הרב מהאמירויות מבקש מהיהודים: “תלכו עם כיפה ברחובות. שיתרגלו”

‘איחוד הרבנים במדינות האיסלאם’, בראשו עומד הרב מנחם מענדל חיטריק מטורקיה, קורא לישראלים המבקרים באיחוד האמירויות שלא להסתיר את זהותם • "צריכים ללמד את האנשים במדינות שבהן אנחנו יושבים, שהקהילות היהודיות הן חלק אורגני והיסטורי"
חרדים 10
כ"ב חשון התשפ"א / 09.11.2020 00:23

הרב מנחם מענדל חיטריק,  רב הקהילה בטורקיה, העומד בראש ארגון ‘ ‘איחוד הרבנים במדינות האיסלאם’, שהוקם בשנה שעברה ולאחרונה הואצה פעילותו על רקע הסכמי השלום בין ישראל ומדינות ערב – מקיים קשר עם רבנים של קהילות יהודיות במדינות מוסלמיות, כולל באיראן.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

במקומות בהן אין קהילה יהודית ממוסדת או רב מקומי, הקשר מתבצע  ישירות מול התושבים היהודים.

בשיחה עם אסף גבור בעיתון ‘מקור ראשון’, סיפר הרב חיטריק על התמיכה והחיזוק שמקבל הארגון מהממשלות במדינות המוסלמיות.

הרב חיטריק גם סיפר כי הרב לוי דוכמן, שליח חב”ד ורב הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, ביקש מהיהודים במדינה להתהלך ברחובות כשלראשיהם כיפות, בין השאר כדי להרגיל את המקומיים לנוכחות היהודית.

“אנחנו סבורים שבימים של אנטישמיות ואסלאמופוביה, חיזוק הקהילות היהודיות במדינות האסלאם וההתמקדות בהן יורידו את מפלס האנטישמיות”, הבהיר הרב חיטריק. “אנחנו צריכים ללמד את האנשים במדינות שבהן אנחנו יושבים, שהקהילות היהודיות הן חלק אורגני והיסטורי מהמרחב הזה. אנחנו מתרחקים מפוליטיקה בין ממשלות לרבנים”.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

על הפגיעה של הקורונה ביכולת של קהילות ותיקות במדינות מוסלמיות להתקיים – סיפר הרב חיטריק: “במדינות מוסלמיות שהיהודים בהן מעטים, הקשר בין האנשים ניתק בגלל המגפה. אנשים אינם מגיעים לבית הכנסת ואינם בקשר עם הקהילה, והיא מתפוררת.

“אנחנו מנסים לחשוב חשיבה יצירתית איך לשמור בכל זאת על החיבור – למשל באמצעות כינוסי זום. בגלל הגבלות התנועה בזמן הקורונה התעוררו שאלות ובעיות במדינות מוסלמיות שאין להן יחסים עם ישראל: איך להעביר שופר לימים הנוראים, איך להביא ארבעת המינים לסוכות, איך להעביר ספרי תורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות