“בחדר עם גברים, בלי מים, בלי אוכל, ללא שמיכה”: סיוט מהגיהנום ב’הדסה’

ג' מ' רק רצתה ללדת את בנה ב'הדסה עין כרם', ולחזור הביתה בשלום • אבל את מה שהיא עברה שם, מהרגע שבאמצע הלידה התקבלה בדיקת הקורונה שלה, היא ומשפחתה לא ישכחו לעולם • בעלה מגולל במונולוג מחריד את השתלשלות האירועים: "בכיתי אחרי מה ששמעתי מאשתי" • גיסתה: "אף בן אנוש לא אמור להיתקל בכזה יחס" • בית החולים לחרדים 10: "הטענות נבדקו אחת לאחת, התנצלנו בפני המשפחה, חודדו נהלים"
ישראל יוספי
כ"ה תמוז התש"פ / 16.07.2020 21:23

מקרה מזעזע בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים: ג’ מ’, יולדת חרדית, תושבת ירושלים עיר הקודש, הגיעה ביום ראשון, בשעה 18:00 בערב, ללידה רגילה, ללא שום תסמיני קורונה.

איך הוא הצליח לעשות תואר יוקרתי בלי מכינה ותנאי סף? הסוד בפנים

בכניסה למחלקת יולדות עברה היולדת בדיקת קורונה, לפי הנוהל בכל בית חולים, ולאחר מכן נכנסה למחלקה.

לאחר 8 שעות, במהלך הלידה, הגיעה התשובה: היולדת נמצאה חיובית לקורונה. מאותו רגע, היחס כלפי היולדת החרדית השתנה לגמרי – ובצורה דרמטית.

א’ מ’, בעלה של היולדת, מגולל בשיחה עם אתר חרדים 10 את ההתעללות שעברה אשתו.

הנה המונולוג:

“אשתי הגיעה ללידה רגילה בבית חולים ‘הדסה עין כרם’ ובכניסה עברה בדיקת קורונה, היא בריאה לחלוטין, אין לה סימפטומים. באמצע הלידה הגיעה תשובה של בדיקת הקורונה שעברה, והתגלה שהיא חיובית לקורונה. זה קרה  ממש באמצע הלידה. רצו להעביר אותה לחדר אחר באמצע הלידה, אבל בסוף לא העבירו, והלידה עברה יחסית בסדר.

“אחרי הלידה היו צריכים להעביר אותה למחלקת קורונה. היא ישבה בחדר לידה מעל 6 שעות, עד שמישהו במחלקת קורונה התנדב לבוא לקחת אותה. 6 שעות!

“כשהיא הגיעה לשם, שמו אותה בחדר עם שתי נשים מבוגרות וגבר. לפני שהעבירו אותה למחלקת קורונה, אמרו לה במחלקת יולדות שהיא תועבר לחדר עם יולדות, ואחות שתלווה אותה אחרי הלידה.

“שמו אותה באמצע החדר, אחרי לידה, כשהיא לא יכולה לרדת מהמיטה ולא יכולה לזוז בכלל. היא הייתה צריכה לשירותים – וכלום. שמו אותה באמצע החדר ופשוט ברחו. היא ישבה ככה שעה וחצי בלי שאף אחד הסתכל עליה. אנחנו מנסים להתקשר לבקש, אף אחד לא הסתכל עלייה.

“אחרי שעה וחצי, כשראינו ששום דבר לא מתקדם, התחלנו להפוך עולמות עם עסקנים חרדים. אחד מהם היה מוטי בבצ’יק, עזרו של שר הבריאות לשעבר, ועוד חמישה – שינסו קצת להזיז. שעה לאחר מכן הסכימו להעביר אותה לחדר אחר, לא של יולדות, אבל לפחות העבירו אותה לחדר של נשים, ומיטה יותר טובה. התחילו קצת לטפל בה, זה היה הלילה.

“בבוקר אשתי קמה ורצתה כוס מים. מה היא כבר ביקשה? כוס מים. כל הצוות שם התעלמו ממנה, ממש התעלמו ממנה. 7 שעות חיכתה לכוס מים. היא ממש התרעמה עליהם, ואמרה: ‘מה כבר בקשתי? כוס מים. מה אני מבקשת?’

“צעקו לה: זה לא גן ילדים, אנחנו לא רוצים לשמוע. שבע שעות היא חיכתה לכוס מים ואף אחד לא הביא לה, עד שהגיעו שני מתנדבים חסידים, שהיו שם 5 ימי אשפוז ועברו את הסיוט שאשתי עברה. הם מתנדבים שם בחינם, משום שהם לא מסוגלים לראות עוד אנשים חרדים עוברים שם דברים כאלה. פשוט אחרי שבע שעות אמרו לה שבחדר מספר 8 יש מכשיר מים שאפשר לשתות. שבע שעות חיכתה להודעה שיש מים בחדר 8. פחות מ-24 שעות אחרי הלידה של אחרי לילה קשה שעברה ובכלל לא ישנה”.

“אחרי הלידה, הילד היה שעה עם אישתי , ואז העלימו אותו. לאן? יש מחלקה מיוחדת לתינוקות ואמרו לנו שנוכל לעקוב אחרי הילד באמצעות טבלט, שנקבל מהם תמונות מהילד. גם את זה לא קבלנו. לקחו את הילד והעלימו מאיתנו. יש לי טלפון כשר, בקשתי שישלחו תמונות לשכנים, שנראה שהתינוק שלנו חי.

“הייתה אישה לא חרדית שגם הייתה אחרי לידה, שקיבלה יחס טוב. היא עם טלפון לא כשר ובכל מקרה קיבלה טבלט. היא התנדבה ונתנה אותו לאשתי, כדי שתקבל תמונות מהתינוקיה.

“הגיע זמן ארוחת צהריים, ושוב אותו סיפור. זה היה בשעה 15:30. אשתי רואה שהיא לא מקבלת ארוחת צהרים. התחילה לשאול. אמרו לה שהייתה ארוחת צהריים, אין עם מי לדבר. מנסה לבקש, אמרה שלא קיבלה. אבל אף אחד לא נותן לה כלום. שוב פעם התחיל אותו סיפור. היו לה את הטלפונים שהתקשרנו בלילה בשביל שיעזרו לנו, כשנשארה בחדר ללא טיפול.

אילוסטרציה. צילום: Hadas Parush/Flash90

“התקשרה אליהם ואחרי שעה הגיע האח בבית חולים והתנצל שבטעות פספס אותה. יולדת אחרי הלידה, בלי כוס מים, בלי ארוחת צהריים, בלי כרית ושמיכה, בלי שום דבר מינימלי. מזל שהבאנו כרית מהבית. ביקשנו כמה פעמים, אז הביאו לה שמיכה מאוד דקה וכרית לא”.

“אחרי הלידה הייתה צריכה לעשות בדיקות לעיני כולם, אין וילונות. אחרי הלידה עצמה ביקשה מהאח שיבדוק אותה. האח אמר לה שהוא מתנצל, אבל לא מומחה בתחום. פשוט הפקירו אותה שם.

“אחרי 24 שעות עשינו את כל המאמצים לשחרר אותה הכי מהר. אמרו לנו שאפשר רק אחרי זמן כלשהו.

“אשתי ישבה עם אישה חרדית, שלא הייתה איתה בחדר. האישה סיפרה לה שיש לה טופס שחרור כבר 36 שעות, אבל אף אחד מבית החולים לא התנדב להזמין לה אמבולנס. 36 אף אחד לא עשה כלום!

“שוב נכנסנו ללחץ, התחלנו לפעול מול ‘הדסה’, מול ‘כללית’ ומול מד”א, הפעלנו את כל הקשרים פעם נוספת. הגיע אמבולנס, ושוב הם לא רצו לתת לה להשתחרר, רצו שהאיש מהאמבולנס יעלה למחלקה… סיפור של שעה וחצי מאז שהגיע האמבולנס, עד שהסכימו לשחרר את אישתי, וכל זה בזכות קשרים…”

“האם זו הגישה כלפי חרדים? אני לא יודע. הייתה שם אישה חרדית שקיבלה טבלט וקיבלה ארוחות של אחרי לידה, אישתי לא קיבלה  כלום. אפס. אישה חילונית  פשוט קיבלה מלא דברים, טבלט למרות שהיה לה טלפון לא כשר. לקחו לאשתי את הטבלט שהאישה נתנה לה בשעה 17:00, והיא השתחררה רק 23:00. ממש היו לחוצים על זה”.

“היום התקשרו מהדסה להתנצל. אנחנו ממש לא מקבלים את ההתנצלות. אשתי חזרה הביתה בשעה 12:00 בלילה, פשוט נפלה במיטה. לא הייתה מסוגלת לזוז  ובכתה כל הלילה. הייתה ממש מעולפת, אחרי ההתעללות שעברה שם.

“לא הספיק שלא היה לה את הילד, אז גם לא אחות לאחר הלידה או מישהו אחד שיודע לטפל ביולדות. וכל מה שאשתי עברה, זה יחסית בדיחה, אילולי הפעלנו את כל הקשרים שהפעלנו. אם  לא היינו מפעלים את כל הקשרים, לא היו מסתכלים עליה בכלל, לא הייתה מקבלת ארוחת צהריים – והייתה עדיין מחכה לאמבולנס בבית חולים, עד שמישהו מ’הדסה’ יצור קשר עם מד”א, רק טלפון אחד בשביל לשחרר אתנו…

“כל מה שהיא עברה זה היה רק בזכות הקשרים. עוד קבלנו יחס טוב. אם מגיעה אישה רגילה, שלא מתקשרת לכל העולם, היא  יכולה לעבור שם התעללות גרועה מאוד. אני בכיתי אחרי מה ששמעתי מאשתי. אני לא רוצה לחשוב מה נשים חרדיות אחרות עוברות”.

מה קרה עם האישה שסיפרה לאשתך שהיא נמצאת שם עם מכתב שחרור כבר 36 שעות?

“ביקשנו גם בשבילה, וגם אותה שחררו…”

בשיחה עם א’, גיסתה של היולדת ג’, היא מוסיפה פרטים על שהתרחש:

“גיסתי נסעה ללדת בהדסה עין כרם, בלי שום תסמינים. בכניסה למחלקת יולדות עשו בדיקת קורונה, ובמהלך הלידה הגיעה תשובה שהיא חיובית. התחילה היסטריה, כל הצוות נשלח לבידוד, צעקות, צרחות, רצו להעיף אותה למחלקת קורונה. היתה איתה גיסתה, היא התעקשה שלא שולחים אותה לשום מקום, לפני שבודקים אותה. עשו בדיקה, ראו שהיא באמצע לידה כבר, אז יילדו אותה.

“איך שילדה לקחו כמובן את התינוק. לקחו אותה על כיסא גלגלים למחלקת קורונה. בחדר היו גם ערבים, גם גברים. היתה שם מיטה, בלי כרית ושמיכה, והיא הייתה צריכה עם גוף חצי רדום לעלות עליה. לא הצליחה וישבה הלאה על הכסא גלגלים. לא לקחו אותה לשירותים, כלום. ככה ישבה ועשתה צרכים על עצמה. אין מים, אין אוכל, אין כלום.

“התחננה לכוס מים, אבל לא היה אף אחד בכל המחלקה כדי לדבר איתו. אחרי שהמשפחה הרעישה עולמות, הצליחו להכניס לה מים, אוכל עוד לא היה. פספסו אותה. אחרי הרבה זמן העבירו לה איזה מגש, אבל שמו על הרצפה והיא לא יכלה להגיע אליו. שוב הרעישו את העולם, עד שהעבירו אותה לחדר אחר.

אילוסטרציה. צילום: Flash90

“כל הזמן הזה היא בלי התינוק ובלי תנאים מינימלים, שום ציוד אישי לא נתנו לה. התחננה לחזור הביתה, אבל יש רק קצת אמבולנסים ממוגנים ולכן עד שלא הפכו את העולם לא שחררו אותה משם. ואגב, אף אחד לא בדק אותה מהלידה ועד עכשיו, כשהיא כבר בבית! אף בן אנוש לא אמור להיתקל בכזה יחס”.

תגובת בית החולים הדסה עין כרם לפניית חרדים 10: “הצוותים בהדסה עין כרם פועלים ללא הרף בימים אלו, הן למען החולים והיולדות והן למען חולי קורונה המאושפזים בנפרד מכולם.

“עם קבלת תלונה של יולדת חולת קורונה נבדקו הטענות אחת לאחת, טופלו כולן וחודדו נהלים. המשפחה זכתה לאוזן קשבת מבכירי בית החולים ורב בית החולים הרב משה קליין, להתנצלות ולהבנה מלאה.

“יודגש כי בית החולים עושה רבות למען הציבור החרדי והציבור הכללי, עורך התאמות לצרכי הקהלים השונים וקשוב לכל ביקורת ובקשה, ובוודאי שאינו מפלה בין אדם כזה או אחר בכל מקרה”.

הדפס כתבה

29 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עצוב ומזעזע
    16/07/2020 21:37
    א
  1. אתם לא הראשונים. זה ידוע ומפורסם, בעיקר בהדסה
    16/07/2020 23:04
    מזעזע
  2. שמעתי מכמה יולדות את אותו הסיפור

  3. התעללות ויחס מלפיר
    16/07/2020 23:54
    שרה
  4. גם אני עברתי יחס דומה ומחפיר עם תשובות נוראיות מצד האחיות אך לא בתור יולדת, אשמח אם יהיה לי כתובת למי לפנות בנידון

    • עינב   31/07/2020 18:00

      למחלקת פניות הציבור, לנציב תלונות בביהח, אל תעבירו את הסיפור הזה!
      בריאות❤️

  5. מניסיון בזמן האחרון עם בן משפחה הדסה עין כרם הפכו להיות זוועות עולם,
    17/07/2020 00:23
    יוני
  6. הם מתייחסים אליך בצורה נוראית ומגעילה,כשאתה פונה לפניות הציבור, שמעון לזר נציב פניות הציבור מזלזל בך. הרב קליין אומר לך בפנים שעם כל הכבוד לך, לא בגללכם יפסיקו הציבור החרדי להגיע הדסה, זאת אומרת הם פשוט חושבים שאנחנו פריירים נשתוק ונמשיך להגיע.. אולי פשוט נוכיח להם אחת ולתמיד שזה לא כך.. זה לא סיפור ראשון איתם, וגם לא אחרון הם בונים על הזיכרון הקצר שלנו. הגיע הזמן לפגוע להם בכיס, להפסיק להגיע, ולהגיד להם עד כאן!!! או שתשנו את היחס שלכם ותתנהגו אלינו כבני אדם, או שאנחנו לא מגיעים.

  7. זוועה! טראומה לכל החיים!
    17/07/2020 00:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  8. זוועה!!!! אם זה קורה אל תתנו שיקחו לכם את התינוק!! תעמדו על כך שהרגע (מלדר לידה) אתם משתחררים הביתה!!

  9. ללמוד לקח
    17/07/2020 00:52
    ב
  10. מה שהכי חשוב אחרי סיפורים כאלה זה ללמוד לקח ולא להתקרב לשם! ב”ה יש תחלופות מצוינות כמו שערי צדק

  11. זה למה ללדת רק בשערי צדק!!!!!! מנסיון בשני בתי החולים
    17/07/2020 02:23
    רחלי
  12. רחמיי ממש על היולדת

  13. ומה עם לקיחת אחריות על זה שלא נזהרו בני הזוג מהדבקה
    17/07/2020 09:13
    גוחא
  14. האם הצוות צריך למסור נפשו על נוחות היולדת האם הצוות צריכים לחלות , שידעו כולם שיזהרו כולם ולא יהיו עציצים ובעלזאים

    • צדק ואמת   19/07/2020 01:06

      עצם זה שבעלה וגיסתה תולים את כל יהבם בזה שרק לא היה ליולדת תסמינים (כשידוע לכולם שלא כל חולה יש לו תסמינים) זה אומר שלאורך כל התקופה הם לא שמרו על הכללים, ועכשיו הם מרימים את רגליהם ואומרים “כשר אני”, תראו אין לי סימנים… ובאותו נשימה אין להם בעיה להדביק את כל הצוות והחולים האחרים. רק על התנהגות הזאת מגיעה להם ביושר הייחס הזה.

      • נפתוליישן   14/08/2020 11:23

        יש פה תגובות שכמעט עקפו את הצוות הרפואי הקלוקל באכזריותם לשמה, בלי להבין דבר פשוט ובסיסי: גם אם היתה מצורעת, למנוע מזון ושתיה, מיטה אחרי לידה, פרטיות וצניעות בזמן בדיקות, שנעשו ע”י אח-מטפל שלא מוכשר בנושא בחדר ששוהים בו גברים אחרים ללא וילונות מפרידים. אלה תסמינים של המחלה הקשה ביותר שהתפשטה בעולם בזמן קצרצר, עם הרבה הכנה מוקדמת, וזו לא הקורונה! זו העיוורונה שמתפשטת כל עוד מצעד האיוולת שועט לו הלאה בחוסר מעצורים!!!
        והכי חזק זה התגובה הלקונית של הבית מטבחיים: “… נבדקו הטענות אחת לאחת, טופלו כולן וחודדו נהלים” – טופלו כולן?! שלחו לה הביתה כוס מים וחמגשית וכרית מתנפחת?!
        “המשפחה זכתה לאוזן קשבת מבכירי בית החולים ורב בית החולים הרב משה קליין, להתנצלות ולהבנה מלאה” – על זה נאמר בתגובה פה לפניי: ‘הרב קליין אומר לך בפנים שעם כל הכבוד לך, לא בגללכם יפסיקו הציבור החרדי להגיע להדסה’ [ימ”ש של הקטנצ’יק] … בטחון עצמי מופרז, הונאת דברים, הפקרות, שוחד ואוזלת יד. שום התנצלות ושום הבנה בסיסית של המציאות.
        מי צריך נשק כשאפשר להתעלל באנשים עם פסאודו-נגיף ודמגוגיה ..

  15. להחרים אותם עד שייתנו פיצויים בגובה עשרות אלפי שקלים
    17/07/2020 09:55
    חרדית
  16. רק כך הם ילמדו לקח.

  17. התגובה של הדסה מחוצפת ומרושעת לא פחות מהמקרה עצמו!
    17/07/2020 12:04
    שלמה
  18. שימו לב לתגובה. המשפט הראשון פותח בדברי הלל וקילוסין להדסה על פעילותם וכו וכו וכו. המשפט האחרון חותם גם הוא בקילוסין להדסה על רגישותם והתחשבותם בכל הציבורים ובכללם הציבור החרדי וכו וכו…ובתווך, הם לא מודים במפורש באחריות ישירה וקונקרטית לארוע המחפיר ולתוצאותיו, אלא מדברים על “חידוד נהלים”. אם הפרטים בתלונה נכונים, צריך להעיף ממשרתם כמה בעלי תפקיד לאלתר, ורק אחר כך ל”חדד נהלים”. ודבר נוסף: רב בית החולים אמור לתת מענה הלכתי לנושאי דת והלכה, ולא לארגן מיטה או ארוחת צהריים ליולדת חרדית. כי אם זה כך, יש למנות בדחיפות קאדי, שידאג לאספקת ארוחות צהריים ליולדות הערביות….בית החולים משתמש בציניות ברב ובמשרתו, כעלה תאנה להתנהלותו מול המטופלים מן המגזר החרדי. כמה ניתוק בתגובה אחת…

  19. לא ללדת שם
    17/07/2020 15:30
    חנן
  20. פשוט מאוד לא ללדת שם

  21. להחרים את הדסה!!!
    17/07/2020 16:17
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  22. בשערי צדק יש יחס נפלא לחרדים, למה להזדקק לטובות של הדסה

  23. בלי קשר לקורונה - ילדתי בהדסה ולא חזרתי לשם
    18/07/2020 23:48
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  24. יחס מתנשא ומגעיל

  25. החכים החרדים
    19/07/2020 10:25
    מוטי זמיר
  26. איפה החכים החרדים ברגע האמת ???
    הם צוחקים עלינו בקשת ונהנים לראות אותנו נרדפים רק כך כשאנחנו מרגישים קורבנות וקבוצה נרדפת יש להם אותנו על בטוח הקלפי.

    בבחירות הבאות לא עוד.

  27. בושה וחרפה
    19/07/2020 11:10
    ד
  28. להחרים!!!

  29. מטומטמים
    19/07/2020 17:29
    אסי
  30. פשוט תפסיקו להיבדק, אתם יורים לעצמכם ברגלים…

  31. מזעזע
    19/07/2020 22:14
    אשה
  32. לאשה אחרי לידה להיות בחדר 1 עם גברים זה פשע!!! אפילו אשה חילונית פרוצה לא הייתה מסכימה לכך,אסור לשתוק על זה,צריך להחזיר את ההפגנות נגד בית חולים הדסה(למי שזוכר)

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   21/07/2020 15:33

      לא כל החרדיות צנועות יש גם פרוצות ויש חילוניות יותר צדיקות מחדריות עטופות מהראש ועד הרגל לא בלבוש העניין.

    • יהודית   21/07/2020 17:10

      בשערי צדק זה לא היה קורה,

      • מירי   23/07/2020 00:55

        לא לחינם נאמר ׳טוב שברופאים…׳

  33. לתבוע במליונים
    22/07/2020 20:04
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  34. שהרופאים וההנהלה המושחתת שמרויחים מליונים ישלמו
    מדינה מתפרקת

  35. אין לי נסיון עם הדסה, אבל בשערי צדק היתה לי חוויה מזעזעת.
    23/07/2020 00:54
    מירי
  36. ממליצה לא להכליל. אני עברתי ממש תראומה מהיחס ומהתנהגות כלפיי בשערי צדק. לאחר מכן שמעתי ששערי צדק בטוחים שכל המגזר החרדי בכיס שלהם, אז הם ממש לא מתרגשים מתלונות.
    בקיצור, כנראה שיש אנשים טובים ורעים בכל מקום.
    צריך להתפלל חזק כדי ליפול על הטובים.

  37. "פושעים במדים" ( מדי רופא/אח, כמו שוטרים פושעים במדים...)
    31/07/2020 12:18
    שירי
  38. אכזריות ורישעות ששום התנצלות לא תעזור! רק לתבוע אותם ושיתנו פיצוי על הפגיעה וההתעללות!

    • ריקי   06/08/2020 04:19

      לא לוותר
      כזה יחס משפיל
      ועל זה בית החולים מקבל כסף כי כאילו יילד אישה
      זה לא נקרא לילד להפך זה נקרא להמית
      נפש של אימא יהודיה שבסהכ רצתה ללדת ולהביא נשמה לעולם וסבלה וסבלה וסבלה בגלל דהיא שומרת תורב ומצות ויש לה מטפחת לא בגלל שהבדיקה יצאה חיובי זה לא סיבה להתעלל מספיק עם היחס המשפיל לחרדים כאילו אנחנו ערבים אויבי המדינה. לא יותר יותר לעולם

  39. לכו תדעו מה עוד הם עשו לתינוק אולי חיסון של בילי הדבילי ?
    09/08/2020 03:51
    אב
  40. מזעזע

  41. חידוש לכ מי שמפחד מנשאים ללא סימפטומים
    16/08/2020 01:56
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  42. פרופסור גרוטו (משנה למנכ”ל משרד הבריאות) אמר שחולים בלי סימפטומים לא מדבקים. ארגון הבריאות העולמי אמר שהדבקה מנשאים ללא סימפטומים היא נדירה.