נתניהו: בחיסון של 150 אלף ביום – נוכל לצאת תוך חודש מהמגפה

ראש הממשלה עם בשורה על מבצע החיסונים: "אחרי חודש אחד נחסן 2.25 מיליון אזרחים. אין דבר כזה בעולם" • "בשכבה הזאת נמצאים 95% מהתמותה. ברגע שגמרנו את השלב הזה - תוך 30 יום יכולים לצאת מהקורונה, לפתוח את הכלכלה ולעשות דברים שאף מדינה לא יכולה לעשות"
אריה ריבקינד
י"א טבת התשפ"א / 26.12.2020 20:17

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (מוצאי שבת) כי בתוך זמן קצר יחוסנו 2.5 מיליון אזרחים, יותר מכל מדינה אחרת בעולם, ובכך ישראל תוכל לצאת ראשונה  מהקורונה ולפתוח את הכלכלה.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

“אנחנו מתחילים את השבוע עם בשורה ענקית. שוחחתי בסוף השבוע עם ראשי החברות שמספקות לנו את החיסונים ואמרתי להם שהיעד שלנו עד סוף השבוע הקרוב הוא להגיע ל-150,000 חיסונים ביום. זה דבר פנטסטי, אבל סדר גודל כזה זה שיא עולמי.

“ביקשתי מהם שידביקו את קצב האספקה של החיסונים לקצב ההזרקה, והם אמרו לי שהם חושבים שהם יכולים לעשות זאת.

“פירוש הדבר הוא, שתוך 30 יום מהגעה לקצב הזה אנחנו נחסן 4.5 מיליון אזרחים. כיוון שכל אחד צריך שתי זריקות, אחרי חודש אחד נחסן 2.25 מיליון אזרחים בישראל. אין דבר כזה בעולם”.

נתניהו הוסיף: “זה השלב הקריטי, השלב הראשון, כי פה נמצאת כל האוכלוסיה בסיכון, כל הצוותים הרפואיים, כל האנשים מעל גיל 60. בשכבה הזאת נמצאים 95% מהתמותה. ברגע שגמרנו את השלב הזה – תוך 30 יום אנחנו יכולים לצאת מהקורונה, לפתוח את הכלכלה ולעשות דברים שאף מדינה לא יכולה לעשות.

“אחר כך יבואו עוד 4.5 מיליון ועוד 4.5 מיליון אבל זה השלב הקריטי ואנחנו יכולים להשיג אותו. בשורה ענקית. אבל בקשה – אנחנו הולכים למבצע חיסונים ענק שאין כדוגמתו בעולם ואני מבקש מכם תוך כדי זה לעשות את הסגר הקצר והמהודק. שני הדברים יחד מוציאים אותנו מהקורונה ראשונים בעולם. שבוע טוב”.

החל ממחר – סגר

החל ממחר בשעה 17.00 ייכנס לתוקפו הסגר המלא אותו אישרו השרים.

לפי התקנות קובעות הגבלות על שהייה במרחב הציבורי, הגבלות על תנועה והגבלות על פעילות מסחר, בילוי ופנאי.

הסגר יחול למשך שבועיים ויוארך בשבועיים נוספים,  אלא אם כן תושג המטרה – מספר נדבקים יומי קטן מאלף ומקדם הדבקה שנמוך מאחד.

התקנות מגבילות תנועה למרחק של קילומטר מהבית, למעט כמה חריגים: יציאה להתחסן, טיפול רפואי או סוציאלי, הפגנה, הליך משפטי, יציאה לצורך פעילות ספורט, העברת קטין בין הוריו הפרודים, יציאה למקום עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת, ויציאה לצורך השתתפות בהלוויה, בחתונה או בברית (בכפוף למגבלת ההתקהלות).

כל הפרה כזו תוביל לקנס בגובה 500 שקלים.

עוד ייסגרו יחידות אירוח וצימרים, גן חיות, ספארי שמורת טבע, גנים לאומיים, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה; מקום למתן טיפול שאינו רפואי, לרבות מספרה ומקום למתן טיפולי יופי וקוסמטיקה, מקום למתן טיפול רפואה משלימה, דרייב אין לצפייה בסרטים, קניון או שוק קמעונאי ומוזיאון.

בנוסף, תבוטל האפשרות לאיסוף עצמי ממקומות המוכרים מזון.

המסגרות לגיל הרך, כיתות א’-ד’ ו-י”א-י”ב יפעלו כרגיל, בעוד כיתות ה’-י’ ילמדו מרחוק.

האיסורים כוללים פעילות בשטח פתוח, טיולים, לימודים מעשיים או הכשרה מקצועית לבגירים, ופעילות של תנועות נוער. תמשיך להתקיים פעילות לתלמידים בחינוך המיוחד ולנוער נושר ונוער בסיכון, וכן פנימיות, לימודים בכיתות עולים וגישה למוסד להשכלה או הכשרה מקצועית לבגירים לצורך למידה מקוונת ממנו לתלמידים הזקוקים לכך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות