“12 שנה שלא ראיתי כזה וונדליזם. דלתות עקורות, שמשות מנופצות”

אלפי איש הגיעו היום אצל ציון הרשב"י: חלק מהם פרצו חלונות ודלתות שרותכו כדי לחדור פנימה • עד ראייה: "מאבדים שליטה פה!" • חבר 'ועדת החמישה לניהול קבר הרשב"י': אלימות פיזית כלפי הסדרנים והשחתה קשה. היום הסקנו את המסקנות, נערכים שזה לא יקרה יותר"
ישראל יוספי
ט"ז אב התש"פ / 06.08.2020 01:00

מאות איש הגיעו היום – ט”ו באב, לפקוד את ציון הרשב”י במירון, תוך שרבים מהם מפירים בגסות את הוראות משרד הבריאות.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

בין העולם אל הציון היה גם האדמו”ר מתולדות אברהם יצחק, שהגיע  יחד עם קבוצה גדולה מחסידיו. חלק מהחסידים שהו במקום ללא מסכות, ופרצו אל מתחם הציון  ממתחם מרפסת הכוהנים, תוך שהם פורצים ושוברים דלתות שננעלו בכדי לעמוד בהוראות משרד הבריאות.

אם תעשה מה שהוא עשה, יש סיכוי טוב שתהיה מסודר בחיים. רוצה גם?

במקום גם הופגנה אלימות כלפי הסדרנים, וכוחות משטרה הגיעו לזירה.

גם בתוך מתחם הציון עצמו הצטופפו מאות איש, חלקם ללא מסכות.

לחרדים 10 נודע, כי האירועים היום מצטרפים לעשרות מקרים שהתרחשו בתקופה האחרונה, בהם הופגנה אלימות קשה כלפי הסדרנים.

“המקום מפוצץ, אנשים נוהרים לציון בכמויות, מכל גוני הקשת. במקום התחיל בלגן מצד החסידים של ‘תולדות'”, סיפר ע’, עד ראייה. “השומרים במקום לא ממש יכולים להשתלט, הם כוח קטן. מצד כוחות משטרה – היו שלושה שוטרים בלבד על מקום כל כך גדול.

“החסידים, ולא רק הם, התחילו לפרק את הדלת מכיוון מרפסת הכוהנים ועיקמו אותה, עיקמו עד שפרצו את הדלת הזו ושתי דלתות נוספות בציון. כך הם נכנסו פנימה”.

הוא הוסיף: “הציון בשעות האחרונות מפוצץ עד אפס מקום, אין מקום לזוז בפנים. אנשים נוהרים. גם אחרי שחסידי תולדות אברהם יצחק  הלכו, עדיין המקום מפוצץ. במתחם הציון יש מעל 200 איש. מאבדים שליטה פה!”

הגאון רבי דוב קפלן, רב אתר ציון רשב”י וחבר ‘ועדת החמישה’, אומר הערב לחרדים 10: “אני מביע זעזוע ושאט נפש מכל מה שקרה מאז שעות הצהרים.          המשטרה והסדרנים גילו איפוק גדול. הייתה בציון הרשב”י אלימות פיזית והשחתה קשה, השחתה של ממש. של דלתות וחלונות – ללא שום סיבה”.

הרב קפלן הוסיף:  “המצב הקיים לא יכול להימשך בשום אופן, זה יכול להוביל לשתי אפשרויות – אבל אנרכיה לא תהיה פה. אני אומר לציבור שבא לכאן, אם חושבים שירוויחו  מהוונדליזם, בסופו של דבר זה או,  או.

“או שילכו לפי הוראות משרד הבריאות או שהאתר הזה ייסגר. אין דרך שלישית. הם חושבים שהאיש הישר בעניו יעשה, זה לא יהיה. בסופו של דבר המעשים שלהם יובילו לסגירת האתר. אני קורא להם בקריאה נרגשת חידלו מלהרע, חידלו מלהרע.

“היום הסקנו את המסקנות. הועדה התכנסה היום, הסקנו את המסקנות. זה יבוא לידי ביטוי בתוכנית בימים הקרובים. נערכים לכך שדבר כזה לא יישנה, דבר שכזה אסור שיקרה. לא יעלה על הדעת”.

הרב קפלן פנה בקריאה לשר אמיר אוחנה ולמפכ”ל המשטרה, שיוסיפו תקנים לשוטרים ושיציבו סדרנים עם סמכויות. אין ספק שנוכל להתגבר על המצב הזה. עד לא מזמן לא היו שוטרים, בגלל זה התוצאה הייתה בהתאם. המסקנה היא שאם יהיה גיבוי של שוטרים וסדרנים עם סמכויות, הדברים יראו אחרת.

“מעל 12 שנה שלא ראיתי כזה וונדליזם כמו שראיתי היום. דלתות עקורות, שמשות מנופצות, חלונות עקומים ועקורים. זה בלתי נתפס ולא יעלה על הדעת. אני אומר בצורה הכי ברורה שבעולם, לא יעלה על הדעת שיהא חוטא נשכר. אנחנו נתגבר, יש לנו תוכנית איך להתגבר.

“זו לא שאלה של אנחנו והם. אני לא קורא למלחמת אחים חס ושלום, אבל בהחלט צריכים להיקהל ולעמוד על נפשנו. יש לנו זכות מלאה להגיד שאנחנו לא מוכנים להיכנס לכזה מקום, שאתם במעשה ידיכם לא תאפשרו לנו להיכנס, בגלל שאנחנו רוצים לשמור על הכללים שקבעו הרשויות והרבנים. זה לא ייתכן ולא יעלה על הדעת.

“אני קורה לשר לביטחון פנים, למפכ”ל המשטרה, לחברי הכנסת החרדים, כל מי שיכול לתת את הגב, שלכל הפחות מעכשיו עד אחרי החגים שיהיה קבוע, אבל קבוע בציון עצמו 5-6 שוטרים 24/7. השילוב שצריך פה זה שוטרים בציון עצמו וגם סדרנים עם סמכויות”.

הרב קפלין מדגיש, כי “מה שהיה היום זה חריג. הם באים בקבוצות בשביל להיאבק ולהילחם, אבל אם נהיה ערוכים ונפיק את הלקחים עכשיו, ונסיק את המסקנות הנכונות בעזרת השם, ונבצע את זה הלכה למעשה – אז נצליח”.

הוא הדגיש: “את הדלתות ומספר פתחים ריתכנו, חשבנו  שזה יעזור, אבל הוכח שזה כישלון. נכשלנו בזה. כעת נעשה את זה בצורה שאי אפשר לפרוץ ויש הרבה דרכים. אם חס ושלום ניכשל בדבר הזה – יש אופציה אחרונה, שהקבר ייסגר. אני מתפלל ומקווה שלא נגיע לזה. ועדיין לא מיצנו את הכוחות שיש בידנו או את האפשרויות שיש בידנו למנוע פגיעה בקבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אולי שיעבירו את זה מההקדשות למדינה
    06/08/2020 01:53
    חי
  1. בכותל- סדר מופתי. במירון- אנדרלמוסיה.

    הרב קפלן- מה בדיוק התכנית? איך בשבתות במירון הכל חוגג, אפחד בלי מסכה. (שלא נדבר על זה שבקבוע בכהנים אין פיקוח בכלל, אבל זה לא מפריע שאצל ר’ שמעון הרבה נדבקים, ושלא נדבר כעל כמות האנשים שמשתוקקים להגיעאבל לא מעיזים כי הם חסים על בריאותם..)