‘ענישה קולקטיבית מטעמי דת’: במטרו ידלגו על ב”ב?

בעיריית בני ברק טוענים כי במסגרת תכנית המטרו שמבצעת נת"ע, יבנה מסלול עוקף ב"ב שינתק את 200 אלף תושבי העיר מהרכבת - ומאיימים בעתירה לבג"ץ • בצלמו: "עשרות רשויות הגישו התנגדויות שונות ומשונות, אבל רק כשזו התנגדות מטעמי דת - היא נתקלת בתגובה בריונית"
יוני גרין
כ"ט אב התש"פ / 19.08.2020 12:34

הקו האדום של המטרו בגוש דן ידלג על תחנות מתוכננות בבני ברק?

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

בעיריית בני ברק טוענים כי במסגרת תכנית המטרו שמבצעת חברת נת”ע, יבנה מסלול עוקף בני ברק אשר ינתק את 200 אלף תושבי העיר מהרכבת החדשה.

ראש העיר בני ברק  פנה אתמול אל שרת התחבורה מירי רגב במכתב התראה לפני הגשת עתירה לבג”ץ נגד המדינה.

“בימים הקרובים נת”ע תפקיד בוועדות התכנון של משרד התחבורה את תכנית תוואי המטרו של גוש דן. במסגרת התכנית, ולמרות שכל הקשיים שעלו בעבר בנושא נפתרו מול העיריה, החליטו בנת”ע להתעמר בבני עירנו ולהציע מסלול שעוקף את בני ברק ומנתק את 220 אלף תושביה ממרכז המדינה”, כותב ראש העיר לשרה.

“במסגרת התוכנית שהוצעה, ייבנו 3 קווי מטרו ו-109 תחנות שייפרשו על פני 23 רשויות וערים בגוש דן וישרתו מדי יום כ-2 מליון אזרחים, כל אלו למעט תושבי בני ברק שנמחקו.

“כבר היום בני ברק היא מהצפופות בערי המרכז, עם פחות מחזיקי רכב אישי מכל עיר אחרת ושיעור שימוש גבוה במיוחד (%88) בתחבורה ציבורית . היה זה מנכ”ל נת”ע הראשון, צבי לשם שהעריך כבר לפני 20 שנה שהביקוש הצפוי בקו בני ברק גבוה בהרבה מערים אחרות ומוערך ב-10,000 נוסעים בשעה. אבל בנת”ע מנותקים”.

רובינשטיין מוסיף: “תושבי הערים השכנות גבעת שמואל, באר יעקב ויהוד מונוסון הקטנות פי עשרה מעירנו, יזכו לתחנת מטרו. האם יעלה על הדעת שהמטרו ייצא מפתח תקווה דרך רמת גן לתל אביב ופשוט לא יעצור בבני ברק?

“ריח חריף של אפליה על רקע דתי ומגזרי עולה מהתוכנית הזאת, ואנחנו לא ניתן יד למהלך מפריד ומפלה. תוכנית ההתנתקות של נת”ע מבני ברק תביא להשלכות כלכליות חסרות תקדים לעיר ולהידרדרות של עשרות אלפי משפחות אל מתחת לקו העוני.

“בשם כל בני עירי, אני פונה אלייך מתוקף סמכויותיך כשרת התחבורה: תקני את העוול האיום שנעשה לבני עירנו במסגרת תכנית המטרו, אחרת – ניאלץ לפעול בכל
הדרכים העומדות לרשותנו, ציבורית ומשפטית כדי לעצור את תוכנית ההתנתקות מבני ברק”.

גם ארגון ‘בצלמו’ פנה הבוקר במכתב לסגן שר התחבורה אורי מקלב  ולמשנה ליועמ”ש עו”ד דינה זילבר, תחת הכותרת: “הפקרת תושבי בני ברק ופגיעה בחופש התנועה והתעסוקה”.

במכתב כותב שי גליק, מנכ”ל בצלמו: “קיבלתי פניות רבות מתושבי העיר בני ברק וכן מחברי מועצה ונציגי ציבור, המלינים על פגיעה חמורה ביותר בזכויות היסוד שלהם על ידי חברת נת”ע.

“מדובר בפרויקט התחבורה הציבורית הגדול בישראל – רכבת המטרו, אשר נועדה לחבר בין כלל תושבי המרכז למנוע פקקים ולקרב אנשים למקום עבודתם. בכל הפרויקט המלבב הזה הוזנחו החרדים. בעוד בכל ערי המרכז יש תחנות רבות, בבני ברק, שהינה עיר מרכזית בת 220 אלף תושבים, אין ולו תחנה אחת בתוואי שמתכוונת נת”ע להפקיד! לטענת גורמים שונים מדובר בענישה קולקטיבית בשל התנגדות צפויה לעבודות בשבת”.

מנכ”ל בצלמו מזכיר: “עשרות רשויות הגישו התנגדויות מסיבות שונות ומשונות לתוואי שהוצג, אבל רק כשזה נוגע להתנגדות מטעמי דת – זה נתקל בתגובה בריונית מצד נת”ע בדמות עקיפת העיר.

“מדובר באפליה פסולה וחמורה המהווה ענישה קולקטיבית לכל תושבי העיר הצפופה בגוש דן ש-88 אחוז מתושבי משתמשים בתחבורה הציבורית.

“בנוסף, ולא פחות  חמור, תושבי בני ברק ייפגעו בחיפוש מקום עבודה ולא יוכלו לצאת ולהתפרנס ואף מעסיקים יחששו להעסיק עובדים שיאלצו לאחר, מאחר שאין להם תחבורה ציבורית זמינה”.

מנכ”ל בצלמו מזכיר כי כמות כלי הרכב בבני ברק הינה מהנמוכות בארץ, ולכן “התושבים שם חיים רק בזכות תחבורה ציבורית שכאמור תישלל מהם. אני קורא לכם בדחיפות לאשר תחנות בבני ברק בהתאם לכמות האוכלוסייה ולצורך הרלוונטי. לא ייתכן שישלמו עשרות מיליונים לתכניות לחרדים לצאת לעבודה ומנגד שלא תהיה להם נגישות תחבורתית”.

גורם במשרד התחבורה אומר לחרדים 10, בתגובה: “אנחנו מטפלים בזה. היו פה כמה פגישות בנושא בחודשים האחרונים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זו עיתונות!
    19/08/2020 21:35
    חם ויפת
  1. ככה מביאים את תגובות כל הצדדים! אין צורך בתגובה של נת”ע, כי הם אשמים ואין סיבה לציין מדוע המצב הוא כזה, כי ברור שהכל יכול להיות רק חד צדדי תמיד. יישר כח!

  2. הגיע הזמן להסתכל פנימה
    20/08/2020 15:33
    גר במרכז
  3. קורונה
    אי תשלום מיסים
    אי צורך להגיע לשומקום לצרכי עבודה
    הפגנות
    ובעיקר שיבושי עבודה בסופש
    לא מספיק סיבות?