נתניהו: ‘אם בנט יבוא, יהיו לנו 61’ • ליצמן: אין פה שאלה, נמליץ רק ביבי

ראש הממשלה אמר בשיחה סגורה: "אם יהיו 59 - יהיו 61" • נתניהו לא פירט מי הם חברי הכנסת שיחברו לגוש שלו ושל בנט, על מנת שלא לחבל באותן אפשרויות • ליצמן: "המטרה שלנו להקים קואליציית ימין. כל יתר השמועות בגדר ספינים”
חרדים 10
י"ז ניסן התשפ"א / 29.03.2021 21:47

ראש הממשלה אומר בשיחות סגורות עם מקורביו כי אם נפתלי בנט יחבור אליו, ניתן יהיה להקים ממשלת ימין בכנסת הנוכחית.

לפי דיווח של אריאל כהנא ב’ישראל היום’, נתניהו אמר: “אם יהיו 59, יהיו 61”.

לפי דיווח בחדשות 12, נתניהו אמר: “אם היו לי 59 מנדטים, היו לי כבר למעשה 61 – בנט לא באמת איתי”.

עם זאת, ראש הממשלה לא הסביר מיהם חברי הכנסת שיצטרפו לגוש המשותף לו ולבנט או מאיזו מפלגה יגיעו.

לדברי נתניהו, יש כמה אפשרויות להגיע מ-59 ל-61 אך כדי שלא לחבל באפשרות להשיג את היעד, לא כדאי לפרט אותן.

על רקע ההתנהלות של  יו”ר ‘דגל’ משה גפני, אמר הערב  (שני) יעקב ליצמן בכנס פעילים: “הודענו לציבור לפני הבחירות שנלך עם נתניהו ולכן אין כאן שאלה, יהדות התורה, ומבחינתי אגודת ישראל לפחות תמליץ לנשיא רק על בנימין נתניהו. המטרה שלנו להקים קואליציית ימין למען כלל אזרחי ישראל. כל יתר השמועות בגדר ספינים”.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, נתניהו מוטרד מאוד מהאפשרות שיו”ר ימינה יחבור ל’גוש החרם’, בראשות ח”כ יאיר לפיד, אביגדור ליברמן וגדעון סער. להערכתו, השלושה יציעו לבנט את כס ראש הממשלה בתמיכת השמאל, ובאמצעות הימנעות של הרשימה המשותפת.

ראש הממשלה אמר בשיחה הסגורה כי תרחיש כזה יראה שאזהרותיו ערב הבחירות, כי בנט חובר לשמאל, יתבררו כנכונות. “גם אם בנט יעמוד בראשה, זו לא תהיה ממשלת ימין, אלא ממשלת שמאל שעשויה טלאי על טלאי, שגם לא תחזיק מעמד”, אמר נתניהו בדיון הסגור.

בנט עצמו ממשיך לשמור את הקלפים קרוב לחזה, וגם בשלב זה לא אומר האם פניו מועדות להקמת ממשלה עם ‘גוש החרם’ או לחזור לגוש הימין ולקוות שהדבר יוביל להקמת ממשלה.

בסביבת בנט דחו בתוקף את טענת נתניהו כי הוא שוקל הקמת ממשלה שנשענת על תמיכה הרשימה המשותפת.

מקורבים לבנט ציינו, כי דווקא נתניהו הוא זה שמנהל משא ומתן עם מנסור עבאס, ראש רשימת רע”מ, שמחזיק בעמדות לאומניות קיצוניות זהות לאלה של חברי המשותפת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות