אחד הפלגים של ‘הפלג’ יפגין הערב בירושלים על מעצר ‘משתמט’ בן 20

בעקבות מעצרו של שכנא רוטנברג, תלמיד ישיבת פתחי שערים במודיעין עילית, בגין עריקות מצה"ל, הכריז 'הפלג הירושלמי': נפגין מחר בשעה 16:00 בצומת הרחובות יפו שרי ישראל
• אחד הפלגים ב'פלג' החליט להפגין כבר היום בבר אילן
יוסף גרינבוים
ו' טבת התשפ"א / 21.12.2020 16:09

בעקבות מעצרו של שכנא רוטנברג, תלמיד ישיבת פתחי שערים במודיעין עילית, בן 20, אשר אינו מחזיק במעמד תורתו אומנותו ומוגדר ‘משתמט’, הודיע ‘הפלג הירושלמי’, כי אנשיו ייצאו להפגין מחר (שלישי) במחאה בצומת הרחובות יפו שרי ישראל בשעה 16:00 אחר הצהרים.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • ניתן להרוויח כסף מהמצב

עם זאת, אחד הפלגים ב’פלג הירושלמי’ מתכנן לצאת בהפגנת מחאה כבר היום בשעה 17:00 ברחוב אוהלי יוסף – ומשם ייצאו לרחוב בר אילן.

בהודעה שפרסמה ‘הוועדה להצלת עולם התורה’ של ‘הפלג הירושלמי’, תחת הכותרת ‘וכל הגולה כולה תבער כמדורת אש’, נאמר:

“בשל מעצרו הנפשע של אסיר עולם התורה, בן העליה הבחור החשוב שכנא רוטנברג (20), מישיבת פתחי שערים במודיעין עילית, עלו רבני הוועדה להצלת עולם התורה למעונם של גדולי התורה ושמעו מהם את ההוראה הנחרצת: “להרעיש עולם ומלואו – לצאת לרחובה של עיר ולהפגין נגד גזירת השמד של חוק הגיוס בכל מעצר של בן ישיבה שלא מתייצב בלשכות הגיוס”.

בהודעה נאמר עוד: “המוני בית ישראל יוצאים מחר לירושלים למאבק נחוש ללא פשרות בו נקרא לשחרורו של בן הישיבה וביטול גזירת הגיוס”.

ב’וועדה להצלת עולם התורה’ מזכירים: “הציבור הנאמן לדבר השם (המכונה פלג ירושלמי) לא הפגין במהלך השנה האחרונה – מפאת הסיבה שמשטרת ישראל ורשויות הצבא נמנעו מלעצור את אלפי העריקים מבחירה מקרב הציבור שבחר בדרך המאבק הנחוש נגד הרשויות. אנו פונים בזאת לאחינו בית ישראל: עברנו יחד תקופה לא קלה, נוכחנו כולנו לראות את פרצופם של רשויות החוק באופן טיפולם המחריד במקרים הנוגעים למגזר החרדי, ולא משנה באיזה פלג או קבוצה. קחו אחריות ואל תעמדו על דם רעך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות