סמוטריץ’ נגד קואליציה עם המרכז-שמאל • בנט: בסוף נרוץ יחד

סמוטריץ' מתנגד לעמדת בנט לאפשר קואליציה גם עם מפלגות מרכז-שמאל ודורש שפרט לקורונה יהיו על סדר יומה של המפלגה גם נושאי מערכת המשפט, מסורת ישראל, וההתיישבות ביו"ש • בנט: "בימים כאלה מתעופפים שבבים. בסוף נרוץ כמפלגה אחת והוא יהיה הסמן היותר ימין עמוק"
אריה ריבקינד
י"ד טבת התשפ"א / 29.12.2020 10:34

גורמים בכירים בימינה טוענים כי השיחות בין נפתלי בנט לבצלאל סמוטריץ’ על ריצה משותפת נקלעו למבוי סתום, וכי נכון לרגע זה נמצאות על סף פיצוץ. כך פורסם הבוקר (שלישי) ברשת ב.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

מלבד הוויכוח המתקיים על מקומות ברשימה, בין בנט לסמוטריץ’ נרשם פער משמעותי ביחס לשאלת בניית הקואליציה ביום שאחרי הבחירות: בעוד שבנט מעוניין באפשרות של הקמת קואליציה גם עם מפלגות המרכז-שמאל, סמוטריץ’ הבהיר בשיחות, שהדבר אינו מקובל עליו ושלא תהיה אפשרות לרוץ ביחד במצב כזה.

מחלוקת קשה התגלתה גם ביחס לקמפיין של בנט שמבקש להתמקד רק בנושא הקורונה. סמוטריץ’ דורש שגם שאר הנושאים, כמו מערכת המשפט, מסורת ישראל, וההתיישבות ביהודה ושומרון, יהיו על סדר יומה של המפלגה.

נכון לעכשיו הצדדים, כאמור, נמצאים על סף נתק.

בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב אמר בנט: “גם סמוטריץ’ מבין שצריך לשים בצד את המחלוקות. בימים הקרובים אנחנו במו”מ על ריצה משותפת ובימים כאלה מתעופפים שבבים. בסוף נרוץ כמפלגה אחת והוא יהיה הסמן היותר ימין עמוק. נצטרך להסכים על סטטוס קוו בנושאי דת ומדינה. כשלבני אדם אין לחם, שאר הדברים לא מעניינים”.

בנט הוסיף: “הוא הוכיח את עצמו בדיוק בקו הזה בתקופה שהיה שר. יש לו עמדות מובהקות אך אין חולק שלא פעל פוליטית כשר”.

בנט התייחס גם למשפט נתניהו ולהגבלת הכהונה וחוק צרפתי, ואמר כי יסכימו לכך אך לא רטרואקטיבית. “לא בעד לבטל את האישומים נגד נתניהו. מערכת המשפט לאורך שנים רבות נהגה בטהרנות יתר בכל הדבר הזה. מתפלל שיצא זכאי, הוא צריך ללכת הביתה אבל לא ככה”.

חברת הכנסת איילת שקד מימינה אמרה בריאיון לאריה גולן ברשת ב: “תמיד יש פערים אבל נרוץ ביחד. כולם חושבים שכל מפלגה ציונית-לאומית שתרצה לעבוד איתנו תהיה מוזמנת לקואליציה בראשות בנט”.

מלשכת ח״כ בנט נמסר: “המשא ומתן מתקיים כסידרו במטרה להשלימו במהירות כדי להתפנות להבאת השינוי למדינת ישראל”.

בלשכת סמוטריץ’ בחרו שלא להגיב לדברים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות