בריטניה אישרה לשימוש החיסון של אסטרהזניקה: ישראל רכשה מליונים

ישראל הזמינה 10,000,000 מנות חיסון מתוצרת אסטרהזניקה, אך מועד העברתן כפוף להחלטת מנהל המזון והתרופות האמריקני • "יחכו לאישור האף.די.איי. וזה ייקח זמן"
חרדים 10
ט"ו טבת התשפ"א / 30.12.2020 11:51

הרשות לבקרה על מוצרי בריאות בבריטניה אישרה הבוקר (רביעי) לשימוש את החיסון לנגיף הקורונה שפיתחו חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה ואוניברסיטת אוקספורד.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

ההחלטה צפויה להביא להעברת ארבעה מיליון מנות חיסון לידי מערכת הבריאות הבריטית כבר בימים הקרובים.

היתרון של החיסון של החברה: היכולת להעביר את החיסון בקירור רגיל בלבד, מה שהופך את המבצע הלוגיסטי של העברת המנות לידי בתי החולים ובתי האבות לפשוט בהרבה.

הערכת יעילותו של החיסון לקחה זמן רב יותר מהמשוער בשל הפרדה בין הניסויים השונים שנעשו בארצות הברית ובריטניה.

מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) צפוי להמתין לתוצאותיו של הליך ניסוי נוסף המתרחש בארצות הברית בטרם יאשר את החיסון הבריטי.

לפי ‘ישראל היום’, ישראל הזמינה 10,000,000 מנות חיסון מתוצרת אסטרהזניקה, אך מועד העברתן כפוף להחלטת מנהל המזון והתרופות האמריקני.

בשבוע שעבר הודיעה החברה הבריטית כי החיסון הראה תוצאות מבטיחות בהרבה, לאחר ששונה הליך מתן החיסון ויעילותו עולה על תשעים אחוזים במניעת מקרים קשים של מחלת הקורונה.

הפרשן נדב איל הסביר מדוע על האף האישור הבריטי, יקח זמן עד שישראל תשתמש בחיסונים של אסטרהזניקה. “הניסוי לא נוהל היטב. האומדנים של המנות היו מוטעים והיעילות נמוכה מזו של מודרנה ופייזר. יש עוד סוגיות. ישראל רכשה מיליוני מנות אבל פה יחכו לאישור האף.די.איי. וזה ייקח זמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות