דרישה לספור מחדש את המתים מהקורונה. ולמה זה כל כך משנה?

חבר הכנסת יואל רזבוזוב שלח מכתב לראש הממשלה, בו דרש לבצע ספירה מחודשת של קורבנות הקורונה לבן כספית וינון מגל אמר: "חייבים לדעת את הנתונים האמיתיים כדי לפתור את המשבר" • "אצל 30 אחוזים מהנפטרים - סיבת המוות העיקרית היא לא קורונה"
חרדים 10
כ' אלול התש"פ / 09.09.2020 15:51

חבר הכנסת יואל רזבוזוב פנה הבוקר (רביעי) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו דרש ממנו ביחד עם כ-120 אנשי רפואה ומדע מובילים בישראל, פרופסורים בעלי שם עולמי, מנהלי בתי חולים, אפידמיולוגים, מנכ״לי קופות חולים ומנהלי חדרי מיון, לבצע ספירה מחודשת של מספר קורבנות הקורונה בישראל.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

רזבוזוב התארח בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM והסביר מה גרם לו לשלוח את המכתב לראש הממשלה.

מגל: שלום חבר הכנסת יואל רזבוזוב וחבר ועדת הקורונה מ’יש עתיד’. מה הטענה שלכם?

“אני חבר ועדת קורונה ואנחנו יושבים ומקיימים דיונים עמוקים ואחראיים, שומעים את כל הצדדים, ואני לא נמנה עם מכחישי הקורונה, אבל הנתונים ששמענו שלשום בדיון מעוררים הרבה שאלות. אני דורש לעשות ספירה מחדש של כל נפטרי הקורונה”.

מגל: אין אלף מתים מקורונה?

“אלף מתים מקורונה על פי הערכה של אנשי מקצוע שישבו שם. רופאים פרופסורים מהשטח שעובדים בבתי חולים חושבים שאצל שלושים אחוז לפחות – סיבת המוות העיקרית היא לא קורונה”.

כספית: אתה אומר בעצם שאם יהודי בן 93 עם מגוון מחלות רקע חלה בקורונה, הוא נספר כמת קורונה?

“יש לנו יהודי בן 93 וגם ילדה בת 6 שנפטרו מקורונה”.מגל: אז אין אלף מתים? יש 700?

“היא הייתה חולה סופנית אונקולוגית, והיא גם החלימה”.

כספית: שאפו לביבי?

“מה שאני אומר חשוב כאן, ואני לא נגד ביבי או בעד ביבי, אך ורק עניין אחראי. כל הפחדה, כל מספר שמובא בפני מקבלי ההחלטות גורם לנו לסגרים, לעוצר, לקריסה של המערכת הכלכלית. בגלל זה אני רוצה לדעת את הנתונים האמיתיים, והם ישפיעו על חיי כל אזרחי ישראל. אנחנו לא מקבלים תשובות”.

 

מגל: למה זה משנה כל כך?

“נגיד שיש 135 אלף מאומתים, יכול להיות שהרבה יותר אנשים נחשפו לנגיף ולא בדקנו. מתוכם, אלף מתים זה 0.7 אחוז. אם זה הרבה יותר אנחנו מגיעים לפחות אחוזי תמותה משפעת, ויכול להיות שהעוצר, ההפחדות והצעדים הם לא הצעדים הנכונים כדי לפתור את המשבר, גם בריאותית וגם כלכלית. לכן אני רוצה לקבל את הנתונים האמיתיים, שמקבלי ההחלטות יקבלו את הנתונים, שלא יקבלו נתונים והערכות חלקיות”.

כספית: משרד הבריאות לא ידע לענות על כלום בוועדה. אין נתונים, וכדי להתמודד צריך לדעת מי נגד מי.

“אבל חצי שנה אנחנו בתוך הסיפור, מעל חצי שנה ואין לנו כלום”.

כספית: מה עם זה שהתפרסם שהגיל יורד? בחור בן 39 נפטר והייתה לו רק אסטמה, זה סותר את התזה שהקורונה היא 0.7 תמותה.

“כמו שאמרתי, אני לא ממכחישי הקורונה. יש לנו כאן סיפור, אבל אם נבדוק לפני שנתיים-שלוש כמה אנשים היו מונשמים ונקברו ונראה שהמספרים היו דומים או אפילו פחות או יותר – נוכל להבין את המצב. אנחנו לא מבינים את המצב עד הסוף, יש פה הטעיה. כל הרופאים הבכירים במערכת הבריאות, וזה דרמה, יוצאים ואומרים – יש פה מספרים לא נכונים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא יודע
    10/09/2020 11:39
    בדיחה עצובה
  1. אני לתומי חשבתי שעם אסתמה או סכרת ואפילו מומים בלב, אפשר לחיות חיים ארוכים ומלאים וגם בריאים, באופן יחסי כמובן. כשהקורונה תעשה שמות בבן אדם כזה, שיהיה בין 30 ל70, יגידו שהוא מת ממחלת רקע? ברור שזה לא נכון, ללא קורונה ניתן להגיע לגיל 90 ויותר עם בעיות בריאותיות כאלו ואחרות. הקורונה משמשת כמכה בפטיש וסתימת הגולל עבור אנשים מסוימים. רובם מבוגרים וחלקם צעירים לצערינו, ההכחשות או התחכמויות מילוליות לא ישנו את המציאות הכואבת, לצערינו