יצחק חורי, שחבק בת לאחר 22 שנות נישואין – מדבר על הנס

זוג אנשי החסד, יצחק ואפרת חורי, ציפו לילדים 22 שנים • בשבת האחרונה זה קרה: נולדה להם, במזל טוב, בת בכורה - והכל בזכות הקמת מקווה מהודר ביישוב בדרום • בשיחה מיוחדת עם חרדים 10 הוא מגולל את סיפורו המופלא: הסרטון למען איש חסד, הנסיעה לרב חיים קניבסקי - והברכה
ישראל יוספי
ח' ניסן התשפ"א / 21.03.2021 20:23

סרטון הקמפיין לגיוס הכספים למקווה

זוג אנשי החסד, יצחק ורעייתו אפרת חורי, ציפו לילדים 22 שנים.  בשבת האחרונה, לקראת מוצ”ש, נולדה להם, במזל טוב, בת בכורה.

זה קרה 9 חודשים לאחר שנחנך מקווה מהודר, אותו הקימו לאחר שקיבלו לפני שנה וחצי הוראה ממרן הגר”ח קנייבסקי, שאמר להם: אם תבנו מקווה במקום שלא היה בו מקווה עד היום – תראו ישועה.

בשיחה מיוחדת עם חרדים 10, מגולל יצחק את הנס המופלא:

“אנחנו 21 וחצי שנים נשואים ללא ילדים. כמובן עשינו את כל ההשתדלויות הרוחניות והגשמיות, אך ללא שום תוצאות. בין ראש השנה לכיפור לפני שנה, נפטר בשכונה אצלנו איש מוכר, בעל חסד. עשו קמפיין בשביל המשפחה וביקשו ממני לדבר. הסריטו סרטון, ערכו אותו והפיצו – ככה אספו בשביל המשפחה כסף.

“מה שקרה, פעם ראשונה שהתראיינתי שם, בכיתי פעם ראשונה אחרי 20 שנה. סיפרתי שאין לנו ילדים, והוא עזר לי בכמה הזדמנויות מבחינה כספית, יעוץ.  זה פורסם וריגש הרבה אנשים ותרמו הרבה למשפחה.

“לאחר שבוע הגיע אלי אברך שלומד בכולל, יש לי כולל. בכולל שלי – גם זה סיפור, אני פתחתי את הכולל הזה בזכותנו – בזכותי ובזכות אחי”.

למען המטרה הזו?

“את הכולל פתחנו אחרי שראיתי לפני שנתיים באהבת חסד אצל ה’חפץ חיים’ –  שהוא כותב: אנשים מוצאים אלפי רובלים בשביל סגולות לילדים. הסגולה הכי גדולה היא לתמוך בעניים תלמידי חכמים.

“ואז עלה לי רעיון – הרבה שנים אנחנו לומדים, יש לנו שיעור של דף היומי – לפתוח כולל של דף היומי. פתחנו סדר א –  התחלנו עם 8 אברכים היום אנחנו עם 30 אברכים, סייעתא  דשמיא אדירה  משהו מופלא, וזה היה בזכותנו.

“אז אחד האברכים בכולל הגיע אליי ואמר: הראיתי את הסרטון שלך למנכ”ל ‘המרכז לטהרת המשפחה’. המנכ”ל הוציא סרטון אחר, הראה לו סרטון של זוג שלא היו להם ילדים – והם תרמו בור למקווה. אחרי זה מראים בסרטון שנולדו להם תאומים. הוא אומר לי: תקשיב, אני לוקח אותך לרב חיים קנייבסקי  אנחנו שואלים אותו, ואם הוא אומר – ‘אנחנו עושים מקווה’. אמרתי לו אוקי.

“נסענו. זה היה ח’ חשון תש”פ, יום ההולדת שלי. נסענו לרב חיים, אמרנו מה אנחנו רוצים לעשות – ורב חיים אמר ‘זו העצה’. ואז הוא שואל את מרן:  ואז יהיה להם ילדים?

“רב חיים אמר: אני לא נביא ולא בן נביא אבל בעזרת השם. ככה רב חיים בירך – וזו העצה.

“יצאנו לדרך. הרמנו קמפיין דרך ‘המרכז לטהרת המשפחה’, הם נתנו לנו מקום. רב חיים אמר לתרום מקווה למקום שאין בו מקווה טוב. הם אמרו שבמושב זוהר יש מקווה ברמה מאוד ירודה, והם רוצים לשפץ אותו. מדובר ב-640 אלף שקל. יצאנו לקמפיין, הייתה סיעתא דשמיא לא נורמלית, דבר מפליא ביותר.

“אני יכול לספר משהו אחד: אותו אדם שלקח אותי לרב חיים, הבן שלו נמצא בקהילה חרדית מאוד קטנה ברעננה. הוא לימד ילד. המשפחה שלו הם הזכיינים של ‘זארה’ בארץ. אימא של הילד באה אליו ואמרה לו: תקשיב, אני רוצה לדבר איתך, אחרי שתגמור ללמוד איתו. הוא לימד אותו נביא.

“היא אומרת: אנחנו רוצים לתרום לעמותה, אבל לא מאמנים בכל העמותות. הוא אמר: בדיוק יש עכשיו סיפור, חבר של אבא שלי שמגייס 640 אלף שקל, הראה לה את הסרטון שאני ואשתי מדברים. למחרת היא העבירה  75 אלף שקל.

“בסופו של דבר הצלחנו להשיג את המימון, עשו את הבנייה – והמקווה נחנך בי”ד תמוז תש”פ. ברוך השם, אם תספור מ-י”ד תמוז עד עכשיו זה 9 חודשים פלוס. הלידה הייתה השבת, לקראת מוצאי השבת ב-17:55”.

צילום: יצחק חורי

אנקדוטה מעניינת: “את חנוכת המקווה עשינו בשיא תקופת הקורונה. החברותא שלי יצא חיובי לקורונה, כמה ימים לפני, וכמעט דחינו את הפתיחה. רק לאחר שעשה  בדיקה ויצא שלילי האירוע נערך כרגיל”.

לפני שהלכת לרב חיים האמנת?

“האמנתי בלב שלם, אפשר לראות בסרטון שעשינו לקמפיין. אמרתי: זה מידה כנגד מידה, אנחנו נעזור שייוולדו ילדים טהורים בעולם בזכותנו, והקדוש ברוך הוא יעזור לנו. מידה כנגד מידה. אחרי זה  שמעתי ששאלו את רב חיים על המקווה. הוא אמר: שזה מידה כנגד מידה. ככה רב חיים בעצמו.

“מהסיפור הזה רואים שני דברים. א – אתה חושב שאתה עושה טובה למשהו אחר, אני עשיתי כאילו טובה לחבר שלי שנפטר ולמשפחה שלו,  בסופו של דבר זאת הייתה טובה בשבילי. כי משהו ראה את הסרטון ודרך זה קם המקווה.

“דבר שני: כוח  התורה של רב חיים. מה יש לרב חיים, מה יש לו להציע, מה מיוחד ברב חיים? זה שהוא לומד שנים רבות בהתמדה, לומד תורה ומילה שלו הקדוש ברוך הוא שומע. קודש קודשים. בזכות התורה”.

מה המסר שאתה יכול להעביר לאנשים שנמצאים במצבים דומים?

“לא להתייאש אף פעם. כי בסופו של דבר כאילו כביכול, כאילו אנחנו משכנעים את הקדוש ברוך הוא שיביא לנו, אז מנסים את כל הדרכים. זה לא שנה ולא שנתיים – זה עשרים שנה של ניסיונות של כל מיני דברים. זה מתיש והכל…

“יאוש זה הכי כל. בסוף זה מגיע. אני הייתי אצל רב חיים לפחות 10 פעמים לפני כן, יש לי סרטונים, הוא אמר לי כמה וכמה דברים. אמר לי תעשה הבדלה על יין, ואמר תלמד הלכות הבדלה, ועוד כל מיני דברים. כל פעם הגענו ואמרנו שעשינו מה עכשיו, מה עכשיו.

“כשבאנו אליו עם הדבר הזה, הוא חשב, רואים את זה, ואמר: זו העצה. זאת אומרת שראית שהיה מוחשי, שזהו עלינו על הפתרון. מדהים שרב חיים, קודש קודשים, מה שהוא מוציא מהפה שלו הקדוש ברוך הוא שומע לו והכל בזכות התורה שלו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פאות מביאות ממשלת לפיד.
    26/03/2021 04:19
    איכסס
  1. אכן כך

  2. מזל טוב
    28/03/2021 23:55
    נחמה
  3. מרגש מאד,שתזכו לעוד בנים ובנות