אחרי המטענים: 10 חוסלו בתקיפת חיל האוויר בסוריה – בהם איראנים

מרכז המעקב לזכויות אדם בסוריה הודיע כי בתקיפה הנרחבת של צה"ל הלילה נהרגו שלושה קצינים מצבא אסד וחמישה איראנים מכוח קודס • התקיפה - תגובה על הנחת מטענים ברמת הגולן • "הנחת המטענים על הגדר בוצעה לפני כמה שבועות בידי סורים שגרים במקום, שהוכוונו בידי כח קודס"
חיים טוויל
ב' כסלו התשפ"א / 18.11.2020 11:10

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, הפועל מבריטניה על ידי האופוזיציה של משטר אסד, דיווח היום (רביעי) כי 10 בני אדם נהרגו בתקיפה הישראלית הלילה  בסוריה, בהם שלושה קצינים מצבא אסד וחמישה איראנים שככל הנראה שייכים לכוח קודס.

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאויות ב’ביטוח הלאומי’

מטוסי חיל האוויר ביצעו הלילה שורת תקיפות במרחב דמשק וברמת הגולן, בתגובה להנחת המטענים אתמול בגבול ישראל-סוריה ברמת הגולן.

התקיפה הישראלית כוונה נגד שמונה מטרות צבאיות, בהן מתחם מגורים איראני ליד דמשק, מפקדה של דיוויזיה סורית וסוללות נ”מ.

בתקיפה נפגעו מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים וסוללות טילי קרקע אוויר.

דובר צה”ל, תא”ל הדי זילברמן אמר הבוקר: “בין היעדים שהותקפו – מפקדה ראשית של הכוחות האיראניים בסמוך לדמשק ולשדה תעופה, אתר צבאי מסווג המשמש כמגורי בכירים, מפקדת דיוויזיה 7, ממנה מקודמים פיגועי טרור, וסוללות טק”א מתקדם”.

בצה”ל אומרים, כי בעת האחרונה כוח קודס האיראני מנסה להתבסס בדרום רמת הגולן ובחודשים האחרונים מנסה לפגוע באופן פעיל בצה”ל באמצעות הנחת מטענים.

הנחת המטענים על הגדר בוצעה לפני כמה שבועות בידי סורים שגרים במקום, שהוכוונו בידי כח קודס.

במערכת הביטחון הבינו שהסורים לא הפנימו את המסר הישראלי על הנחת זירת המטענים שנוטרלה לפני כחודשיים ועל כן התקיפה הנוכחית יועדה לחידוד המסר.

מחשש להסלמה צה”ל פרס ביממה האחרונה כיפת ברזל במרחב הצפון וכן מגוון אמצעים טכנולוגיים לשימור המצב.

בתחילת חודש אוגוסט האחרון חיסל צה”ל ארבעה מחבלים שהניחו מטעני חבלה סמוך לגדר הגבול עם סוריה בדרום רמת הגולן. לא היו נפגעים לכוחותינו. התקרית אירעה על קו הגבול ליד המושב אליעד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות