שאשא-ביטון אמרה שתבטל ההגבלות וביבי מאיים לפטרה

ראש הממשלה מתכוון לפטר את שאשא ביטון מתפקידה כיו"ר ועדת הקורונה • הסיבה? אמרה בראיון: "מחר נבטל שוב את החלטת הממשלה על סגירת חדרי הכושר והבריכות" • סער: "האיומים עליה מיותרים. היא אינה שואלת את השאלות לבד. ויכוח זה לא יוכרע באיומים. יש להציג נתונים"
אריה ריבקינד
כ"ז תמוז התש"פ / 18.07.2020 21:10

האם ראש הממשלה יפטר את חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון מתפקידה כראש ועדת קורונה?

איך הוא הצליח לעשות תואר יוקרתי בלי מכינה ותנאי סף? הסוד בפנים

הרקע לזעם של ראש הממשלה על  חברת הכנסת הם דבריה הערב (מוצאי שבת) בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בערוץ 12.

יו”ר ועדת הקורונה אמרה בריאיון כי תשקול אם לאמץ את ההחלטות החדשות של הממשלה: “מחר נדון בהגבלות, נדרוש נתונים. רוצים לקבל תמונת מצב כוללת, לדעת אם הצעדים שנדרשים נכונים. אני לא בטוחה שאנחנו נמצאים במצב שמצדיק סגר. צריכים להבין מה הנזק הכלכלי לעומת התועלת הבריאותית בכל צעד”.

על חדרי הכושר והבריכות אמרה: “כרגע אין נתונים חדשים, גם בדברי ההסבר של החלטת הממשלה הם כותבים את זה והם יצטרכו להסביר לנו למה, למרות שאין נתונים, הם דורשים לסגור שוב את חדרי הכושר והבריכות. נשמע את כל אנשי המקצוע ונקבל את ההחלטות”.

בכיר בליכוד אמר כי נתניהו ידיח אותה מראשות הוועדה – והבהיר: “לא ניתן להמשיך כך”.

מדובר במהלך שעשוי להימשך מספר ימים.

בתוך כך, ועדת הקורונה תתכנס מחר (ראשון), בשעה 12:00 בצהריים, לדיון בצו ההגבלות שהוציאה הממשלה.

שאשא-ביטון הגיבה לדיווח: “אני חברה בקואליציה ומכבדת את החלטות הממשלה. חלק מרכזי מעבודת הכנסת הוא לבקר את עבודת הממשלה ואם יש טעויות – צריך לתקן.

“תפקידי לבחון את הדרך הנכונה ביותר להיאבק בנגיף, לשמור על בריאותם הנפשית והפיזית של האזרחים ולהציל את פרנסתם של רבבות עובדות ועובדים. באתי למטרה אחת, לשרת את עם ישראל. אם אאלץ לשלם בעבור זה מחיר אישי – אקבל את זה באהבה”.

יצוין, כי מדובר במהלך לא פשוט שדורש את הסכמת כחול לבן, בעיקר מכיוון שיו”ר ועדת הכנסת שצריך לכנס את הוועדה על מנת לאשר את ההדחה הוא איתן גינזבורג מכחול לבן.

ח”כ גדעון סער מהליכוד הביע תמיכה ביו”ר ועדת הקורונה.

בציוץ בטוויטר כתב סער: “האיומים על ח״כ שאשא ביטון מיותרים. היא אינה שואלת את השאלות לבדה. יש ויכוח עקרוני וחשוב האם נתוני התחלואה מצדיקים את החרפת הפגיעה בכלכלה ובפרנסה. ויכוח זה לא יוכרע באיומים. יש להציג נתונים, ככל שיש כאלה, ולשכנע את הכנסת ואת הציבור”.

יו”ר כחול לבן בני גנץ אמר הערב, בישיבת סיעת כחול לבן, כי הוא מנסה למנוע את פיטוריה של ח”כ שאשא-ביטון.

“אני חושב שנכון שוועדת הקורונה תקבל את החלטות הממשלה בנושא הקורונה ולצד זאת אנחנו חייבים לכבד את תפקידה של הכנסת. אני פועל בכדי למנוע את פיטוריה של שאשא ביטון ואני מקווה שנימנע מהצעד הזה”.

שר הביטחון התייחס למענקים ואמר: “צריך לתת יותר למי שיש פחות – נכון וראוי להעביר כסף לחשבונות האזרחים אך יש מספר חלופות. נדון בהן במהלך הלילה במטרה להגיע להבנות”.

גנץ עדכן: “בהסכמה עם ראש הממשלה נתניהו נביא לצמצום קבינט הקורונה כדי לייעל את יעילותו. הדבר יסוכם בהמשך השבוע”.

הוא הוסיף “אני דוחף להשלמת הקמה של מטה לאומי למלחמה בקורונה שבו תסונכרן עבודת כל הגופים לרבות הגדלת הפעילות האופרטיבית של משרד הביטחון”.

ח”כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו, חברת ועדת הקורונה, מסרה בתגובה: “אם מדיחים יו”ר ועדה בכנסת בגלל עבודתו המקצועית זה מראה שראש הממשלה מפחד מהביקורת ושהוא הפך לדיקטטור במלוא מובן המילה. ואדוני הדיקטטור נתניהו, אם אתה חושב שזה ילך לך בקלות, אתה טועה”.

זו אינה הפעם הראשונה בה מתעמתת יו”ר הועדה עם תנועת הליכוד. השבוע שוב עוררה חברת הכנסת סערה לאחר שאישרה פתיחת חדרי כושר ובריכות, בניגוד לעמדת ראש הממשלה ושר הבריאות. ההחלטה גררה זעם רב בליכוד ויו”ר הקואליציה מיקי זוהר אמרה לה שידיח אותה: “נגמר הסיפור, שיהיו לך חיים נעימים”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הסוף של נתניהו????
    18/07/2020 22:16
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אם מדיחים יו”ר ועדה בכנסת בגלל עבודתו המקצועית שלה, זה מראה שראש הממשלה נתניהו מרגיש שאחיזתו מתערערת ומנסה להדק את הדיקטטורה עוד ועוד. כבר ראינו שסיפוח איוש נמוג, ועדה לחקירת השופטים לא קמה, ועדת הקורונה לא מאשרת אוטומטית, הוא נאלץ להודות שטעה בחזרה המהירה לנורמליזציה, בנו יאיר התנצל בפני דנה וייס, הפגנות סוערות נגדו – ועכשיו עבר לאיומים : נגד שאשא ביטון, נגד שאול מרידור, נגד המפגינים, נגד החרדים. אסור להרפות עד לסילוק הדיקטטור המושחת. היידה ביבי – הבייתה.

  2. דיקטטורה בחסות נתניהו. מפטרים מישהי בגלל שהיא לא חושבת כמותם ודורשת נתונים. ביזיון תתעוררו לפני שנתניהו יהיה דיקטטור באופן מלא.
    18/07/2020 22:43
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. בגידה קואליציונית
    18/07/2020 23:13
    מוטי
  4. או שאת לא בקואליציה, או שאת כן – ומצייתת. אי אפשר לנהל ככה מדינה.

  5. פופוליזם
    18/07/2020 23:15
    יוסי
  6. בעיני מי היא רוצה למצוא חן?
    לוביסטים?