רוט ב’רפי רשף’: הירידה בתחלואה הייתה בונוס, לא הובטח לנו כלום

שרי רוט, הפרשנית הפוליטית של חרדים 10, התארחה ב'רפי רשף' על רקע התחלואה המטפסת במגזר החרדי: "זה מפחיד, הייתי יותר שמחה להגיע לכאן לאולפן בימים החגיגיים כשהיינו למטה בתחתית, ולא הבנו אגב למה... זה היה לא טבעי, עכשיו זה טבעי"
חרדים 10
י"ד טבת התשפ"א / 29.12.2020 21:56

רפי שרף: שרי רוט, את ממודיעין עילית, קודם כל – כמה זה מפחיד?

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

שרי רוט: זה מפחיד! זה מפחיד, לא נעים, הייתי יותר שמחה להגיע לכאן לאולפן בימים החגיגיים כשהיינו למטה בתחתית, ולא הבנו אגב למה… זה היה לא טבעי, עכשיו זה טבעי.

עמית סגל: רפי התקשר, היית בממתינה פשוט.. רפי מאד רצה לחגוג את זה…

שרי רוט (מחייכת): כן, לחגוג, לפתוח שמפניה לרגל ניצחוננו… אגב, אני לא הייתי מאלה שאמרו ‘הנה, שמענו לרבנים ובזכות זה ירדנו’. אני בפירוש התראיינתי כמה פעמים ואמרתי: תקשיבו, זה לא אומר שאם אני מקפידה להיות ישרה, אני בטוח ארוויח מזה. לפעמים אני מפסידה מיושר. אבל עשינו את מה שהיינו צריכים לעשות ואני חושבת שכל מערכת החינוך הכללית במדינת ישראל קצת למדה מהחרדים בעניין הזה של חינוך וחשיבותו.

רפי רשף: את מבינה מה קרה?

שרי רוט: תראה, אני לא מדענית, אני יכולה לנתח ממה שעיני רואות. אני יושבת בתוך עמי, ולא רואה ברחוב משהו שלא ראיתי בסוכות או אחרי סוכות – יש את האוכלוסיות החרדיות שמתעקשות לא לשמור על ההנחיות, ואני לא מבינה למה, מה הבעיה לחבוש מסיכה, ויש את הרוב שכן שומרים.

רפי רשף: אבל היה שלב שבו הם כן שמרו?

שרי רוט: האוכלוסיות האלו, הבודדות, אותן חסידויות שלא שומרות, לא שמרו לא בסוכות ולא אחר כך, ואלו ששומרים, כמוני, שמרו אז ושומרים גם עכשיו, כך שאין הסבר. אני לא מכירה את שגיונותיו של הנגיף, יש כנראה משהו שאנחנו לא יודעים אודותיו. אני דווקא רואה שפתחו את בתי הספר לבנים, ואז את בתי הספר לבנות – ולא עלה, ואז פתאום זה כן עולה – לא ברור הסיפור עם הנגיף.

רפי רשף: השתמשת במונחים של הדבקה מטורפת. של משפחות שלמות.

שרי רוט: בפירוש יש הדבקה מטורפת, יש משפחות שלמות, יש כאלו שהגיעו מהישיבות או בנות שהגיעו מבתי הספר והסמינרים עם הדבקה אחת וכשזה נכנס לבית זה נהיה כפול כל בני המשפחה.

רפי רשף: אגב, למיטב הבנתי ברגע שהיה עידוד של הרבנים מבחינת חיסון דווקא יש שיתוף פעולה.

שרי רוט: יש לך מושג כמה אנשים פונים אלי, כעיתונאית, אולי אני יכולה לעזור להם עם קשרים כדי לקבל את החיסון?

רפי רשף:  ואת עוזרת?

שרי רוט: אז אם זה אנשים מעל גיל 60, בוודאי שכן. היום למשל עזרתי למשפחה של סבא וסבתא, הוא בן 85 היא בת 80, נתנו להם תור לפברואר. שערורייה. ולפני 3 שעות  הם קיבלו ברוך ה’ את החיסון בארנה בירושלים ומאד שמחתי על כך. לאנשים צעירים, תשמע, אתה לא יכול לעזור סתם, כי זה על חשבון מבוגרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה??
    29/12/2020 22:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אם את לא יודעת למה זה קרה אז אסביר לך. חרדים טסו בהמוניהם אפילו משפחות שלמות לדובאי וחזרו חולים ולא נכנסו לבידוד מכאן הדרך קצרה….