נפסלה מועמדות אבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה: מה בג”ץ יחליט?

ועדת הבחירות המרכזית קיבלה את בקשת 'עוצמה יהודית' לפסול את אבתיסאם מראענה, מס' 7 במפלגת העבודה • "ביזתה את זכר חללי מערכות ישראל ונרצחי השואה, היא צריכה בכלל להתבייש להתמודד לכנסת"
אריה ריבקינד
ה' אדר התשפ"א / 17.02.2021 10:38

ועדת הבחירות המרכזית, בראשות שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, קיבלה הבוקר (רביעי) את בקשת ‘עוצמה יהודית’ לפסול את אבתיסאם מראענה מנוחין, מועמדת מספר 7 של מפלגת העבודה לכנסת ה-24.

הבקשה עברה על חודו של קול, ברוב 16 חברי ועדה שתמכו בפסילה, מול 15 שהתנגדו לה.  יהדות התורה נמנעה ונציג ישראל ביתנו לא נכח בדיון.

ההכרעה תעבור לבג”ץ.

מעוזיה סגל, איש מפלגת העבודה, ביקש גם הוא לפסול את מראענה, אך ברגע האחרון משך את הבקשה בטענה שאינו רוצה לעמוד באותו הצד יחד עם איתמר בן גביר, שמבקש גם הוא לפסול את מראענה.

עו”ד איתמר בן גביר הביא בנאומו בוועדה מספר ראיות המעידות כי מראענה תומכת בהשמדתה של מדינת ישראל.

הראיה המרכזית היא בדברים שאמרה מראענה בראיון עיתונאי: “אם הייתי יוזמת תסריט אפוקליפטי הייתי משמידה את זכרון יעקב”. בן גביר הדגיש כי בתשובתה לוועדת הבחירות מראענה עמדה מאחורי דבריה ולא הכחישה אותם. בן גביר אף הביא דבריה של מראענה בהם ביזתה את חללי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה, כאשר כתבה בדף הפייסבוק שלה כי “לא עמדתי בצפירה, הייתי בנהיגה בזמן של המדינה כמעט עמדה דום. אלה היו שתי הדקות בזמן הצפירה. הכביש היה ריק ואני המשכתי לחשוב על מה שעניין אותי באמת באותו רגע”.

בנוסף, אמר בן גביר: “קראתי את התגובה של היועץ המשפטי לממשלה והתביישתי. התביישתי כי היועמ”ש בעניין מרזל וגופשטיין דיקדק בכל פרט ופרט, ובתשובת היועמ”ש הוא פשוט מתעלם מהאמירה שלה להשמיד את זכרון יעקב”.

בן גביר חתם את נאומו: “הגשתי את הבקשה הזו בדחילו ורחימו, בפחד ורעדה, כי בכל זאת מדובר במתמודדת במפלגת העבודה ההיסטורית. אותה מפלגה, שעל אף המחלוקות שיש לי עם אנשיה, בנתה את המדינה הזו. אבל אני חושב שדווקא בגלל זה, כדי לעשות כבוד לבן גוריון, לוי אשכול, גולדה מאיר, יצחק רבין ושמעון פרס – אל יהיה חלקה עימהם. מי שרוצה להשמיד את זכרון יעקב לא צריך להיות בכנסת ישראל. הוא צריך להיות במקום אחר – בכלא. אבל וודאי לא בכנסת ישראל”.

בתגובה להחלטת הועדה, מסר בן גביר: “אני מברך על ההחלטה השפויה והצודקת של ועדת הבחירות לפסול את תומכת הטרור מראענה מלרוץ לכנסת. מי שרוצה להשמיד עיר ואם בישראל בגלל שמתגוררים בה יהודים היא גזענית ותומכת טרור מובהקת. מקווה שייעשה הצדק ובית המשפט העליון יאשרר את החלטת הוועדה”.

ח”כ שלמה קרעי מהליכוד, חבר ועדת הבחירות: “אם בן-גוריון היה חי היום – הוא היה מת מבושה שיש אנשים כאלו ברשימה ציונית. המועמדת הזו ביזתה את זכר חללי מערכות ישראל ונרצחי השואה, היא צריכה בכלל להתבייש להתמודד לכנסת ישראל במדינת ישראל, שקמה מתוך האפר של אותם חללים שחירפו את נפשם”.

עו”ד גיא בוסי, המייצג את מראענה, אמר בפני חברי הוועדה: “אין בפוסט ישן שהועלה מהאוב, כדי להקהות את חדות האידאולוגיה של המשיבה, המאמינה בחיים משותפים ובדמוקרטיה במובנה העמוק ביותר – מה שלצערי לא ניתן להגיד על החברים בעוצמה יהודית”.

תגובת מפלגת העבודה לפסילת איבתיסאם מרעאנה-מנוחין: “בוועדת הבחירות התבררה שוב הצביעות של הליכוד במיטבה, הליכוד פוסל את איבתיסאם אבל נמנע בהצבעה על פסילת רע”ם. הקריטריון ברור – לא מדינת ישראל, לא הדמוקרטיה, לא החוק, אלא רק מי תומך בחוק הצרפתי ובנתניהו ומי לא.

“היועמ”ש לממשלה התנגד באופן חד משמעי לפסילה והרוב שהתקבל בוועדה הוא מזערי ומעיד על מופרכות הטענות. איבתיסאם היא שותפה לבניית עתיד משותף במדינת ישראל ואנחנו לא ניתן לאנשים שאלימות היא שפת האם שלהם לנסות ולהכתיב למדינה שלמה את תפיסת העולם הגזענית שלהם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות