התקשורת בעולם: ‘מדוע ישראל מצליחה לחסן יותר מהר מאתנו?’

כלי תקשורת מאירופה ומרחבי העולם מדווחים בהרחבה על ההצלחה הישראלית המסתמנת במבצע החיסונים נגד מגפת קורונה • "ישראל מכוונת לחסן 60% מהאוכלוסייה עד מרץ.  בגרמניה, מטרה זו לא תושג על סוף הקיץ"
חרדים 10
י"ד טבת התשפ"א / 29.12.2020 19:39

על רקע האיטיות באירופה: כלי תקשורת ברחבי העולם דיווחו היום (שלישי) בהרחבה על ההצלחה המסחררת של מבצע החיסונים נגד מגפת קורונה בישראל.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

לפי דיווח ב’גלובס’, אתר העיתון הגרמני ‘בילד’, שדיווח כי בגרמניה כולה חוסנו עד כה 21 אלף בני אדם בלבד – תהה: “שיאנית העולם: מדוע ישראל מצליחה לחסן הרבה יותר מהר מאתנו?”

האתר הציג משאיות קירור המכילות ארגז בודד של חיסונים, ומנה את “חמש השגיאות המרכזיות בנוגע להזמנת חיסונים של גרמניה”.

גם העיתון ‘די ולט’ הצטרף לביקורת: “בעוד בגרמניה אנחנו צריכים לחכות חודשים עד לחיסון, ישראל עברה לקצב טורבו”.

לפי ‘גלובס’, גרמניה – שהאוכלוסייה שלה גדולה פי 9 מזו של ישראל – צפויה לקבל כ-3-4 מיליון מנות חיסון לקורונה משותפות פייזר-ביונטק עד סוף חודש ינואר. זאת  בהשוואה לקרוב ל-5 מיליון מנות שיתקבלו בישראל עד התאריך הזה, כאשר רובן כבר הגיעו לארץ ומשמשות את מבצע החיסון.

כתב רשת הטלוויזיה הממלכתית הגרמנית ARD מתל אביב דיווח: “ישראל מכוונת לחסן 60% מהאוכלוסייה עד מרץ.  בגרמניה, מטרה זו לא תושג על סוף הקיץ”.

אתר המגזין ‘פוקוס’ דיווח: “הסיבה העיקרית לכך שישראל יכולה לחסן מהר יותר את האוכלוסייה שלה היא בעיקר משום שהמדינה הזמינה בנחישות רבה יותר את החיסון, בהשוואה לאיחוד האירופי. ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר באופן אישי למנכ”ל ‘פייזר'”.

גם בקנדה, שאישרה את השימוש בחיסון לקורונה של ‘פייזר-ביונטק’ עוד לפני האירופאים וכבר קיבלה מיליוני מנות, יש ביקורת גוברת על הקצב האטי של מבצע החיסונים עצמו, בהשוואה לזה שנרשם בישראל.

ערוץ החדשות הקנדי CTV כתב באתר האינטרנט שלו כי נכון לאתמול, רק 50 אלף קנדים חוסנו, לעומת 200 אלף אמריקאים ויותר מחצי מיליון ישראלים. רשויות הבריאות בפרובינציות של קנדה ספגו ביקורת על כך שהן עובדות במתכונת חלקית בגלל חג המולד והשנה החדשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות