הונאת ענק: נעצר בחשד שרימה 218 קשישים בשווי מיליונים בצרפת

תושב ת"א, בעל אזרחות כפולה, חשוד שפנה למאות קשישים בצרפת ש'נעקצו' בעבר • הוא הציג עצמו בפניהם כנציג ממשלתי, וביקש שיעבירו אלף אירו כדי שיעניק להם 'החזר כספי' על ההונאה הקודמת
חיים טוויל
כ"ד חשון התשפ"א / 11.11.2020 16:01

תושב תל אביב, בן 42, נעצר בחשד כי הוא עומד מאחורי הונאת ענק בשווי מיליוני שקלים של 218 קשישים בצרפת. כך הותר היום (רביעי) לפרסום על ידי יחידת ההונאה במשטרת מחוז תל אביב.

הפעם זה ממש מפתיע: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

המעצר בוצע לאחר שבמהלך החודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה של משטרת ישראל ורשויות האכיפה בצרפת.

על פי החשד, החשוד, בעל אזרחות כפולה ישראלית וצרפתית, המתגורר בישראל מזה מספר שנים – הונה במהלך השנה האחרונה קשישים תושבי צרפת והוציא מהם במרמה מיליוני ש”ח, באמצעות התחזות לנציג רשויות החוק והמשפט בצרפת, המבקש מקורבנותיו העברת כספים לצורך השבת כספים שנלקחו מהם במירמה בהונאה קודמת.

ראשיתה של הפרשה לפני מספר חודשים, עם קבלת פניה במשטרה מנציגי רשויות אכיפת החוק בצרפת, באמצעות נציג משטרת ישראל באירופה, לאחר שעלה חשד כי עבירות ההונאה כלפי תושבי צרפת מתבצעות באמצעות רשת האינטרנט – מישראל.

מהחקירה עלה, כי באמצעות מספר טלפון צרפתי, הוא תקשר עם אזרחים צרפתיים והציג את עצמו כנציג ממשלתי, ואף ביקש מהם לשלם אגרה להחזר מס בחשבון אותו סיפק להם. בנוסף, הוא הציג את עצמו כמנכ”ל חברה המציעה השקעה כספית.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

בכמה מן המקרים התברר, כי החשוד נהג להתקשר לקשישים ש’נפלו’ בהונאה דומה בעבר והציג את עצמו בפניהם כנציג רשויות האכיפה האמונים על חקירת ההונאה, והודיע להם כי הם זכאים להחזר כספי בניכוי מס בגין אותה הונאה.

הוא ביקש מהם להעביר תשלום על אגרה בסך כאלף אירו למספר חשבון שמסר להם.

אמש, עברה החקירה הסמויה לשלב הגלוי, כאשר בלשי יחידת הונאה עצרו את החשוד בחוף הים בת”א, לצד חיפוש בביתו במהלכו תפסו ציוד טכנולוגי שעל פי החשד שימוש אותו לביצוע העבירות, ובכלל זה 7 טלפונים ניידים, מחשבים, מסמכים רלוונטיים, כרטיסי אשראי שונים ופנקסי המחאות וכן כסף מזומן מעל 3 מיליון – שקלים במטבע זר ומקומי.

בהתאם לצורכי החקירה, הביאו חוקרי יחידת ההונאה את החשוד לדיון בבימ”ש השלום ת”א בבקשה להאריך את מעצרו ובתום בחינת הממצאים קבע בית משפט השלום בת”א את הארכת מעצרו בשבעה ימים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות