פרופ’ אש: “אפשר יהיה לוותר על מסכות בחוץ, חשיבותן שם נמוכה”

הפרויקטור הסביר כי לדעתו ניתן לוותר על חלק מאמצעי ההגנה בחופי הים ובטבע: "העניין פה הוא לא לייצר בלבול נוסף - איפה כן ואיפה לא - אז זה נשאר, אבל הדגש במשטרה הוא לא לאכוף באזורים כאלה"
יוני גרין
כ"ג אדר התשפ"א / 07.03.2021 14:46

ממונה הקורונה פרופסור נחמן אש אמר היום (ראשון), בריאיון לאסתי פרז ברשת ב’, כי החשיבות של המסכות בחוץ היא נמוכה ואפשר יהיה לוותר עליהן.

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

אש הסביר: “אנחנו רוצים לפחות בשלב הזה, כשאנחנו לא יודעים מה מידת ההגנה של החיסון מפני הדבקה לשמור על מקדם ביטחון נוסף, וזה המסכות, וכללי הריחוק החברתי”.

עם זאת, כשנשאל האם לדעתו ניתן לוותר על המסכות בחוץ, בחופי הים ובטבע – אמר: “במקומות כאלה החשיבות של המסכות הרבה יותר נמוכה ואפשר לוותר עליהן. העניין פה הוא לא לייצר בלבול נוסף – איפה כן ואיפה לא – אז זה נשאר, אבל הדגש במשטרה הוא לא לאכוף באזורים כאלה, ובכלל האכיפה תהיה מוכוונת לבידוד, בעיקר לאנשים שחוזרים מחו”ל”.

על הפתיחה של המסעדות ואולמות האירועים אמר אש כי זה מרגש לראות את הציבור חוזר, למה שהכי קרוב לחיים נורמליים, אך מצד שני יש חששות מעלייה בתחלואה.

אש הוסיף: “הלחץ מלמטה לפתוח היה מאוד גדול, ומבחינת ציבורית היה קשה מאוד לדחות”.

על הביקורת שהמתווה לא מובן אמר אש: “יש הרבה אי בהירות אבל נוציא הבהרה, אנחנו רק בהתחלה. אם ניקח את המסעדות כדוגמה אז בפנים אפשר לפי התו ירוק ובחוץ תו סגול. קבענו גם אחוזי תפוסה ומרחק בין השולחנות, זה לא פשוט אבל זה ברור”.

בראיון בגלי צה”ל אמר: “החשש הגדול שלנו הוא מפני עלייה בתחלואה כתוצאה מאי שמירה על הכללים, דבר שיוביל אותנו למצב בו נצטרך לחזור לאחור”.

הוא נשאל על פתיחת נתב”ג לכניסת ישראלים – והסביר: “צריך כאן משמעת עצמית. אין לנו אכיפה מספקת ויש סיכון לא קטן להכנסת מוטציות לישראל.

“אנחנו מתנגדים להחזרת הלימודים בערים אדומות, ועוקבים אחרי רמות התחלואה בשאר הערים. אנחנו רואים עלייה במספרי החולים במערכת החינוך, אז זה לא נכון לפתוח את הלימודים בערים אדומות”.

הוא ציין כי ישנו צפי לעלייה בתחלואה בכל פעם שנכנסות לתוקף הקלות חדשות. “אנחנו מסתמכים על כך שישנם למעלה מ-3.5 מיליון ישראלים המחוסנים פעמיים, ואני מקווה שהדבר ייתן הגנה במספר המאומתים ומספר החולים הקשים – אך במידה והדבר לא יספיק ניאלץ לחזור לאחור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות