כתב אישום I איים על שוטר: “איך זה לרצוח ילד? אנחנו נגיע אליך”

כתב אישום נגד תושב גבעת רונן בשומרון, בן 26, שאמר לשוטר שהיה מעורב בתאונה בה נהרג אהוביה סנדק "איך זה לדרוס ילדים?"
חיים טוויל
י"ד שבט התשפ"א / 27.01.2021 14:29

הבוקר (רביעי) הגישה חטיבת התביעות של המשטרה כתב אישום נגד תושב גבעת רונן בשומרון, בן 26,  בגין איומים, הפרת הוראה וחוקית והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

על פי  כתב האישום, ביום ה-26.1.2021, בצומת תפוח, בלשי ימ”ר ש”י הציגו והקריאו לנאשם את ההודעה על כוונה להוצאת צו אלוף נגדו.

הנאשם סירב לקחת את הצו. השוטרים הניחו את הצו ברכבו.

מיד לאחר מכן הגיע הנאשם עם רכבו לצומת תפוח, חנה ליד ניידת משטרתית, ירד מרכבו ניגש לניידת, רכן לעבר השוטר –  שהיה מעורב לטענתו  בתאונה בה נהרג אהוביה סנדק ז”ל – ואיים עליו באומרו: “איך זה לדרוס ילדים? איך זה לרצוח ילד? אל תדאג אנחנו נגיע אליך”, זאת בכוונה להפחידו ולהקניטו.

ביום 16.12.2020, זיהו בלשי הימ”ר שהנאשם מפר צו אלוף המורה על אי יצירת קשר. כשהבחין הנאשם בבלשים החל במנוסה והפריע לשוטרים בעת מילוי תפקידם. בהמשך עוכב לחקירה ושוחרר בתנאים.

כאמור היום הגישה חטיבת התביעות נגד הנאשם כתב אישום בבית משפט השלום בפתח תקווה והוגשה בקשת מעצר עד תום ההליכים.

לפי ארגון חוננו, האיש נעצר אתמול בעת שמחה בפני בלשי ימ”ר ש”י, שהיו מעורבים, לטענתו, במרדף המשטרתי שבו נהרג אהוביה סנדק ז”ל.

עו”ד עדי קידר ועו”ד נתי רום מארגון חוננו ידרשו הבוקר את שחרורו המידי.

אתמול סיפר עו”ד רום את השתלשלות האירוע: “אני יוצא כרגע מייעוץ למרשי כאן בימ”ר ש”י, בחור בן 26 שנסע לעבודתו בבוקר בצומת תפוח ונעצר על ידי כוח של ימ”ר ש”י ורכז שב”כ, אותו רכז ששלח לו הודעה, סוג של איום אם הוא לא יתנהג יפה ויפסיק את המחאה הוא ישלם על כך, הגיע אליו ואמר לו ‘הבטחתי ואקיים’ – והגיש לו צו מנהלי שאין לו שום ביקורת שיפוטית למעצר בית מלא לחודשיים”.

רום סיפר על אודות המעצר: “מרשי מזהה רכב טויוטה אוונסיס באותו צבע של הרכב בתאונה של אהוביה ז”ל עם מצלמת רכב בפנים והיה לו חשוב מאוד לתעד את זה, כי הוא בעצם רואה שיש מצלמות דרך למרות שמשטרת ישראל הצהירה שאין, והרכב עם מצלמת דרך.

“לאחר שמשחררים אותו הוא נוסע לכיוון הרכב ומצלם את הרכב הזה וכמובן מטיח גם בשוטרים את מעורבותם. מדובר בשוטרים שחשודים באירוע של אהוביה ז”ל’.

”לצערנו הוא נמצא כאן עצור בחשד לאיומים. העובדה שאותם שוטרים שחשודים בהרג הטראגי של אהוביה, נמצאים כאן, מגיעים אליו ועוצרים אותו, והעובדה שרכז שב”כ ששלח סוג של איום לפני שלושה שבועות בסמס לבחור הזה ואומר ‘הבטחתי ואקיים’, היא שבירת אמון קשה מאוד.

“אי אפשר להתנהל כאן כך במדינה דמוקרטית ואני מקווה מאוד שהחשוד ישוחרר. הוא כמובן איננו מעוניין לשתף פעולה עם אותם שוטרים שחשודים והוא מבקש לומר את דברו בבית משפט או ביחידה אחרת”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות