אומן ראש השנה: ‘30,000 איש על רחוב וחצי, אסור שהאירוע יתרחש’

משרד הבריאות מתנגד ליציאת ישראלים לאומן לקראת ראש השנה: "הדרך היחידה לעצור את זה היא שהרשויות באוקראינה ינקטו את הפעולות המתאימות" • מתווה יאפשר לישראלים לצאת למדינות ירוקות, כ-10 מדינות, וישראלים שיצאו למדינות אלו ויחזרו - לא יהיו חייבים בבידוד
אריה ריבקינד
י"ד אב התש"פ / 04.08.2020 11:44

ד”ר אשר שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, אמר היום (שלישי) בדיון שהתקיים בוועדת הקורונה של הכנסת, כי חובה על שתי המדינות לאסור את ההתקהלות של חסידי ברסלב בראש השנה באומן.

בסוף תצטער שיצאת פראייר: אולי מגיע לך הרבה כסף מביטוח לאומי

הדיון בוועדת הקורונה עסק במתווה לפתיחת השמיים ולחידוש הטיסות אל ישראל וממנה.

“עמדתנו המקצועית היא שאסור לאפשר לאירוע להתרחש בשל ההתכנסות של 30,000 איש על רחוב וחצי. הדרך היחידה לעצור את זה היא שהרשויות באוקראינה ינקטו את הפעולות המתאימות”, אמר שלמון בדיון בכנסת.

על מתווה לפתיחת השמיים אמר ד”ר שלמון: “מסד הנתונים שלנו מחמיר, ומצב התחלואה שלנו הוא פי עשרה מהסף של מדינה ירוקה, ויש לנו עוד דרך ארוכה לעשות. איננו ממציאים הגדרות לישראל, אך בגלל הגדרות האיחוד האירופי איננו יכולים להיכנס למדינות האיחוד”.

הוא הבהיר: ”אנו מגבשים מתווה לכניסת תיירים לישראל ממדינות ירוקות, ובקבינט הקורונה הקרוב יוצג מתווה לנסיעת ישראלים. כניסת ישראלים ממדינות אדומות לישראל – היא רק לאחר 14 יום בידוד”.

איתן בן דוד, המשנה לראש המטה לביטחון לאומי, אמר בדיון: “השמיים פתוחים ומעולם לא נסגרו, כמובן לפי כללי משרד הבריאות. מצב התחלואה בישראל אחד מהגבוהים בעולם ביחס למספר התושבים, והיא מוגדרת ‘מדינה אדומה’. לכן רוב מדינות העולם לא מכניסות ישראלים או דורשות בידוד הרמטי”.

בן דוד סיפר כי גובש ‘תו כחול’ להפעלת נתב”ג וחברות התעופה הנוסעות לישראל וממנה, אך בגלל מצב התחלואה הוא טרם הופעל. ”מתווה התעופה יובא בימים הקרובים לקבינט הקורונה, ומקווה שנהיה עם בשורות טובות”.

נציג המל”ל סיפר, כי המתווה יאפשר לישראלים לצאת למדינות ירוקות, כ-10 מדינות נכון להיום, וישראלים שיצאו למדינות אלו ויחזרו – לא יהיו חייבים בבידוד. ”לא בטוח שיש צורך במעבדה בנתב”ג”, אמר בן דוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות