הפרקליטות לחוצה? רוצה שהעליון יזרז פס”ד על החומר שבניידי יועצי נתניהו

הפרקליטות מבקשת מהעליון לקדם את קבלת ההחלטה בשאלת חוקיות תוצרי החיפוש בטלפונים של היועצים החשודים הבטרדת עד המדינה בתיק 4000 • זאת כדי שניתן יהיה להתקדם בחקירתם
חרדים 10
ב' כסלו התשפ"א / 18.11.2020 18:27

צעד חריג: פרקליטות המדינה פנתה לבית המשפט העליון, בבקשה לזרז את פסק הדין בשאלת חוקיות תוצרי הטלפונים הניידים של יועצי ראש הממשלה  – יונתן אוריך, יוסי שלום וישראל איינהורן. כך פורסם היום (רביעי) בחדשות 13.

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאויות ב’ביטוח הלאומי’

הבקשה הוגשה כדי שניתן יהיה להתקדם בחקירת היועצים, החשודים בהטרדת עד המדינה בתיק 4000 שלמה פילבר – פרשה שנחשפה באוקטובר 2019.

בחודש ינואר הגישה המדינה ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב, על החלטת בית משפט השלום לדחות את בקשת המשטרה לערוך חיפוש בטלפונים הסלולריים של יועצי ראש הממשלה. זאת לאחר שבית משפט השלום התיר לערוך חיפוש רק במכשירו של עופר גולן, מנהל קמפיין הליכוד.

הפרקליטות סברה כי  השופט עלאא מסארווה טעה כשסבר שאי אפשר לקבוע שבקשת המשטרה לצו חיפוש במכשירי שלושת היועצים אינה קשורה לממצאים שהתגלו כתוצאה מחיפוש לא חוקי.

“קיים בסיס ראייתי מספיק, ממקור עצמאי ונפרד מן הראיות הפסולות, המצדיק הוצאת צווי חדירה – מתוחמים ומצומצמים באופן מוקפד – לחומרי המחשב של השלושה”, נכתב בעתירת המדינה.

השופט הסביר בהחלטתו כי הסיבה שבגינה ניתן לערוך חיפוש במכשירו של גולן בלבד היא שבמקרה שלו, להבדיל מהאחרים, אפשר לקבוע שבקשת המשטרה לצו חיפוש אינה קשורה לממצאים שהתגלו בחיפוש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות