שרי רוט ב’ערוץ כנסת’: ב’דגל’ רוצים שבאגו”י יעשו ‘חשבון נפש’ • צפו

שרי רוט, הפרשנית הפוליטית של אתר חרדים 10, שוחחה עם הני זובידה ויובל קרני בתוכניתם ב'ערוץ כנסת' - על המפלגות החרדיות והרשימה של סמוטריץ' • האם החרדים שמרו על כוחם, מי דורש חשבון נפש, ולמה אריה דרעי מיד "הכריז צריך לעשות ממשלת ימין על מלא"
חרדים 10
י"א ניסן התשפ"א / 24.03.2021 18:56

הני זובידה: זה נראה כאילו רבע מהמדינה הם חרדים, זה לא יאומן. לא שזה רע, אני רק מציין עובדה. בין ש”ס לבין יהדות התורה והציונות הדתית…

שני ילדים זועקים: “אנחנו רוצים להישאר יהודים!” • פרשה מטלטלת

מחפשים רעיון למנת דג לחג? קבלו עשרות מתכונים למנות של דגים

‘נגד חיסון ניסיוני, שקרונה’: כמה אנשים הרג הפייק נגד החיסונים?

שרי רוט: אתה אומר שהציונות הדתית היא חרדית? אני חושבת שיהיו כאלו שיחלקו עליך.

יובל קרני: היא לא חרדית, אבל היא חרד”לית, שרי.

שרי רוט: יש שטענו שהיא לא, וזו הסיבה שהמפלגות החרדיות כן שמרו על כוחן, יחסית, ולפי הנתונים מהבוקר, אחרת הוא היה שותה מהן הרבה יותר.

הני זובידה: זו אחלה אבחנה, את אומרת, תקשיבו חבר’ה, אלו המספרים אבל אל תתבלבלו, הציונות הדתית היא לא חרדית, החרדים שומרים על הכוח שלהם. בזכות מה? בזכות אחוזי ההצבעה או הרבנים?

שרי רוט: אז ככה. קודם כל “החרדים שומרים על כוחם”? זה לא כזה ברור. במהלך הלילה האחרון אני שומעת הרבה קריאות ל’חשבון נפש’ בתוך יהדות התורה פנימה, בעיקר בתוך שני הפלגים – ‘דגל’ ו’אגודת ישראל’.

טוענים קולות ב’דגל’: “אגודת ישראל ירדה בכוחה”, עזוב מבחינת מנדטים, אנחנו הרי מדברים על אחוז הצבעה נמוך, אני מדברת על מספר מצביעים. כלומר, מספר המנדטים יכול להיות גבוה, אבל זה לא אומר כלום מבחינת מספר המצביעים. אגב, כך גם לגבי ש”ס, שם צריך לבדוק את מספר המצביעים הכולל.

טוענים ב’דגל’, אנחנו היום על חלוקה של 50-50 מבחינת הנציגים, יכול להיות שצריך לפתוח את זה מחדש. אל תשכח שבתוך אגודת ישראל החסידית גם יש את המחלוקת בין שני הפלגים ליצמן את פרוש, כך שהקריאות ל’חשבון נפש’ ושליפת הסכינים כבר התחילה.

בין הציונות הדתית לבין המפלגות החרדיות יש פער ענק מבחינה אידיאולוגית, השקפתית, ביחס להתנחלויות ועוד דברים מהסוג הזה, סדרי עדיפויות שונים, מה קודם למה, יישוב ארץ ישראל או תורה. זה לא כזה בנשימה אחת להגיד על כולם “חרדים”.

הני זובידה: אני מסכים איתך, אבל אני צריך אותך כדי שתעשי לנו את הפערים האלו. ואני רוצה ברשותך לחדד איתך עוד נקודה. שימי לב, אריה דרעי יוצא , בלי לעשות חשבון, “צריך לעשות ממשלת ימין על מלא, נתניהו”, בום טראח, הפגזות מהאוויר, ולעומת זאת, שימי לב, ביהדות התורה, ואני לא יודע למה זה, אולי זה הברוגז בפנים, הם לא מדברים ואני יודע שגפני עצבני מאד. מה קורה שם?

שרי רוט: תראה, ש”ס במקרה ניצלה, יחסית כמובן, מהקשית של נתניהו כי קצת היה קשה לנתניהו לשתות מהקשית הזו לכיוון סמוטריץ’, כי ‘מסעודה משדרות’ וקהל הבית המסורתי של ש”ס אין להם הרבה מה לחפש בציונות הדתית.

לעומת זאת, ביהדות התורה, פחות ב’דגל התורה’ ויותר בחלק החסידי שלה, המצביעים של פרוש, חלק מהמצביעים של ליצמן – יש הרי גם שם סכסוך, פשוט הלכו לסמוטריץ’ ובהמוניהם. אז יגידו לך ביהדות התורה, נו, לא כל כך נורא כמו שחשבנו. זו נחמת אומללים לומר כך. ולכן, הם מאד כועסים על נתניהו שלקח קשית ושתה להם מהקולות.

היה  דיבור על זה שנתניהו יגיע לכפר חב”ד בתחילת השבוע, כבר היו תכנונים וסגירות סופיות וזה נגוז כי נתניהו הבין שהחרדים לא יסלחו לו על זה. אז אני לא יודעת איך דרעי אמר בכזה בטחון בתחילת הלילה שביבי מרכיב ממשלה, אז זה היה נראה פחות ריאלי, עכשיו נראה קצת יותר ריאלי (וזה לא שהוא נביא) – בכל מערכת בחירות דרעי עומד באותו מקום, באותו כנס, ואומר את אותם דברים… ו”יהיה לנו 10 מנדטים” (גם כשהיה להם בסוף רק 8)…

הני זובידה: אני חושב שהוא רוצה לצרוב תודעה.

טוויטר: @KnessetT
פייסבוק: @KnessetTv
אינסטגרם: @knessettv
טלגרם: https://t.me/knessettv

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות