צלקות מכוערות וסכרת: חרדי תובע מיליונים מ’בילינסון’ בגלל רשלנות

הצעיר, מוהל במקצועו ואב לשניים, טוען באמצעות עורכי הדין גיל וניצן הראל: נגרמה לו נכות בשיעור 30 אחוזים לצמיתות - שמתבטאת בצלקות מכוערות, סכרת ובכך שלא יוכל יותר ללדת ילדים
שייע קליין
כ"ו אלול התש"פ / 15.09.2020 16:52

מוהל, אב לשניים, צעיר חרדי בשנות ה-30 לחייו, שנפגע גופנית כתוצאה מרשלנות בית חולים בילינסון, תובע כ-2.5 מיליון שקלים מביה”ח וממדינת ישראל.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

מהתביעה שהוגשה לבית משפט השלום ברחובות באמצעות עורכי הדין גיל וניצן הראל ממשרד הראל ושות’ עולה, כי נגרמה לו נכות בשיעור 30 אחוזים לצמיתות שמתבטאת בצלקות מכוערות באזורים שונים בגופו, סכרת ובכך שלא יוכל יותר ללדת ילדים.

באת כוחו טוענת כי בחודש ינואר 2017, הצעיר התלונן על כאבים בבטן התחתונה, מלווה בבחילות.

לאחר שהתייעץ עם פרמדיק, פנה לקופ”ח מאוחדת שם נבדק על ידי רופאה כירורגית שמצאה רגישות עזה בבטן התחתונה, והפנתה אותו לבדיקת אורולוג בבי”ח, על מנת לשלול סיבוכים.

כיוון שבבי”ח מעייני הישועה בבני ברק, לא היה אורולוג במיון, הוא שוחרר משם ונסע מייד לבי”ח בילינסון בפתח תקוה, שם נבדק על ידי כירורג וזאת חרף העובדה כי בהפניה נדרשה בדיקת אורולוג.

רק 5 שעות לאחר שהגיע לבילינסון נערכה לו בדיקת סונר בה נראה כי קיימת בעיה ורידית ועורקית. חצי שעה לאחר הבדיקה הוחלט לקבלו בדחיפות למחלקה אורולוגית לצורך בדיקה, לקראת ניתוח. לאור חשד לסיבוך, נקבע לו ניתוח דחוף. למרות זאת, הניתוח בוצע רק שעתיים מאוחר יותר ובמהלכו הוחלט שלא לבצע כריתה.

לאחר הניתוח היה הצעיר במעקב במרפאה אורולוגית ועל פי הבדיקות עם הזמן התברר כי כתוצאה מההתרשלות בבי”ח בילינסון, הצעיר ואשתו לא יכולים להביא ילד נוסף לעולם.

רופא מומחה מטעם התביעה קבע בחוות דעתו כי ביה”ח התנהל בצורה בלתי סבירה, שכן גם על פי ההפניה למיון וגם על פי התסמינים, היה חובה לאבחן את הסיבוך. עם הגעתו למיון ובהתאם לפניית הרופאה הכירורגית בקופת החולים, היה צריך להיבדק מייד על ידי אורולוג. לדבריו, טיפול תוך 4-6 שעות, היה מונע את הנזק.

המומחה מצא כי הצעיר החל לסבול מכאבים בשעות הבוקר המאוחרות ופנה מיד לקבלת עזרה רפואית. הוא הגיע לביה”ח בילינסון בשעה 14:00 כ-4 שעות לאחר תחילת הכאב. למרות זאת נבדק על ידי כירורג ולא על ידי אורולוג. גם בסיכום מביה”ח מענייני הישועה נכתב כי הוא שוחרר מכיוון שאין במקום מומחה בתחום האורולוגיה.

רק בשעה 21:00, שבע שעות לאחר הגעתו למיון בבי”ח בילינסון, הובהל בדחיפות לחדר ניתוח ופספס את ההזדמנות להציל עצמו מסיבוך רפואי.

לדעת המומחה, בדיקת הסונר הייתה מיותרת, עיכבה אותו עד להגעתו לחדר ניתוח ובכך נגרם נמק בגופו.

באת כוחו של הצעיר, עורכי הדין גיל וניצן הראל ממשרד הראל ושות’ העוסקים בתביעות בגין רשלנות רפואית, טוענת בתביעה כי צוות ביה”ח התרשל בין היתר בכך שלא ביצע את הבדיקות הנדרשות בנסיבות המקרה הספציפי ולא נהג כפי שמצופה מרופאים ואנשי צוות רפואי מיומנים וזהירים.

הצעיר תובע מבית המשפט לפסוק לו פיצוי של כ-2.5 מיליון שקלים עבור הפסדי שכר ותנאים סוציאליים, טיפולים רפואיים, כאב וסבל, פגיעה בגופו ונזק ראייתי.

טרם הוגש כתב הגנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות