשמעותית במלחמה בקורונה שהתחיל כשר ביטחון בסגר הראשון עם המאמץ להוספת בדיקות והקמת מלוניות הבידוד וכיוצ”ב. כל מה שבנט ביקש הוא שימינה שהייתה מרכיב אחוי ומלא בתוך הגוש ההוא, תהיה חלק אמיתי ומשפיע בממשלה שבסופו של דבר הוקמה בזכות העמידה כחומה מלוכדת באותו גוש. אבל דרעי וגפני לא עמדו כחומה כאשר נתניהו זרק את בנט (וביזה אותו בהצעות כגון שר מים וכיוצ”ב, שאינם מאפשרים מעורבות אמיתית של ימינה בממשלה, ובסוף העביר את התיקים המבזים האלה לאלקין והרב פרץ). מי שראה צרת אחיו בהתחננו והפנה גבו לשלו כולל דרעי, ליצמן ונתניהו עצמו, צריכים להתנצל. פשוט. התנצלות פשוטה עושה הרבה לנפש ומאפשרת איחוי פצעים. קירוב הלבבות שיגרם בעקבות ההתנצלות יוביל את בנט להחלטה הנכונה לחזור לגוש. על מלא.