נאום היסטורי: התכנית של מנסור עבאס שתסלול את דרכו לממשלה?

במפלגת רע"מ שוקלים לפנות לציבור עדי להעביר מסר היסטורי שיקרא לשיתוף פעולה יהודי-ערבי • עבאס וחבריו שוקלים את המהלך כדי "להכשיר את הלבבות" בציבור
חרדים 10
י"ז ניסן התשפ"א / 29.03.2021 21:17

יו”ר מפלגת רע”מ מנסור עבאס מתכנן לשאת נאום פומבי שנועד ל”הכשיר את הלבבות” לקראת שיתוף פעולה קואליציוני בין יהודים לערבים.  זאת על רקע היותה של המפלגה לשון מאזניים וכזו ששאלת שיתוף הפעולה עמה תכריע למעשה אם ישראל תלך שוב לבחירות.

לפי דווח בחדשות 12, יו”ר רע”מ יקרא לברית היסטורית שתגלם בתוכה הזדמנות לשילוב האזרחים הערבים בהנהגת המדינה.

מטרת ההצהרה היא להגיע לאוזניים של כל השותפים הפוטנציאליים להקמת ממשלה – מראשי המפלגות ב’גוש החרם’ ועד לנתניהו, זאת מכיוון שברע”ם מתכוונים להשאיר את הדלת פתוחה לשתי האפשרויות.

גורמים בסביבתו של נתניהו העבירו מסר, לפיו נאום משכנע וחזק שיכיל אמירות היסטוריות, יכול אולי לשכנע את השותפים הפוטנציאליים שמתנגדים לשיתוף פעולה כלשהו עם הערבים.

מהלך כזה, אם ייצא לפועל, הוא משמעותי בעיקר לנתניהו – כיוון שבצד שלו שיתוף הפעולה עם מנסור עבאס נראה הרבה פחות טבעי מאשר חבירה ל’גוש החרם’, בו יש גם מפלגות מרכז ושמאל.

בתוך כך, גורמים בסביבתו של יו”ר תקווה חדשה גדעון סער אומרים, כי הוא יצטרף לממשלה עם לפיד רק בתנאי שיכנס איתו גם יו”ר ימינה נפתלי בנט – “אחרת זו פשוט ממשלת שמאל”.

בכאן 11 דווח כי אם יצלח המהלך להעביר את בנט לגוש מתנגדי נתניהו, במטרה להציבו בראשות הממשלה ברוטציה עם יאיר לפיד, אומרים מקורביו של סער כי אפשרי שסער יהיה שותף לממשלה זו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות