הפרויקטור אש: “לא צופה עלייה בתחלואה, אבל המסכות יישארו”

פרופ' אש מסר מרגיע: "למרות הפתיחה הרחבה של המשק לפני כשבועיים - אנחנו לא רואים סימנים של עלייה בתחלואה ובמקדם ההדבקה" • על הבידוד: "יש היום אכיפה מהודקת יותר של המשטרה, אנחנו בתהליך מתקדם של הכנסת האמצעים האלקטרוניים"
חרדים 10
ח' ניסן התשפ"א / 21.03.2021 19:06

פרויקטור הקורונה פרופ’ נחמן אש קיים היום (ראשון) תדרוך מיוחד, במהלכו התייחס לשורת נושאים – ביניהם הירידה בתחלואה, ההיערכות ליום הבחירות ולחג הפסח והמסכות.

שני ילדים זועקים: “אנחנו רוצים להישאר יהודים!” • פרשה מטלטלת

מחפשים רעיון למנת דג לחג? קבלו עשרות מתכונים למנות של דגים

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

‘נגד חיסון ניסיוני, שקרונה’: כמה אנשים הרג הפייק נגד החיסונים?

בתחילת התדרוך הציג פרופ’ אש מסר מרגיע: “למרות הפתיחה הרחבה של המשק לפני כשבועיים – אנחנו לא רואים סימנים של עלייה בתחלואה ובמקדם ההדבקה”.

לדבריו, במשרד הבריאות יעקבו אחרי נתוני התחלואה בשבועיים הקרובים, לאחר הפעימה הרביעית של ההקלות עם צמצום הגבלת ההתקהלות באירועים השונים.

על הבחירות וחג הפסח אמר הפרויקטור: “צפויה לנו תקופה מאתגרת, שצריך לעקוב בה אחרי הנתונים. בעת הזו, כולם צריכים לנהוג באחריות ולהקפיד על ההנחיות; אם נצטרך – נלך אחורה”.

אש הזכיר את ההנחיות לגבי ליל הסדר – עד 20 איש במבנה ו-50 בחוץ.

על הבחירות טען: “נערכנו בצורה טובה לבחירות. אני מקווה מאוד שההתנהלות בכל הקלפיות תהיה בהתאם לתו הסגול, וגם שתהיה התנהלות טובה בקלפיות החולים והמבודדים”.

למרות הנתונים המעודדים ומבצע ההתחסנות הרחב, אמר פרופ’ אש על הורדת המסכות:  “אנחנו סבורים שזה עדיין מוקדם מדי, ההחלטה לגבי המסכות תתקבל בצורה מושכלת וכשנדע יותר על הדבקות בקרב מחוסנים. אכן הנתונים בירידה ואנחנו שמחים על כך, אבל הם עדיין לא כאלה שיכולים לאפשר לנו שינוי בהנחיות”.

הוא הוסיף: “יעילותן הגדולה היא בקרבה, באינטראקציה בין אנשים ובתוך מקומות סגורים”.

על הבדיקות המהירות שייכנסו לשימוש כבר השבוע: “אנחנו רואים בבדיקות המהירות חשיבות גדולה לאפשר לאלה שמסיבות שונות לא יכולים להתחסן, או כאלה שעדיין לא התחסנו, להיכנס לאירועים השונים”.

הוא הדגיש, כי המטרה היא בעיקר לסייע לילדים, שבשלב זה אינם יכולים לקבל את החיסון.

על  פתיחת השמיים ואכיפת הבידוד – אמר: “אנחנו עוסקים בזה בצורה אינטנסיבית יותר, בגלל איום המוטציות. יש היום אכיפה מהודקת יותר של המשטרה, אנחנו בתהליך מתקדם של הכנסת האמצעים האלקטרוניים. אנחנו עושים פעולות שונות כדי למנוע כניסה של מאומתים ושל וריאנטים מסוכנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות