דרישה מהיועמ”ש: קנוס את ראש העיר חריש שחגג במסיבת יומולדת

יצחק קשת, ראש העיר חריש, פרסם בדף הפייסבוק שלו תמונות ממסיבת יומולדת שנערכה לו - בהשתתפות עשרות עובדים, בניגוד לתקנות • 'בצלמו' למנדלבליט: "מדובר בראש רשות אשר מחובתו להוות דוגמא עבור תושבי עירו. אבקש להטיל עליו קנסות"
אריה ריבקינד
י"ד שבט התשפ"א / 27.01.2021 12:00

אתמול (שלישי) פורסמו בדף הפייסבוק של ראש העיר חריש, יצחק קשת, תמונות ממסיבת יומולדת שנערכה לו, בהשתתפות עשרות עובדים.

המסיבה ניערה  במקום סגור, בניגוד גמור לתקנות הקורונה והסגר.

בנוסף פורסמה תמונה שלו חוגג עם חברים בבית פרטי. לכאורה מדובר בהפרת הנחיות הקורונה האוסרות על שהות אדם אחר בבית פרטי בזמן הסגר.

במכתב ששיגר שי גליק, מנכ”ל ‘בצלמו’, ליועץ המשפטי לממשלה – נאמר: “אתמול, 26.11.21, פרסם ראש עיריית חריש יצחק קשת בעמוד הפייסבוק שלו תיעוד בו הוא נראה חוגג את יום הולדתו בבניין העירייה, בניגוד להנחיות הקורונה עם עשרות אנשים כשהוא וחלק מהנוכחים ללא מסכות.

“כמו כן, פורסם תיעוד נוסף בדף הפייסבוק של ראש העיר, בו הוא נראה חוגג עם אנשים נוספים (ללא מסכות) בבית פרטי שאינו שלו בניגוד להנחיות. לכאורה נראה שתמונה זו מיום האתמול או מתקופת הסגר האחרונה ולכאורה אם כן זה הפרת הנחיות הסגר”.

גליק הוסיף: “יש לזכור, אנו מצויים בתקופת סגר עם אלפי נדבקים ביום ורק לאחרונה פורסם כי חריש הינה עיר אדומה עם עליה בתחלואה. מעבר לאיסור התקהלות, חובת עטית המסכה והמרחק המוגבל ממקום המגורים, הנחיות הסגר אוסרות על שהייה בבית של אדם אחר.

“מאחר ומדובר בראש הרשות אשר מחובתו להוות דוגמא עבור תושבי עירו קיימת חובה מוגברת לשמירה על ההנחיות.

“רק לאחרונה, במכתב שקיבל ארגון ‘בצלמו’ מלשכת פרקליט המדינה, צוינה החומרה היתירה העולה מהפרת ההנחיות מצד נבחרי ציבור ונושאי משרה בכירים: ‘נוכח החומרה היתירה שבהפרות הגבלות הקורונה על ידי נבחרי ציבור ונושאי משרות בכירים והנזק שאלו עלולות לגרום למאבק בנגיף, הנחה היועץ המשפטי לממשלה, כי במקרים בהם קיימות ראיות לכאורה להפרה חמורה של ההגבלות על ידם, תתקיים אכיפה אף בדיעבד ויוטל קנס כקבוע בחוק ובתקנות’.

“בשל חומרת הדברים, ובהתאם לתקנות, אבקש להטיל קנסות על ראש עיריית חריש וכן, להבהיר לו את חומרת מעשיו”.

שי גליק אמר בתגובה לחרדים 10: “אף אחד לא מורם מעל החוק!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תראו מי מדברים על שמירת מרחק ומסיכות
    27/01/2021 14:45
    רן
  1. בושה וחרפה לחפש ולרדוף את יצחק קשת ראש עירנו היקר.
    את השבת הפסדתם בחריש לנצח… עכשיו מחפשים את הראש של יצחק היקר שלנו ?
    כאן בחריש אתם תפסידו, גם אם דם יצטךך להישפך ברחובות… זבלים אתם
    והרבנים שלכם… בושה וחרפה