שרי רוט ב’קול ברמה’ על הלימוד בת”תים: ‘יש פה משהו מאד שמיימי’

שרי רוט, הפרשנית של 'חרדים 10' בתוכניתם של שוומנפלד ואדמקר: "מבחינת האינטרס האישי של בני הבית, היה עדיף להם שתהיה הוראה אחרת. אבל זו דעתו האמיתית של הרב קניבסקי, שסבור שלימוד תורה הוא הדבר היחיד שיכול להגן עלינו כעת. ומי שלא מבין את זה במדינת היהודים - הוא בבעיה"
חרדים 10
ל' תשרי התשפ"א / 18.10.2020 14:40

שרי רוט, הפרשנית הפוליטית של אתר חרדים 10, התארחה הבוקר (ראשון) בתוכניתם של דודי שוומנפלד ויקי אדמקר ברדיו ‘קול ברמה’.

יקי אדמקר: הגיעו מנהלי מוסדות לביתו של הדיין הרב יהודה סילמן בבני ברק ביום שישי, ושמעו את הדברים ממקור ראשון.

שרי רוט: קודם כל אני מצטרפת לדבריו של ישי כהן, שהמשכיל בעת ההיא ידום. אבל בכל אופן גם הוא וגם אני החלטנו הבוקר הזה לא לידום, אז צריך לומר את הדברים.

כבר ביום חמישי, כשאני בדקתי את העניין הזה מול ביתו של רבי חיים קניבסקי, הובהר שרצונו שיפתחו מוסדות ללימוד תורה. כרגע הוא מחלים מקורונה ובהחלט יודע לומר את דעתו, ואף אחד לא היה אומר ‘צאו ותלמדו’, אילולי הוא אמר זאת במפורש, כי אף אחד לא רוצה לקחת דבר כזה על כתפיו. בני ביתו עברו מספיק בגל הראשון , זו לא הוראה פופולארית.

מבחינת האינטרס האישי שלהם היה עדיף להם שתהיה הוראה אחרת. אבל זו דעתו האמיתית של הרב קניבסקי, שסבור שלימוד תורה הוא הדבר היחיד שיכול להגן עלינו בעת זו של מגיפה. ומי שלא מבין את זה במדינת היהודים – הוא בבעיה.

דודי שוומנפלד: אני כן רוצה להתעקש, כי זו לא עוד תוכנית ולא עוד פרשן. אני בטוח ששאלו אותו אם מותר לבטל תורה בשביל מגייפע ואז הייתה התשובה כמו שהיא הייתה לפני חצי שנה. אני לא נכנס לרזולציה של לימוד תורה, מול ישיבה וכאלו. מכאן לעשות רעש ולהגיד, והמשכיל בעת ההיא ידום, הדרך רחוקה.

שרי רוט: דודי, הדבר הזה חוזר בכל מיני הזדמנויות. לי הייתה הזדמנות לפני תקופה מסוימת בשאלה משפחתית בריאותית מאוד קריטית, וכבר אז דיברו בסגנון של מה שאתה בעצם אומר: הוא לא יודע, הוא לא שומע, לא באמת שואלים אותו…

דודי: לא, לא זה מה שאמרתי. אני אומר ששואלים אותו על ביטול תורה ואז כמובן התשובה של גדול בישראל היא תורה מגינה ומצילה. ושאסור לבטל תורה.

שרי: אז בוא נקצין את האמירות, גם אם לא התכוונת. כבר אז היו שאמרו שלא מספיק שואלים אותו, או כמו שאתה אומר, לא ממש ירדו לרזולוציות. אז אני שלחתי את הבן שלי בעצמו לשאול את השאלה. והוא הגיש בהתחלה מכתב שכל המשפחה ניסחה, ואז שאל שוב, ובצורה כזו ואחרת, ושוב, ושוב, התשובות היו מאד ברורות, ואגב – התשובה הייתה אותה תשובה לכל אורך הדרך.

לכן, אחרי שבדקתי בעצמי, אני לא נותנת לכל קולות הרקע לבלבל אותי. אף אחד בביתו של הרב קניבסקי לא קם בבוקר ואמר, אנחנו רוצים שבתי הספר יפתחו. אני בטוחה שאף אחד לא רוצה לקחת כזו אחריות על כתפיו. יש פה משהו מאד מאד שמיימי שאולי אנחנו, האנשים הקטנים בבית לא מבינים אותו.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוד מעט יפתחו הכל
    18/10/2020 16:12
    על מה הרעש
  1. בכל מקרה עוד מעט משרד החינוך יחזיר את כל התלמידים במתווה כזה או אחר.
    אז על מה יצא הקצף, שהקדימו בשבועיים?! בכל מקרה סוגרים את החרדים בגטו, על מה כל הרעש. החרדים גם יודעים להסתדר טוב מאד עם ארגוני הרפוה ההתנדבותיים שעושים עבודה יותר טובה מבתי החולים.
    תנו לנו לחיות

  2. קשה לאנשים לשמוע את האמת
    18/10/2020 18:20
    יפת
  3. ה״מומחים״ לא יודעים את אופי המחלה, לא יודעים את רפואת המחלה, רבי חיים יודע שתורה מגנא ומצלא, הוא יודע שהתורה ״וחי בהם״, הוא יודע שפיקוח נפש דוחה, והוא אמר את שאמר, אתה לא רוצה לקבל, זכותך, אבל האמת נאמרה.